Γράφει η Ευγενία Γάλλου
Τα τελευταία χρόνια, η «Black Friday» έχει γίνει μέρος της ελληνικής αγοράς και κάθε χρόνο η αμερικανική «παράδοση» κάνει την εμφάνισή της και στα δικά μας καταστήματα.
Έχει καθιερωθεί σε αρκετές χώρες, την τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου και αυτή την μέρα τα καταστήματα, και κυρίως οι μεγάλες αλυσίδες, πραγματοποιούν πολύ μεγάλες εκπτώσεις και προσφορές, έως 80%.
Η «Μαύρη Παρασκευή» ή όπως είναι γνωστή «Black Friday», είναι ένα αμερικάνικο καταναλωτικό έθιμο που με τα χρόνια άρχισε να γίνεται δημοφιλές σε όλο τον κόσμο, ενώ από το 2016 έκανε την εμφάνισή του και στη Ελλάδα.
Αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του καταναλωτισμού που προκαλεί φρενίτιδα, όμως κρύβει και απάτες που καλό θα είναι να γνωρίζουν όλοι πριν κάνουν τις αγορές τους.
Η Ελλάδα όπως και ο κόσμος ολόκληρος ζουν στον ρυθμό της. Οι απανωτές διαφημίσεις μάς υπενθυμίζουν πως η ευτυχία και η κοινωνική αναγνώριση συνδέονται άμεσα με την ικανότητά μας να καταναλώνουμε.
Οι διαδικτυακές παραγγελίες αυτές τις μέρες «παίρνουν φωτιά», εκτοξεύονται στα ύψη. Ενθουσιασμένοι εμφανίζονται και οι ιδιοκτήτες κούριερ, μεγάλων καταστημάτων, οι υπεύθυνοι εταιρειών που προσδοκούν υψηλό τζίρο κι εκτόξευση των πωλήσεων.
Βέβαια, το μόνο σίγουρο είναι ότι καμία τηλεόραση και κανένα σμαρτ φόουν δεν θα μας κάνει πιο ευτυχισμένους.
Μήπως τελικά πρέπει να αναθεωρήσουμε την φράση «καταναλώνω άρα υπάρχω» και να σκεφτούμε λιγότερο καταναλωτικά και περισσότερο ανθρωπιστικά;
Μήπως με την αγοραστική μας μανία συμβάλλουμε στη δημιουργία μεγαλύτερων κοινωνικών χασμάτων και αντιθέσεων, ενώ παράλληλα απειλούμε με λουκέτα τα μικροκαταστήματα;