Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Η χορτοφαγική διατροφή συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης σοβαρών ασθενειών, διαπιστώνει μεγάλη μελέτη

Η χορτοφαγική διατροφή, vegetarian και vegan προσφέρει πολλά οφέλη για τη συνολική υγεία, καθώς μειώνουν σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου και καρδιακών παθήσεων, σύμφωνα με ανασκόπηση μελετών των τελευταίων δύο δεκαετιών, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό ανοικτής πρόσβασης «PLOS ONE».

Οι ερευνητές εξέτασαν 48 εργασίες που δημοσιεύθηκαν την περίοδο 2000-2023 και ανέλυσαν δεδομένα σχετικά με τη σύνδεση μεταξύ φυτικής διατροφής, καρδιαγγειακής υγείας και κινδύνου καρκίνου. Η ανάλυση έδειξε ότι συνολικά η vegetarian και η vegan διατροφή έχουν ισχυρή στατιστική συσχέτιση με καλύτερη κατάσταση υγείας σε διάφορους παράγοντες κινδύνου που σχετίζονται με καρδιομεταβολικά νοσήματα, καρκίνο και θνησιμότητα, όπως η αρτηριακή πίεση, η διαχείριση του σακχάρου στο αίμα και ο δείκτης μάζας σώματος. Αυτού του είδους η διατροφή συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο ισχαιμικής καρδιακής νόσου, γαστρεντερικού καρκίνου, καρκίνου του προστάτη και θανάτου από καρδιαγγειακά νοσήματα.

Ωστόσο, οι έγκυες που ακολουθούσαν χορτοφαγική διατροφή δεν αντιμετώπισαν καμία διαφορά στον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη κύησης και υπέρτασης σε σύγκριση με εκείνες που δεν ακολουθούσαν φυτική διατροφή.

Συνολικά, τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι οι χορτοφαγικές διατροφές συνδέονται με σημαντικά οφέλη για την υγεία. Ωστόσο, οι ερευνητές σημειώνουν ότι η στατιστική ισχύς αυτής της συσχέτισης περιορίζεται σημαντικά από τις διαφορές μεταξύ των μελετών όσον αφορά στα συγκεκριμένα διατροφικά σχήματα που ακολουθήθηκαν, τα δημογραφικά στοιχεία των συμμετεχόντων, τη διάρκεια της κάθε μελέτης και άλλους παράγοντες. Επιπλέον, ορισμένες χορτοφαγικές διατροφές μπορεί να συνδέονται με ελλείψεις βιταμινών και ανόργανων συστατικών για ορισμένους ανθρώπους. Έτσι, οι ερευνητές προειδοποιούν κατά των συστάσεων ευρείας κλίμακας για χορτοφαγική διατροφή έως ότου ολοκληρωθούν περισσότερες έρευνες.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΧΙΟΣ

Ψήφισμα του Συλλόγου Γονέων του 2ου Λυκείου Χίου για την απώλεια της Γεωργίας Τριαντάκη ΨΗΦΙΣΜΑ για τον θάνατο της Γεωργίας Τριαντάκη, γονέα της σχολικής...

ΧΙΟΣ

Σήμερα (7 Ιουνίου 2026), εορτάστηκε πανελλαδικά η καθιερωμένη «Ημέρα Τιμής των Αποστράτων της Ελληνικής Αστυνομίας». Στο πλαίσιο του εορτασμού της ημέρας, πραγματοποιήθηκαν εκδηλώσεις στη...

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Νέο κεφάλαιο καθυστερήσεων ανοίγει για το έργο ανάπλασης του Δημοτικού Κήπου Χίου, καθώς με τη λήξη της τελευταίας παράτασης, ο ανάδοχος του έργου κατέθεσε...

LIFESTYLE

Καταγγελία κατά πασίγνωστου μουσικοσυνθέτη για παραμέληση σκύλου έκανε η τραγουδίστρια Αργυρώ Λιακοπούλου. Οι εικόνες που προβλήθηκαν στο Πρωινό ήταν συγκλονιστικές και ο Γιώργος Λιάγκας...

Advertisement