Η αλλαγή των διατροφικών συνηθειών των Αμερικανών έχει σοβαρές επιπτώσεις για τη Lamb Weston, τον μεγαλύτερο παραγωγό τηγανητής πατάτας στη Βόρεια Αμερική και βασικό προμηθευτή των fast food αλυσίδων, όπως η McDonald’s. Καθώς οι καταναλωτές απομακρύνονται από τα fast food λόγω των υψηλών τιμών, η εταιρεία αναγκάστηκε να κλείσει ένα εργοστάσιο στην πολιτεία της Ουάσινγκτον και να απολύσει σχεδόν 400 εργαζομένους, αριθμός που αντιστοιχεί στο 4% του συνολικού προσωπικού της.
Η απόφαση αυτή λαμβάνεται σε μια περίοδο όπου η Lamb Weston βρίσκεται αντιμέτωπη με υπερπροσφορά τηγανητών πατάτας, ενώ η ζήτηση παραμένει χαμηλή. Η μετοχή της εταιρείας έχει σημειώσει πτώση 35% φέτος, αντικατοπτρίζοντας τη σοβαρή πτώση της αγοράς. Σχεδόν το 80% των τηγανητών πατάτας που καταναλώνονται στις ΗΠΑ προέρχονται από fast food αλυσίδες, αλλά η μείωση της επισκεψιμότητας στα εστιατόρια επηρεάζει άμεσα τη ζήτηση για τα προϊόντα της Lamb Weston.
Η αύξηση των τιμών στα εστιατόρια σε σύγκριση με τις τιμές στα σούπερ μάρκετ έχει οδηγήσει τους καταναλωτές να επιλέγουν το μαγείρεμα στο σπίτι, με αποτέλεσμα την πτώση της κίνησης στα fast food. Αν και αλυσίδες όπως η McDonald’s προσπαθούν να προσελκύσουν τους πελάτες με οικονομικά πακέτα, όπως ένα γεύμα των 5 δολαρίων που περιλαμβάνει μπιφτέκι, κοτομπουκιές και μικρή μερίδα τηγανητές πατάτες, οι προσφορές αυτές δεν ευνοούν τη Lamb Weston. Αντίθετα, οι καταναλωτές καταλήγουν να επιλέγουν μικρότερες μερίδες, κάτι που μειώνει τη ζήτηση τηγανητών πατάτας.
«Πολλές από αυτές τις προσφορές οδηγούν τους καταναλωτές να επιλέγουν μικρή μερίδα τηγανητές πατάτες αντί για μεσαία», σημείωσε ο CEO της Lamb Weston, Thomas Werner, κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας. Το γεγονός αυτό έχει δημιουργήσει πρόβλημα στη Lamb Weston, καθώς ο μεγαλύτερος πελάτης της είναι η McDonald’s, που αντιπροσωπεύει το 13% των συνολικών πωλήσεών της.
Η κατάσταση είναι δύσκολη όχι μόνο για τη McDonald’s, αλλά και για ολόκληρη τη βιομηχανία fast food. Σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης Placer.ai, η κίνηση στα fast food εστιατόρια μειώθηκε κατά 2% το τελευταίο τρίμηνο και κατά 3% το προηγούμενο τρίμηνο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Αυτή η πτώση έχει άμεσες επιπτώσεις στην Lamb Weston, που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις αλυσίδες αυτές για τη διάθεση των προϊόντων της.
Παρά τις προσπάθειες των fast food αλυσίδων να αντιστρέψουν την πτώση με νέες προωθητικές ενέργειες και μενού, η μείωση της καταναλωτικής δαπάνης στα εστιατόρια και η στροφή προς το μαγείρεμα στο σπίτι καθιστούν την ανάκαμψη δύσκολη. Ενώ η Lamb Weston προσπαθεί να προσαρμόσει την παραγωγή της στη μειωμένη ζήτηση, παραμένει αβέβαιο το πότε και αν η κατάσταση θα βελτιωθεί.
Η εξάρτηση της Lamb Weston από μεγάλες αλυσίδες όπως η McDonald’s αποδεικνύεται αδύναμο σημείο για την εταιρεία, καθώς κάθε αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες επηρεάζει άμεσα τις πωλήσεις της. Το πλήγμα στη ζήτηση στα fast food τονίζει την εύθραυστη ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στη βιομηχανία τηγανητών πατάτας, ενώ το μέλλον της εταιρείας εξαρτάται από το αν οι καταναλωτές θα επιστρέψουν στα εστιατόρια ή θα επιλέξουν να μαγειρεύουν περισσότερο στο σπίτι.