Στην φετινή ιταλική έκθεση μοτοσικλέτας EICMA 2024 η Honda άνοιξε τους ορίζοντες του μέλλοντός της παρουσιάζοντας δύο νέα ηλεκτρικά πρωτότυπα και μαζί τον υψηλών επιδόσεων πρωτότυπο V3 κινητήρα εσωτερικής καύσης. Παράλληλα, αποκάλυψε το νέο μοντέλο GB350 για την Ευρώπη και όλες τις ανανεωμένες μοτοσικλέτες της γκάμας της.
Ξεκινώντας από τα δύο νέα ηλεκτρικά πρωτότυπα, το EV Fun Concept και το EV Urban Concept, αυτά προαναγγέλλουν την επόμενη φάση στο ταξίδι ηλεκτροκίνησης της Honda στους δύο τροχούς και μαζί καταδεικνύουν την πρόοδό της για μια πολυσυλλεκτική ηλεκτρική γκάμα, καθώς η εταιρεία οδεύει προς την επίτευξη του στόχου της να παρουσιάσει 30 ηλεκτρικά μοντέλα παγκοσμίως μέχρι στο 2030.
Έπειτα, το ολοκαίνουργιο CUV e: επιβεβαιώνεται για μαζική παραγωγή ως το δεύτερο ηλεκτρικό δίτροχο της Honda για την Ευρώπη. Μεταξύ των εκθεμάτων βρίσκεται επίσης ένας πρωτότυπος V3 κινητήρας εσωτερικής καύσης (ICE). Η εξέλιξή του εστιάζει σε μοντέλα μεγάλου κυβισμού, και διαθέτει τον πρώτο στον κόσμο ηλεκτρικό συμπιεστή για μοτοσυκλέτες για σημαντικά αυξημένη ροπή ανεξάρτητα από τις στροφές του κινητήρα.
Η NC750X έρχεται ανανεωμένη για το 25YM με σχεδιαστικές αναβαθμίσεις και βελτιωμένη πρακτικότητα. Είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο που χρησιμοποιεί έγχρωμο Durabio για τα κύρια πάνελ της,
Όσο για τη ρετρό GB350S, αυτή προσθέτει μία νέα πτυχή στη γκάμα μοτοσυκλετών της Honda που είναι κατάλληλες για κατόχους διπλώματος οδήγησης Α2. Τέλος, στο Μιλάνο παρουσιάστηκαν αναβαθμισμένες και οι ιδιαίτερα δημοφιλείς XL750 Transalp και CB750 Hornet, στις οποίες ξεχωρίζει η νέα σχεδίαση του μπροστινού τμήματος,ενώ σημαντικές είναι οι αλλαγές και για το σκούτερ με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη -το PCX125- και για τα δύο μοντέλα που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Atessa στην Ιταλία – το SH350 και το ADV350.
Οι αποκαλύψεις στην έκθεση EICMA έρχονται σε συνέχεια προηγούμενων ανακοινώσεων των Ιαπώνων για το 25YM σχετικά με την άφιξη των CB1000 Hornet και Hornet SP, και τις αναβαθμίσεις των X-ADV, Forza 750, Forza 350, Forza 125, NT1100, CMX1100 και 500 Rebel. Σημειώνεται ότι πλέον όλη η γκάμα μοντέλων 25YM πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro5+. Ας δούμε πιο αναλυτικά όλα τα νέα μοντέλα της Honda στην EICMA 2024:
EV FUN Concept
Το EV Fun Concept είναι το πρώτο ηλεκτρικό σπορ δίτροχο της Honda. Με επιδόσεις εφάμιλλες μιας μεσαίου μεγέθους μοτοσυκλέτας με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), προγραμματίζεται να κυκλοφορήσει το 2025. Εκτός από την κορυφαία οδική συμπεριφορά, το EV Fun Concept θα προσφέρει την αθόρυβη, χωρίς κραδασμούς οδήγηση που είναι εφικτή μόνο με την αρωγή της ηλεκτροκίνησης. Και όλα αυτά σε μια εύκολα διαχειρίσιμη γυμνή μοτοσικλέτα με κομψή, φουτουριστική σχεδίαση.
Η μπαταρία του EV FUN Concept, η οποία βασίζεται στην τεχνογνωσία και τις τεχνολογίες που ανέπτυξε η Honda στα αυτοκίνητα και τα προϊόντα ενέργειας, είναι συμβατή με τον ταχυφορτιστή CCS2 (το ίδιο πρότυπο με τα αυτοκίνητα). Στη μπαταρία αυτή έχει επιτευχθεί η βέλτιστη ισορροπία ανάμεσα στο χαμηλό βάρος και την υψηλή ταχύτητα φόρτισης. Θα παρέχει αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων.
EV Urban Concept
Το EV Urban Concept είναι ένα ηλεκτρικό μοντέλο που ενσαρκώνει το όραμα της Honda για την αστική ηλεκτρική κινητικότητα με σημείο αναφοράς τον λειτουργικό σχεδιασμό, τις συνδεδεμένες τεχνολογίες και μία μπαταρία που αναπτύχθηκε εσωτερικά.
Ενσαρκώνει το όραμα για την κινητικότητα του εγγύς μέλλοντος που συνεργάζεται και συντονίζεται με τους ανθρώπους και την κοινωνία μέσω της ουσιαστικής και προηγμένης σχεδίασης αλλά και της διαισθητικής διεπαφής ανθρώπου-μηχανής (HMI).
Την ίδια στιγμή, υπόσχεται νέες εμπειρίες που δημιουργούνται από τη αρμονική συνεργασία λογισμικού και hardware. Στόχος της Honda είναι να προσφέρει ελευθερία μετακίνησης σε όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες και να επεκτείνει τις δυνατότητες κινητικότητας.
Πρωτότυπος V3 κινητήρας εσωτερικής καύσης
Επίσης, στην EICMA 2024 παρουσιάζεται μια νέα φιλοσοφία κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) με πολύ καλή απόδοση καυσίμου και υψηλές επιδόσεις, η οποία αναπτύσσεται για μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού.
Σχεδιασμένος για να είναι εξαιρετικά λεπτός και συμπαγής, ο υγρόψυκτος V3 με περιεχόμενη γωνία 75° διαθέτει τον πρώτο στον κόσμο ηλεκτρικό συμπιεστή για μοτοσυκλέτες, ο οποίος είναι σε θέση να ελέγχει τη συμπίεση του αέρα εισαγωγής ανεξάρτητα από τις στροφές του κινητήρα, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να παρέχεται ροπή υψηλής απόκρισης σε όλο το εύρος στροφών.
Επιπλέον, ο ηλεκτρικός συμπιεστής επιτρέπει υψηλό βαθμό ελευθερίας όσον αφορά στη διάταξη όλων των εξαρτημάτων στον περιορισμένο χώρο που διατίθεται σε μια μοτοσυκλέτα, καθώς και αποτελεσματική κατανομή της μάζας.
Η γκάμα μοντέλων για το 25YM
CUV e:
Το ολοκαίνουργιο CUV e: γίνεται το δεύτερο ηλεκτρικό δίτροχο της Honda που επιβεβαιώνεται για μαζική παραγωγή στην Ευρώπη, μετά την παρουσίαση του ηλεκτρικού EM1 e: της μάρκας το 2024.
CUV σημαίνει Clean Urban Vehicle και το CUV e: προσφέρει οδήγηση χωρίς εκπομπές ρύπων με χειρισμό και επιδόσεις παρόμοιες με εκείνες ενός σκούτερ 125cc με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Τροφοδοτείται από δύο ανταλλάξιμες μπαταρίες Honda Mobile Power Pack e:, έχει αυτονομία πάνω από 70 km, και είναι εφοδιασμένο με εκτενή εξοπλισμό: επιλογή οθόνης 5 ιντσών ή πλήρως συνδεδεμένη οθόνη TFT (μέσω εφαρμογής Honda RoadSync Duo) 7 ιντσών TFT, πλήρης φωτισμός τεχνολογίας LED, θύρα USB-C, τρία riding modes και Reverse Assist.
GB350S
Η νέα GB350S είναι μια μοτοσυκλέτα κατάλληλη για κατόχους διπλώματος οδήγησης Α2 που διαθέτει ρετρό γοητεία που αποτίνει φόρο τιμής στην ένδοξη ιστορία της Honda. Με ισχύ από έναν εντυπωσιακό αερόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα, έχει σχεδιαστεί για την οδηγική απόλαυση, ανεξάρτητα από το επίπεδο εμπειρίας του αναβάτη, προσφέροντας έναν συνδυασμό διαχρονικής εμφάνισης, προσιτής τιμής και σύγχρονης τεχνολογίας, όπως μπροστινό πιρούνι 41 mm, μπροστινό δισκόφρενο 310 mm, συμπλέκτη ολίσθησης, φώτα LED και Honda Selectable Torque Control.
NC750X
Ανανεωμένη και αναβαθμισμένη εμφανίζεται φέτος στην EICMA και η NC750X. Εκτός από τις νέες πιο αιχμηρές σχεδιαστικές γραμμές, η NC750X αποκτά τώρα μεγαλύτερη ισχύ πέδησης χάρη στους διπλούς μπροστινούς δίσκους, περισσότερη άνεση από την επανασχεδιασμένη σέλα και επιπλέον πρακτικότητα χάρη στη νέα οθόνη TFT με συνδεσιμότητα Honda RoadSync. Το προαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων Dual Clutch Transmission προσφέρει ακόμα πιο ομαλή οδήγηση, ειδικά στις χαμηλές ταχύτητες. Είναι επίσης η πρώτη μοτοσυκλέτα που χρησιμοποιεί έγχρωμο Durabio για τα κύρια πάνελ της (στα χρώματα Earth Ivy Ash Green και Earth Black).
CB750 Hornet
«Ιδρυτής» της τελευταίας οικογένειας Honda Hornet, η CB750 Hornet έρχεται το 2025 με νέο μπροστινό τμήμα που περιλαμβάνει μια μονάδα προβολέων LED υψηλής απόδοσης και ένα συμπαγές φέρινγκ για να ενισχύσει ακόμη περισσότερο το πρωτοποριακό streetfighter στυλ της. Σε αυτά προστίθεται μια ανανεωμένη οθόνη TFT πέντε ιντσών και νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης για ακόμη πιο σπορ οδήγηση.
XL750 Transalp
Η XL750 Transalp ανανεώνεται επίσης για το 25YM με ένα εντυπωσιακό νέο επανασχεδιασμό του μπροστινού μέρους με επιρροές από την Africa Twin, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου διπλού προβολέα LED. Το νέο υψηλής κάλυψης φέρινγκ βελτιώνει τη ροή του αέρα και την άνεση του αναβάτη, ενώ οι νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης παρέχουν βελτιωμένη σταθερότητα σε πιο ανώμαλες επιφάνειες.
CL500
Το «αστικό scrambler» της Honda που είναι συμβατό για κατόχους διπλώματος οδήγησης Α2 προσφέρει βελτιωμένη άνεση, εργονομία και πιο εντυπωσιακό στυλ για το 25YM. Ένας νέος πίνακας οργάνων LCD προσφέρει αυξημένη ευκρίνεια σε όλες τις συνθήκες, ενώ η νέα θέση της σέλας και των μαρσπιέ βελτιώνουν την άνεση του αναβάτη. Νέες επιλογές καφέ και κίτρινου χρώματος αναδεικνύουν την ελκυστική σχεδίαση
CRF300L και CRF300 Rally
Οι διαχρονικά δημοφιλείς μοτοσυκλέτες διπλής χρήσης της Honda, CRF300L και CRF300 Rally, δέχονται μια σειρά από σχολαστικές αναβαθμίσεις για το 25YM. Διαθέτουν βελτιωμένη ποιότητα κύλισης με νέες ρυθμίσεις στο σύστημα ανάρτησης, αναβαθμισμένη άνεση, χάρη στην πιο αποδοτική διαχείρισης της θερμότητας, θύρα USB και αναθεωρημένα γραφικά.
PCX125
Το σκούτερ με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη το 2023 έχει εξελιχθεί για το 2025 με καινοτόμες, ρέουσες σχεδιαστικές γραμμές και βελτιωμένη ισχύ πέδησης χάρη σε ένα νέο πίσω δισκόφρενο. Το Deluxe είναι μια νέα έκδοση που διαθέτει οθόνη TFT 5 ιντσών και συμβατότητα με την εφαρμογή Honda RoadSync.
SH350i
Το SH350i, το κορυφαίο μοντέλο της οικογένειας SH της Honda που κατασκευάζεται στην Atessa της Ιταλίας, προτίθεται να ενισχύσει τη διαχρονική δημοτικότητά του με μια αισθητική ανανέωση για το 25YM. Αξιοσημείωτες αλλαγές είναι ο νέος προβολέας LED με διαιρούμενη δέσμη, οι τέσσερις νέες χρωματικές επιλογές και το μεγαλύτερο ντουλαπάκι, τώρα με ένα πρακτικό εσωτερικό φως.
ADV350
Το πολυτάλαντο ADV350, ένα ακόμα μοντέλο από το εργοστάσιο της Atessa. αναβαθμίζεται για το 25MY με μια νέα οθόνη TFT πέντε ιντσών με συνδεσιμότητα smartphone μέσω Honda RoadSync και νέο διακόπτη τεσσάρων κατευθύνσεων, φωτισμό του αποθηκευτικού χώρου, καθώς και φλας αυτόματης ακύρωσης. Τα νέα πίσω αμορτισέρ με δοχεία αερίου και ρύθμιση προ-φόρτισης ελατηρίου αυξάνουν ακόμη περισσότερο την ευελιξία.
Λάδι Pro Honda
Στην έκθεση EICMA η Honda Motor Europe ανακοίνωσε επίσης την ενοποίηση όλων των γνήσιων λαδιών και λιπαντικών Honda στη σειρά προϊόντων «Pro Honda», διασφαλίζοντας ότι οι ιδιοκτήτες Honda θα έχουν παντού πρόσβαση στα υψηλότερης ποιότητας προϊόντα που είναι ειδικά προσαρμοσμένα για τα οχήματά τους. Τα λάδια και λιπαντικά Pro Honda θα προσφέρουν εξαιρετική απόδοση και προστασία και είναι ειδικά σχεδιασμένα με γνώμονα τη βελτιστοποίηση της απόδοσης των κινητήρων της Honda.
Πηγή: Sport24.gr