Μετά βαΐων και κλάδων ο εκκεντρικός δισεκατομμυριούχος Έλον Μασκ αποκάλυψε, στο πλαίσιο της εκδήλωσης “We Robot” στην κεντρική σκηνή των στούντιο της Warner Bros στο Λος Άντζελες, το πολυαναμενόμενο “ρομποταξί” της Tesla – το αυτόνομα κινούμενο Cybercab. Και έπειτα ένα ακραία φουτουριστικό -επίσης αυτόνομο- Van μεταφοράς επιβατών ή αγαθών.
Η παρουσίαση του Cybercab δεν ήταν μόνο στατική: για να αποδείξει τη λειτουργικότητα του αυτόνομου οχήματός της, η Tesla διέθετε έναν στόλο από 20 αντίτυπά του και προσέφερε δωρεάν περιηγήσεις στους καλεσμένους της εκδήλωσης στους δρόμους της τεράστιας εγκατάστασης των στούντιο.
Αυτό σημαίνει ότι το Cybercab βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης. Από την άλλη, ο Μασκ έχει κατά καιρούς υποσχεθεί πολλά που εντέλει δεν έγιναν πραγματικότητα, οπότε θα πρέπει κανείς να είναι επιφυλακτικός – ειδικά όταν σχετίζεται με ένα πολύ περίπλοκο πρόβλημα, όπως τις νομικές προδιαγραφές που διέπουν τα αυτόνομα οχήματα.
Το Cybercab θα μπορεί κανείς να το χρησιμοποιεί είτε ως ταξί, με πολύ λογικό κόστος (λίγο πάνω από 30 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο), είτε να το αγοράζει για προσωπικό του όχημα. Και την ώρα που θα οδηγούσε ένα συμβατικό αυτοκίνητο, θα μπορεί να δουλεύει ή να κοιμάται ή να βλέπει μια ταινία στην τεράστια κεντρική οθόνη που “αιωρείται” στο ταμπλό.
To Cybercab, είπε ο Αμερικανός επιχειρηματίας, “έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει ανθρώπους χωρίς οδηγό. Εκεί είναι που θέλουμε να φτάσουμε.Θα έρθει το 2026 – δεν ξέρω ακριβώς πότε, αλλά ας πούμε πριν το 2027”. Κι όταν ο Μασκ ανακοίνωσε ότι η τιμή του θα είναι κάτω από 30 χιλιάδες δολάρια, το κοινό ξέσπασε σε χειροκροτήματα.
Ο σχεδιασμός του έχει φυσικά τις καθαρές επιφάνειες που χαρακτηρίζουν, για λόγους μείωσης της αεροδυναμικής αντίστασης, τόσο τα Tesla όσο και γενικότερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι δύο μεγάλες πόρτες του ανοίγουν προς τα πάνω, ενώ η φόρτισή του γίνεται αποκλειστικά επαγωγικά – που σημαίνει ότι δεν έχει πρίζα ή θύρα φόρτισης.
Επιπλέον, θα μπορεί να πηγαίνει (μόνο του!) σε ειδικούς σταθμούς για να καθαρίζεται και να απολυμαίνεται μετά από κάθε διαδρομή, ώστε οι επιβάτες να είναι πάντα σε ασφαλές και αψεγάδιαστο περιβάλλον.
Η αυτόνομη οδήγησή του επιτυγχάνεται με την μετεξέλιξη του λογισμικού Full Self Driving που έχουν ήδη όλα τα Tesla, βασισμένο στην τεχνητή νοημοσύνη και σε κάμερες. Όμως δεν διαθέτει ραντάρ ή Lidar, και αυτό γεννά αμφιβολίες στους ειδικούς καθώς περιορίζει τον έλεγχοτου οχήματος σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας.
Όμως, η τεχνολογία πλήρους αυτόνομης οδήγησης, εξήγησε ο Μασκ. ‘εκμεταλλεύεται έναν τεράστιο όγκο δεδομένων που συλλέγουμε και επεξεργαζόμαστε για χρόνια από όλα τα αυτοκίνητα που έχουμε ήδη στους δρόμους. Αυτό επιτρέπει στα οχήματά μας να μαθαίνουν πολύ γρήγορα. Οι κάμερες είναι αρκετές αν έχεις αρκετή υπολογιστική ισχύ.
Η αυτόνομη οδήγηση δεν απέχει πολύ, και είναι 10 έως 20 φορές πιο ασφαλής από την οδήγηση που αφήνεται στην ευθύνη ενός ατόμου. Όταν το Cybercab κυκλοφορήσει, [η τεχνολογία] θα έχει ωριμάσει. Και θα την ενεργοποιήσουμε σε όλα τα αυτοκίνητά μας, ανοίγοντας νέες ευκαιρίες εσόδων για τους οδηγούς που έχουν αγοράσει κάποιο από τα μοντέλα μας, από το Model 3/Y έως το Cybertruck και το Model S/X”.
Η ιδέα δεν είναι καινούργια: το να επιτραπεί στους ιδιοκτήτες Tesla να προσφέρουν υπηρεσίες μεταφοράς χωρίς οδηγό τις ώρες που δεν χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο τους είναι κάτι για το οποίο μιλάει εδώ και καιρό ο Μασκ.
Τέλος, πέραν του Cybercar, ο Αμερικανός ισχυρός άνδρας της Tesla παρουσίασε και το Robovan – ένα λεωφορείο 20 θέσεων -επίσης χωρίς οδηγό- για τη μεταφορά επιβατών (με κόστος λίγων σεντς ανά χιλιόμετρο) ή αγαθών.
Το εντυπωσιακό φουτουριστικό του σχέδιο κρύβει ένα πολύ φιλόξενο εσωτερικό με ατομικούς καναπέδες και πολυθρόνες, ενώ η πρόσβαση γίνεται μέσω δύο μεγάλων συρόμενων θυρών. Και ο Μασκ δηλώνει σίγουρος ότι “θα το κατασκευάσουμε όπως το βλέπετε σήμερα”.
“Σκεφτείτε τι θα σημαίνει να έχουμε οχήματα όπως το Cybercab και το Robovan στις πόλεις μας”,κατέληξε ο Μασκ. “Στο μέλλον, θα μπορούσαμε να μετατρέψουμε τους τεράστιους χώρους στάθμευσης που έχουμε σήμερα κοντά σε στάδια ή εμπορικά κέντρα σε μεγάλες πράσινες περιοχές. Οι πόλεις μας θα έχουν πάρκα αντί για τσιμεντένιες πλατείες. Αυτό είναι το μέλλον που θέλουμε”.
Πηγή: Sport24.gr