Αρκετές είναι οι αλλαγές που θα εισαχθούν στην καθημερινότητα των οδηγών από τη στιγμή που θα ψηφιστούν οι νέες διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που επιλαμβάνεται του θέματος, για πρώτη φορά εδώ και 16 σχεδόν χρόνια (από το 2008) προωθεί κάποιες σημαντικές αλλαγές με στόχο τον περιορισμό των τροχαίων περιστατικών που το τελευταίο διάστημα εμφανίζουν έξαρση και “κοστολογούνται ακριβά” σε ανθρώπινες ζωές.
Πέραν του ενός από τα σημαντικότερα μέτρα που προωθούνται για εφαρμογή, που είναι ο περιορισμός της ταχύτητας μέσα στους δρόμους της πόλης, ο νέος ΚΟΚ που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση εντός του μήνα που διανύουμε, φαίνεται πως δείχνει αρκετή “ευαισθησία” στα θέματα που έχουν να κάνουν με την κίνηση των δικύκλων. Σε “συνέχεια” της μείωσης της ταχύτητας στον αστικό ιστό, στα 30 χλμ./ώρα και την αυστηρή επιτήρηση για τη χρήση του κράνους, έρχεται και η υπό προϋποθέσεις “νομιμοποίηση” της “διήθησης”.
Με τον όρο αυτό περιγράφεται από την Τροχαία, η κίνηση των δικύκλων ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας (σε κλήσεις της Τροχαίας, πολλές φορές αναφέρεται πως “το όχημα εκινείτο ιππαστί της διαχωριστικής γραμμής”), κάτι που από τις διατάξεις που θα περιλαμβάνει ο νέος ΚΟΚ, θα επιτρέπεται, μόνο όταν τα αυτοκίνητα στο δρόμο είναι ακινητοποιημένα (συνήθως από τον κυκλοφοριακό φόρτο).
Αυτή είναι η πρώτη φορά που δίνεται ξεκάθαρα η δυνατότητα στους μοτοσικλετιστές, να περνούν ανάμεσα στα σταματημένα αυτοκίνητα και να φτάνουν κοντά στο φανάρι- και αυτό για λόγους ασφαλείας. Αυτό σημαίνει πως με την εφαρμογή του νέου ΚΟΚ τα δίκυκλα θα μπορούν -με την άδεια της αστυνομίας- να περνούν ανάμεσα στα αυτοκίνητα, προκειμένου για την ασφάλειά τους, να παίρνουν θέση μπροστά από τα αυτοκίνητα.
Πηγή: Sport24.gr