Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Οι θηλυκές κούκλες δοκιμών της Mercedes σώζουν ζωές εδώ και 20 χρόνια

Έχει ύψος περίπου 1,5 μέτρο, ζυγίζει 49 κιλά και στα ανδρείκελα της νεότερης γενιάς, διαθέτει πολλούς αισθητήρες σε διάφορα σημεία του σώματος, φτάνοντας έως και τα 150 σημεία μέτρησης. Εδώ και 20 χρόνια, η Hybrid III 5, λεγόμενη και «μικροκαμωμένη κούκλα», έχει καθίσει στη θέση του οδηγού, του συνοδηγού και τα πίσω καθίσματα σε μετωπικές δοκιμές πρόσκρουσης όπως και το παραδοσιακό “αρσενικό” ανδρείκελο, το Hybrid III 501.

Αυτό σημαίνει, ότι η εταιρεία ξεκίνησε τη χρήση της “θηλυκής” κούκλας δοκιμών πρόσκρουσης πολύ πριν αυτό απαιτηθεί επίσημα από το νόμο. Η κούκλα αυτή, αναπαράγει τη γυναικεία ανθρωπομετρία, με το ανάλογο στήθος και οστά της λεκάνης. Σύμφωνα με τις στατιστικές, μόνο το 5% των Αμερικανίδων είναι πιο κοντές ή πιο αδύνατες. Σήμερα, αξιολογήσεις από οργανώσεις προστασίας του καταναλωτή και διάφοροι νόμοι σε όλο τον κόσμο περιλαμβάνουν προδιαγραφές για δοκιμές με “θηλυκά” κούκλες δοκιμών αυτού του μεγέθους.

Ένας άλλος τύπος κούκλας που η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί σε δοκιμές πρόσκρουσης εδώ και δύο δεκαετίες είναι το SID-II female dummy. Με ανατομία παρόμοια με εκείνη του Hybrid III 5, έχει σχεδιαστεί ειδικά για πλευρικές συγκρούσεις. Αντίθετα με τις ΗΠΑ ωστόσο, η χρήση της δεν απαιτείται ακόμα από το νόμο στην Ευρώπη. Καθώς η ασφάλεια αποτελεί βασικό συστατικό του DNA της Mercedes-Benz και γι’ αυτό και θεωρείται ο εφευρέτης της μοντέρνας ασφάλειας στα αυτοκίνητα, όπως όλα δείχνουν παραμένει πρωτοπόρος σε αυτόν τον τομέα μέχρι και σήμερα.

Η βάση για τη δέσμευση της εταιρείας είναι η στρατηγική της ασφάλειας στην πραγματική ζωή: για περισσότερα από 50 χρόνια, το ιδιόκτητο κέντρο διερεύνησης ατυχημάτων της εταιρείας ερευνά ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται οχήματα της Mercedes-Benz. Ο στόχος είναι να γίνει κατανοητός ο τρόπος με τον οποίο συμβαίνουν τα ατυχήματα και ποια προηγμένα συστήματα ασφαλείας θα μπορούσαν να τα αποτρέψουν.

Επιπλέον, τα ευρήματα από πραγματικά ατυχήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να οριστούν οι απαιτήσεις για δοκιμές πρόσκρουσης. Το Κέντρο Τεχνολογίας για την Ασφάλεια Οχημάτων της Mercedes-Benz στο Σιντελφίγκεν διενεργεί έως και 900 δοκιμές πρόσκρουσης και 1.700 δοκιμές ολίσθησης (sled tests) κάθε χρόνο. Οι δοκιμές αυτές περιλαμβάνουν 120 ανδρείκελα σε 21 διαφορετικές εκδόσεις.

Από βρέφη, παιδιά όλων των ηλικιών, «μικροκαμωμένες» γυναίκες έως τον μέσο όρο μεγέθους και βάρους ενός άνδρα, καθώς και ανδρείκελα μεγαλόσωμων, βαριών ανδρών. Τα αποτελέσματα των δοκιμών πρόσκρουσης και της έρευνας ατυχημάτων χρησιμοποιούνται για να εξελίξουν νέες τεχνολογίες ασφαλείας και να βελτιώσουν τα υπάρχοντα συστήματα. Οι προσομοιώσεις επιβατών υπολογίζουν κυρίως πώς ένα ανδρείκελο θα συμπεριφερόταν σε ένα όχημα.

Η Mercedes-Benz εργάζεται συστηματικά στα λεγόμενα «Μοντέλα Ανθρώπινου Σώματος» (Human Body Models (HBMs)), τα οποία είναι σχεδιασμένα για να αντιπροσωπεύουν την ανθρώπινη ανατομία – οστά, μυς και όργανα – με ακόμα μεγαλύτερη λεπτομέρεια. Σε σύγκριση με τα ανδρείκελα, με τη χρήση των HBMs στις δοκιμές πρόσκρουσης οι ερευνητές έχουν την ευκαιρία να αξιολογούν τον πραγματικό τύπο τραυματισμού ενός συγκεκριμένου μέρους του σώματος και όχι μόνο την πιθανότητα σοβαρότητας του τραυματισμού του.

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΧΙΟΣ

Ο Δήμος Χίου ενημερώνει ότι στα πλαίσια του έργου «Βελτίωση Ασφαλείας Οδών Δήμου Χίου», θα ξεκινήσει εργασίες στις παρακάτω οδούς: Α) Τμήμα της οδού...

ΧΙΟΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ – ΚΥΡΙΑΚΗ 27-28/4/2024 SATURDAY – SUNDAY 27-28/4/2024 ΚΑΡΥΕΣ ΧΙΟΣ – KARIES VILLAGE CHIOS  Ημέρα  Δράση  Ώρα  Τοποθεσία Πέμπτη 25/4/2024  Συνέντευξη Τύπου  12:00  Αίθουσα...

ΧΙΟΣ

Ανακοίνωση ΠΕΣ-ΝΑΤ Χίου για την εργατική Πρωτομαγιά Με ιδιαίτερη ικανοποίηση διαβάσαμε την απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (Π.Ν.Ο) και των Ναυτεργατικών Σωματείων για την...

ΑΠΟΨΕΙΣ

Γράφει ο Σταύρος Παπαγιαννάκης Σήμερα, θα διερευνήσουμε ένα θέμα που αγγίζει τα βάθη της ανθρώπινης ψυχής και του πνεύματος: την Ανάσταση του Κυρίου και...

Advertisement