Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Δοκιμή: Skoda Fabia 1.5 TSI 150 ps Monte Carlo – Πέντε λόγοι για να μην πάρεις SUV

Για την ακρίβεια, βεβαίως, υπάρχουν και συμπαγή SUV -της κατηγορίας B-SUV, πάντα- που ενστερνίζονται αυτή την πατροπαράδοτη φιλοσοφία σπορτίφ εικόνας και οδήγησης, του όχι τόσο μακρινού παρελθόντος που μεσουρανούσαν τα μικρά GTi. Όμως δεν μπορούν να ενστερνιστούν τη νοσταλγικότητα.

Με μήκος 4,125 μέτρων το Skoda Fabia Monte Carlo είναι πολύ κοντά στο μήκος ενός B-SUV, αλλά είναι πιο χαμηλό και πιο ευέλικτο. Δεν είναι GTi -δεν έχει ούτε την εκρηκτικότητα, ούτε το πάτημα, ούτε την ωμότητα ενός GTi- αλλά αντίθετα διατηρεί το ζητούμενο της καθημερινής άνεσης ως μια έντονα σπορτίφ έκδοση της Fabia με 150 ζωηρούς ίππους, δυναμικές σχεδιαστικές παρεμβάσεις στο αμάξωμα και στο εσωτερικό – και, αν κανείς το επιλέξει, με χαμηλωμένη και σπορ ανάρτηση.

Η Μλάντα Μπόλεσλαβ χρησιμοποιεί -επισήμως- το όνομα Μόντε Κάρλο -παραπέμποντας στο Grand Prix και στο Ράλι του κρατιδίου- για αυτή την εκλεπτυσμένη έκδοση του Fabia εδώ και 12 χρόνια, συνοδεύοντάς της με τον πλουσιότερο εξοπλισμό που μπορεί να διαθέτει το supermini της. Ας δούμε, λοιπόν, πέντε σημεία στα οποία το Skoda Fabia 1.5 150 ps Monte Carlo ξεχωρίζει:

Η διακριτικά σπορ σχεδίαση

Το καλό με το Fabia Monte Carlo, και με όλα τα σύγχρονα σπορ αυτοκίνητα, είναι ότι δεν κραυγάζουν το δυναμισμό τους. Τον αφήνουν να εννοείται και να πλανάται στον αέρα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αυτός κρύβεται στο μαύρο χρώμα της μάσκας (ανάμεσα στους LED προβολείς), του προφυλακτήρα, των ζαντών 16 (ή προαιρετικά 17-18) ιντσών και της οροφής -και στην αντίθεση που κάνει με το έντονο κόκκινο του αμαξώματος-, κι επιπλέον στα φιμέ πίσω τζάμια, στις σπορτίφ ποδιές, στα σήματα «Monte Carlo» στα εμπρός φτερά.

Οι προσθήκες, πάντως εξυπηρετούν και αεροδυναμικούς σκοπούς: τα μικρά πτερύγια στις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα, τα ανασχεδιασμένα μαρσπιέ, η πτέρυγα στην απόληξη της οροφής και ο διαχύτης στο τελείωμα του δαπέδου επιτυγχάνουν συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης 0,28, που είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία – με προφανή οφέλη στην οικονομία καυσίμου.

Το σπορτίφ εσωτερικό

Την ίδια αύρα αποπνέει και το εσωτερικό του Fabia Monte Carlo, κατά κύριο λόγο από τα τύπου μπάκετ καθίσματα που προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη και θυμίζουν αγωνιστικά στο σχέδιό τους. Και επίσης, από το τιμόνι με διάτρητο δέρμα και οριζόντιο κάτω μέρος (flat-bottom), από τις τύπου ανθρακονημάτων επενδύσεις και από τις κόκκινες και μαύρες γυαλιστερές λεπτομέρειες.

Οι ανέσεις που διατηρούνται

Η Skoda καθιστά σαφή την επιλογή της να κρατήσει -ακόμα και σε αυτή την πιο δυναμική έκδοση του Fabia- την καθημερινή άνεση, που είναι διάχυτη σε κάθε πτυχή του αυτοκινήτου. Αρχικά από τις ανέσεις του εσωτερικού, που περιλαμβάνουν δύο ψηφιακές οθόνες -για τον πίνακα οργάνων και για τα πολυμέσα στο κέντρο του ταμπλό. Η δεύτερη προσφέρει φυσικά πλήρη συνδεσιμότητα με το smartphone, αλλά παράλληλα απεικονίζει και την επιλογή των οδηγικών προφίλ Eco, Normal, Sport ή Individual.

Η άνεση συμπληρώνεται από τους αρκετά γενναιόδωρους χώρους για τα δεδομένα της κατηγορίας και των 4,125 μέτρων μήκους, και κυρίως από το πορτ-μπαγκάζ που αγγίζει τα 380 λίτρα – αντίστοιχα ενός ογκωδέστερου B-SUV ή ενός αυτοκινήτου της επόμενης κατηγορίας C. Είναι 50 λίτρα περισσότερα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ενώ με την πτώση των καθισμάτων ο χώρος αυξάνεται στα 1.190 λίτρα για τη μεταφορά αντικειμένων.

Τέλος, αναμφίβολα στον προσανατολισμό της άνεσης έχει παραμείνει και η ρύθμιση της ανάρτησης. Κύριο μέλημα των Τσέχων ήταν να στήσουν το Fabia Monte Carlo έτσι ώστε να έχει την απόσβεση που απαιτούν οι κακοτεχνίες των δρόμων της καθημερινότητας, καθώς και την ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο. Και το πετυχαίνει σε απρόσμενο βαθμό.

Το σπορ πάτημα δεν είναι το πρώτο μέλημα, αλλά αφ’ ενός το Fabia Monte Carlo έχει αρκετή στιβαρότητα για να ανταποκριθεί χωρίς εκπλήξεις σε έναν ταχύτερο ρυθμό, και μπορεί να ελέγξει τις αναμφίβολες κλίσεις του, και αφ’ ετέρου σε όσους θέλουν να το χρησιμοποιήσουν για περισσότερη αδρεναλίνη η Skoda προσφέρει προαιρετικά το πακέτο Sport Chassis Control.

Με το SCC το ύψος του δαπέδου από το έδαφος χαμηλώνει κατά 15 εκατοστά και η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή, αυξάνοντας την πρόσφυση, τη στιβαρότητα του πατήματος και την εμπιστοσύνη που εμπνέει το Fabia Monte Carlo σε λίγη παραπάνω πίεση.

Η αλληλεπίδραση θα ήταν καλύτερη αν τα ελαστικά ήταν πιο σπορ και το τιμόνι πιο άμεσο, αλλά και πάλι η άνεση μένει και εδώ σε πρώτο πλάνο, ακόμα και με αυτά τα σκληρότερα ελατήρια – και το επιβεβαιώνει και η πρόθυμη επέμβαση των ηλεκτρονικών συστημάτων πρόσφυσης. Αυτά συνδυάζονται, άλλωστε, με την πληθώρα των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, όπως το Travel Assist για λίγο περισσότερη ανεμελιά στον αυτοκινητόδρομο ή τα Park Assist και Maneuver Assist για την αντιμετώπιση των δυσκολιών της πόλης, όπως το παρκάρισμα.

Η ζωηράδα του κινητήρα

Το Fabia Monte Carlo διατίθεται στην έκδοση με τον τρικύλινδρο 1.0 TSI με 110 ίππους και στην τετρακύλινδρη 1.5 TSI των 150 ίππων, που δοκιμάζουμε εδώ. Το γεγονός ότι το peak της ροπής ξεδιπλώνεται στο φάσμα των 1.500 έως και 3.500 στροφών το κάνει εξαιρετικά ζωηρό στις ρεπρίζ.

Αν οδηγείς σε έναν ορεινό δρόμο και μένεις σε αυτό το φάσμα, ο κινητήρας έχει ισχυρή και αρκετά γραμμική απόκριση, ακόμα και μέχρι τα κόκκινα που το κιβώτιο αλλάζει αυτόματα σχέση (στις 6.500 στροφές στο προφίλ Sport). Με τα σβέλτα ανεβάσματα ταχυτήτων, η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε 8,0 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 225 km/h.

Ο έλεγχος της κατανάλωσης

Σε αντίθετες συνθήκες κίνησης, δηλαδή στους χαλαρούς ρυθμούς της πόλης και στο cruising, ο “μεγάλος” κινητήρας του 1.5 λίτρου (για τα δεδομένα του downsizing στα supermini) φροντίζει ώστε να κρατηθεί καλά ο έλεγχος της μέσης κατανάλωσης κοντά στα 6,5 lt/100km – ειδικά αν επιλέξει κανείς το προφίλ Eco.

Σε αυτό βοηθά η τεχνολογία ενεργών κυλίνδρων ACT, η οποία στους χαλαρούς ρυθμούς αυτούς απενεργοποιεί -ανεπαίσθητα για τον οδηγό- τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους και έτσι περιορίζει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Όταν, από την άλλη, θελήσει κανείς να εκμεταλλευτεί την ισχύ της δυνατότερης αυτής έκδοσης του Fabia, σε έναν ορεινό δρόμο, η κατανάλωση φυσικά θα ξεπεράσει τα 9,0 λίτρα.

Το συμπέρασμα

Η τιμή των 26.100 ευρώ της έκδοσης Monte Carlo με τον κινητήρα 1.5 150 ps δεν είναι μικρή για ένα αυτοκίνητο πόλης, ακόμα και διαθέτοντας τον πληρέστερο εξοπλισμό από κάθε άλλο Fabia, την ώρα που η ίδια με το τρικύλινδρο μοτέρ του ενός λίτρου κοστίζει 22.500 ευρώ. Όμως στην ουσία είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο – που σημαίνει πως, αν δεν έχετε απόλυτη ανάγκη για άπλετους χώρους, μπορεί εξίσου καλά να ελιχθεί στην πόλη, να ταξιδέψει στον αυτοκινητόδρομο και να προσφέρει οδηγικές συγκινήσεις σε κάποιο φιδίσιο ορεινό δρόμο.

Skoda Fabia 1.5 TSI 150 ps Monte Carlo 7DSG

  • Κινητήρας / Καύσιμο: Τετρακύλινδρος 1.5 Turbo / Βενζίνη
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο Διπλού Συμπλέκτη / 7
  • Κίνηση: Εμπρός
  • Ισχύς: 150 ίπποι / 5.000-6.000 rpm
  • Ροπή: 250 Nm / 1.500-3.500 rpm
  • 0-100 km/h: 8,0 sec
  • Τελική ταχύτητα: 225 km/h
  • Κατανάλωση (WLTP): 5,2 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2: 126 g/km
  • Μήκος: 4,125 m
  • Μεταξόνιο: 2,552 m
  • Βάρος: 1.224 kg
  • Χώρος αποσκευών: 380 lt
  • Τιμή: 26.100 €

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Μεγαλοπρεπώς, με κάθε εκκλησιαστική λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια, εορτάστηκε τo Σάββατο 20ην Ιουλίου 2024, εις τον Ιερό Ναό Ταξιαρχών Αναβάτου, η Ιερά Σύναξις των εν...

ΕΛΛΑΔΑ

Την αποφασιστικότητα της Περιφέρειας Θεσσαλίας στην εφαρμογή των μέτρων που λαμβάνονται για την εξάλειψη της πανώλης στα μηρυκαστικά, εξέφρασε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας,...

ΧΙΟΣ

Αναφορά σχετικά με τη στήριξη των αλιέων, έπειτα από επιστολή που προωθήθηκε από τον Ενιαίο Αλιευτικό Σύλλογο Επαγγελματιών Αλιέων Δήμου Χίου, κατέθεσε ο Βουλευτής...

ΧΙΟΣ

Σήμερα Τετάρτη 24/07 και ώρα 21:00 στο PERIVOLI η ταίνια: Ο πάγος που καίει – Ran dong Κίνα, Σιγκαπούρη, 2023 Σκηνοθεσία: Αντονι Τσεν Σενάριο:...

Advertisement