Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Αναμφίβολα η πιο ακραία εργοστασιακή Mustang

Η ολοκαίνουργια Ford Mustang GTD του 2025, είναι μια «βιτρίνα» τεχνολογικής υπεροχής, η οποία αντλεί έμπνευση από την αγωνιστική Mustang GT3 που θα τρέξει του χρόνου στο Le Mans. Παραμένοντας πιστή στην κληρονομιά της, διαθέτει απίστευτες επιδόσεις, ένα σμιλεμένο φαρδύ αμάξωμα κατασκευασμένο κατά κύριο λόγο από ανθρακονήματα και μία μεγάλη πίσω πτέρυγα.

Με τα παραπάνω δεδομένα, η GTD δεν μοιάζει με καμία άλλη Mustang. Κάθε εξάρτημα στη νέα Mustang GTD είναι σχεδιασμένο ειδικά για τη συγκεκριμένη εφαρμογή, ενώ κάθε επιφάνειά της έχει δημιουργηθεί με στόχο τη λειτουργικότητα. Ο στόχος πίσω από τη δημιουργία της, είναι να κινείται ταχύτερα από τον ανταγωνισμό σε πίστα, διαθέτοντας ακόμα πιο πλούσια τεχνολογία σε σχέση με τις αγωνιστικές εκδόσεις στις οποίες βασίζεται.

Πίσω από την εξέλιξη της νέας Mustang GTD βρίσκονται πολλοί από τους δημιουργούς τόσο των αγωνιστικών Mustang όσο και του Ford GT που έχει κερδίσει το Le Mans. Εν ολίγοις, πρόκειται για την ταχύτερη Mustang δρόμου που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Η Mustang GTD παραμένει ακλόνητη στην άσφαλτο αφενός χάρη στην εκπληκτική κάθετη δύναμη που παρέχει η ενεργή αεροδυναμική, αφετέρου χάρη στην τεράστια πρόσφυση που εξασφαλίζουν τα ελαστικά της.

Τα παραπάνω συνδυάζονται με μια προηγμένη διάταξη ανάρτησης με ανισομεγέθεις βραχίονες μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Τα κεραμικά- carbon φρένα προσφέρουν αξιόπιστη πέδηση, ενώ το 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που βρίσκεται εγκατεστημένο πίσω συνδυάζεται με έναν άξονα μετάδοσης κίνησης κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, εξασφαλίζοντας σχεδόν ιδανική κατανομή του βάρους.

Την κίνηση παρέχει ένας υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας με χωρητικότητα 5,2 λίτρα με εκτιμώμενη ισχύ 800 ίππων. Η Mustang GTD γεννήθηκε μέσα από τη φιλοσοφία της αγωνιστικής Mustang GT3, η οποία επιστρέφει στο Le Mans του χρόνου και θα αποτελέσει το κορυφαίο μοντέλο της οικογένειας Mustang που περιλαμβάνει πλέον μοντέλα τόσο για χρήση σε δημόσιο δρόμο όσο και αγωνιστικές εκδόσεις για την πίστα.

Αυτή η οικογένεια περιλαμβάνει την Mustang GT4 που αποκαλύφθηκε πρόσφατα, την Mustang GT3, την επερχόμενη, αγωνιστικών προδιαγραφών Mustang Dark Horse R και πολλές ακόμα. Όλα τα μοντέλα θα διαιωνίσουν τη φήμη της Mustang ως το πλέον καθαρόαιμο και επιτυχημένο όνομα της Ford, κάνοντας την εμφάνισή τους τόσο στους δρόμους όσο και στις πίστες σε όλο τον κόσμο.

Η ονομασία GTD για τη νεότερη Mustang αποτελεί ευθεία αναφορά στην κατηγορία αγώνων IMSA “GTD” που αφορά αυτοκίνητα τα οποία έχουν κατασκευαστεί σύμφωνα με τους τεχνικούς κανονισμούς της κατηγορίας GT3 της FIA. Προϊόν συνεργασίας μεταξύ της Ford και της Multimatic, η οποία ανέπτυξε την Mustang GT3, την Mustang GT4 και το Ford GT που κέρδισε το Le Mans, η Mustang GTD αποτελεί το αποκορύφωμα δεκαετιών μηχανολογικής προόδου.

Κατασκευασμένη στοχευμένα και με απόλυτη ακρίβεια, προορίζεται να γίνει ένα εμβληματικό μέρος της ιστορίας της Mustang και της Ford. Η σχεδίαση της Mustang GTD εξυπηρετεί ξεκάθαρα ένα σκοπό. Η Mustang GTD εκμεταλλεύεται την εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος που έχει ως στόχο τη μείωση του βάρους, το χαμήλωμα του κέντρου βάρους και τη βελτίωση της απόκρισης.

Τα φτερά, το καπό, το κάλυμμα που αντικαθιστά το πορτμπαγκάζ, τα μαρσπιέ των θυρών, το εμπρός splitter, ο πίσω διαχύτης και η οροφή είναι όλα κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, ενώ προαιρετικά μπορούν να εγκατασταθούν πρόσθετα μέρη από carbon τόσο εμπρός όσο και πίσω. Διαθέσιμο είναι επίσης ένα αεροδυναμικό πακέτο που περιλαμβάνει μία carbon επένδυση για το κάτω τμήμα του αμαξώματος.

Αυτό το πακέτο περιλαμβάνει επίσης πρωτοπόρα χαρακτηριστικά που παρουσιάστηκαν στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς και ορισμένες τεχνολογίες που θα ήταν παράνομες στους αγώνες, όπως τα υδραυλικά ελεγχόμενα εμπρός πτερύγια, τα οποία διαχειρίζονται τη ροή του αέρα σε συνεργασία με την ενεργή πίσω πτέρυγα με στόχο την ισορροπία σε επίπεδο αεροδυναμικής.

Εκεί που κάποτε υπήρχε ο παραδοσιακός χώρος φόρτωσης, στη νέα Mustang GTD συναντά κανείς το κέντρο ελέγχου της ενεργητικής ανάρτηση, ένα υδραυλικό σύστημα ελέγχου και ένα σύστημα ψύξης του κιβωτίου που χρησιμοποιεί ένα εμπνευσμένο από τους αγώνες κάλυμμα, που περιλαμβάνει δύο αεραγωγούς για τη διοχέτευση του αέρα από το πίσω παρμπρίζ στην περιοχή μέσω των intercoolers.

Η Mustang GTD χρησιμοποιεί έναν ειδικά εξελιγμένο υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα με χωρητικότητα 5,2 λίτρων με διπλές εισαγωγές αέρα και το πρώτο σύστημα ξηρού κάρτερ που τοποθετείται σε μια Mustang δρόμου, το οποίο βοηθά στη διατήρηση της λίπανσης του κινητήρα κατά τη διάρκεια διαδοχικών και απαιτητικών στροφών.

Το όριο περιστροφής ξεπερνά τις 7.500 στροφές ανά λεπτό, με την κινητήρα να παράγει έναν θεσπέσιο ήχο χάρη στο διαθέσιμο σύστημα εξάτμισης το οποίο είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο και διαθέτει ενεργές βαλβίδες. Πρόκειται για τη Mustang για χρήση σε δημόσιο δρόμο με την υψηλότερη ιπποδύναμη που έχει δημιουργήσει ποτέ η Ford.

Η πρόσφυση στο δρόμο και η σταθερότητα του αυτοκινήτου στις στροφές παρέχονται από τα ελαστικά με πλάτος πέλματος που ορίζεται στα 325 χιλιοστά μπροστά και στα 345 χιλιοστά στον πίσω άξονα. Τα τελευταία φιλοξενούν σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, ενώ διατίθενται και σφυρήλατες ζάντες μαγνησίου, οι οποίες προσφέρουν τον ιδανικό συνδυασμό βάρους και ανθεκτικότητας, με σχεδίαση παρόμοια με των αντίστοιχων της αγωνιστικής Mustang GT3.

Πίσω από τους τροχούς αυτούς βρίσκονται τα εντυπωσιακά κεραμικά-carbon φρένα της Brembo, τα οποία είναι βελτιστοποιημένα για την απαγωγή της θερμότητας, πετυχαίνοντας πιο ισχυρό και σταθερό φρενάρισμα. Η θερμότητα των πίσω φρένων αποβάλλεται με τη βοήθεια αγωγών ψύξης που είναι τοποθετημένοι κάτω από την πίσω ανάρτηση.

Η Mustang GTD διαθέτει μια νέα για την Ford τεχνολογία με μεταβλητό έλεγχο των επιπέδων πρόσφυσης (Variable Traction Control) στη λειτουργία Track Mode. Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να πιέσει στο όριο τη Mustang GTD διαμορφώνοντας την απόδοση του κινητήρα και τον βαθμό παρέμβασης του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης. Οι ρυθμίσεις μπορούν να γίνουν χωρίς ο οδηγός να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι.

Αγκαλιάζοντας το μέλλον σε επίπεδο τεχνολογίας, η Mustang GTD χρησιμοποιεί μια προηγμένη ηλεκτρονική αρχιτεκτονική, η οποία ήδη αξιοποιείται από τη νέα, έβδομης γενιάς Mustang και συμβάλει στην απρόσκοπτη συνδεσιμότητα, στην παρουσία μιας πληθώρας εξατομικευμένων λειτουργιών οδήγησης καθώς και στη δυνατότητα για ενημερώσεις λογισμικού over-the-air.

Αυτές οι τεχνολογίες λειτουργούν σε απόλυτη αρμονία και είναι σχεδιασμένες για απαράμιλλο χειρισμό και έλεγχο. Είτε κατακτώντας τη μία πίστα μετά την άλλη, είτε ταξιδεύοντας σε μερικούς από τους καλύτερους δρόμους του κόσμου, η Mustang GTD είναι σε θέση να προσφέρει μια συναρπαστική και δυναμική οδηγική εμπειρία.

Το cockpit είναι φινιρισμένο με υλικά υψηλής ποιότητας, όπως το σουέντ Miko, σε συνδυασμό με δέρμα και επενδύσεις από carbon. Την ίδια στιγμή, οι ψηφιακές οθόνες κρατούν τους οδηγούς προσηλωμένους στο έργο τους προσφέροντας πλήρη έλεγχο. Τα καθίσματα της Recaro που έχουν βελτιστοποιηθεί για τα track days πλαισιώνονται από τρισδιάστατα εκτυπωμένα χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων, περιστροφικό επιλογέα και μια πλακέτα με τον αύξοντα αριθμό παραγωγής του αυτοκινήτου.

Τα πίσω καθίσματα έχουν αφαιρεθεί για να μειωθεί το βάρος και να δημιουργηθεί χώρος για φόρτωση αντικειμένων. Η Mustang GTD θα διατίθεται με πολλαπλούς χρωματικούς συνδυασμούς στο εσωτερικό και με πολλά ειδικά πακέτα προαιρετικών επιλογών που απογειώνουν την εξωτερική εμφάνιση. Το αυτοκίνητο μπορεί επίσης να παραγγελθεί σε οποιοδήποτε χρώμα, ακόμη και με χρωματική προσαρμογή σε ένα δείγμα που παρέχει ο πελάτης- που θα την πάρει στα χέρια του από τα τέλη του 2024 και μετά.

Η παραγωγή της Mustang GTD θα είναι περιορισμένη με τιμή που αναμένεται να ξεκινά από περίπου 300.000 δολάρια (προ φόρων). Θα ξεκινήσει τη ζωή της στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της Ford στο Φλατ Ροκ και στη συνέχεια θα μεταφερθεί στις εγκαταστάσεις της Multimatic στο Μάρκαμ του Καναδά. Εκεί θα ολοκληρωθεί με ακρίβεια η κατασκευή της από τις ομάδες της Ford Performance και της Multimatic.

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Σημείο των καιρών είναι ότι η δεύτερη αυτή γενιά του Kona σχεδιάστηκε εν λευκώ με βάση την ηλεκτρική του έκδοση: αυτή η προτεραιότητα ήταν...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η Kosmocar Α.Ε., επίσημος εισαγωγέας των αυτοκινήτων Volkswagen, Audi, Skoda & Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα συνεχίζει να επενδύει στο Δίκτυο των Εξουσιοδοτημένων Εμπόρων & Συνεργατών...

ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Πραγματοποιήθηκε στην Αμβέρσα του Βελγίου η ετήσια συνάντηση της Ορθόδοξης Νεολαίας της Μπενελούξ την Πέμπτη 9 Μαΐου 2024, ημέρα αργίας λόγω της εορτής της...

ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Την Θεολογική Σχολή της Χάλκης επισκέφθηκε την Παρασκευή της Διακαινησίμου, 10 Μαΐου 2024, ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Κυπριανός Κουντούρης, Διευθυντής της Θεολογικής Σχολής της Εκκλησίας...

Advertisement