Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Οδηγούμε στη Γερμανία: Νέο Toyota Prius PHEV

Βρεθήκαμε λοιπόν καλεσμένοι της Toyota στο Αμβούργο για να οδηγήσουμε τη νέα γενιά του υβριδικού μοντέλου με το οποίο ο Ιαπωνικός κολοσσός, έκανε στο break through το 1997. Τότε που όλοι κοίταζαν “κάπως” το περίεργο εκείνο μοντέλο που υποσχόταν κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια που μείωνε την κατανάλωση και τους εκπεμπόμενους ρύπους.

Για την Toyota όμως, ήταν ένα στοίχημα με πολύ χαμηλή απόδοση, μια και οι ιθύνοντές της, ήταν σίγουροι για την επιτυχία του Prius. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο είμαστε εδώ 25 χρόνια μετά και συζητάμε για τη μεγαλειώδη επιτυχία της Toyota με μια πρόταση που έπιασε στον ύπνο τον ανταγωνισμό και… φύτεψε στον καταναλωτικό κοινό το σπόρο για τη φιλική προς το περιβάλλον διάθεση.

Έτσι λοιπόν τώρα, μετά από 4 γενιές εξέλιξης, το Prius έφτασε να είναι ένα αξιοθαύμαστο μοντέλο που πρωτίστως μπορεί να το αγοράσει κανείς για την εμφάνισή του και δευτερευόντως γιατί κρατάει ψηλά τη σημαία της λελογισμένης χρήσης των πόρων για τις μετακινήσεις του. Θα μπορούσε να πει κανείς, πως η Toyota κινήθηκε κάπως αντίστροφα, αντί να μας δώσει το ‘97 κάτι κουκλίστικο που θα τραβούσε τον κόσμο σαν μαγνήτης, έφτασε να το κάνει τώρα, στην 5η γενιά του μοντέλου- και μετά από κάτι εκατομμύρια πωλήσεις υβριδικών παγκοσμίως…

Όπως και να έχει έχουμε μπροστά μας ένα “απόσταγμα” εξέλιξης σε όλους τους τομείς. Βλέπετε δεν είναι μόνο η εμφάνιση. Το Prius έχει εξελιχτεί σε όλους εκείνους τους τομείς που μπορούν να κάνουν ένα υβριδικό μοντέλο πιο ελκυστικό για το χρήστη. Με το νέο Prius η Toyota δίνει μία ακόμα επιλογή στην πληθώρα τεχνολογιών που έχει παρουσιάσει προσπαθώντας για ένα πιο “πράσινο” μέλλον.

Δεν είναι τυχαίο πως στη γκάμα της, υπάρχουν πέραν των τυπικών υβριδικών της μοντέλων, τα plug-in υβριδικά (PHEV), τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) καθώς και εκείνα με τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Εδώ έχουμε μια ακόμα εξέλιξη της πλατφόρμας GA-C, την 2.0, (της φιλοσοφίας TNGA) που έχει δώσει όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να είναι το αυτοκίνητο πολύ “καθαρό” αισθητικά και με 50 χιλιοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο.

Η μεγάλη κλίση του παρμπρίζ και η “χυτή” αισθητική προς τα πίσω, με τα στενά φωτιστικά σώματα που ορίζουν μια ενδιαφέρουσα φωτιστική ταυτότητα στη λειτουργία ημέρας, μαζί με τους τροχούς των 19 ιντσών, κάνουν το Prius να φαίνεται πιο επιθετικό από ότι η ιστορία του θα μπορούσε να αφήνει να εννοηθεί. Η κύλιση είναι αρκετά καλή και προδίδει αρκετή επεξεργασία προκειμένου να τονίζεται μέσω αυτής η έντονα premium διάθεση του μοντέλου.

Στο εσωτερικό ως είθισται, η κυριαρχία των οθονών δίνει το στίγμα της εποχής. Ψηφιακός και πλούσιος σε πληροφορία ο πίνακας των οργάνων, μεγάλη και εξαιρετική σε απόκριση η οθόνη του infotainment. Η τελευταία γενιά του συστήματος πολυμέσων, με αναβαθμισμένα γραφικά και ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει σε δυνατότητες συνδεσιμότητας, απλά υπογραμμίζουν πως έχουμε μπροστά μας το πλέον σύγχρονο μοντέλο του είδους.

Εξοπλιστικά, το νέο Prius εμφανίζεται πληρέστατο σε ότι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό ασφάλειας, με αιχμή του δόρατος το πλέον σύγχρονο “μπουκέτο” συστημάτων Toyota Safety Sense. Αναφορικά με εκείνον που αφορά στην άνεση, το νέο Prius έχει μέχρι και διπλή ηλιοροφή για να δίνει πάντα το κάτι παραπάνω από αυτό που μπορεί να ζητήσει κάθε ενδιαφερόμενος.

Κάτω από το εμπρός καπό, έχουμε τον 2λιτρο κινητήρα βενζίνης με το CVT κιβώτιο να αποτελεί την αναμενόμενη συνέχεια στα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Το αναφέρουμε ξεχωριστά, μια και είναι το στοιχείο εκείνο που υπογραμμίζει την επιμονή των ανθρώπων της Toyota, στην προσπάθειά τους να επιβάλλουν ως σημαντικότερο ένα χρηστικό στοιχείο από ένα που ενδεχομένως να “πουλιόταν” πιο εύκολα από το τμήμα marketing.

Όπως πάντα, η λειτουργία του δεν ξετρελαίνει κανέναν μια και οδηγεί τον κινητήρα σε υψηλόστροφη λειτουργία όταν ο οδηγός πατήσει βαθιά το γκάζι. Το ηχητικό υπόβαθρο μπορεί να χωλαίνει αλλά ως βελτίωση, παρατηρείται η μικρότερη διάρκεια παραμονής του κινητήρα στα υψηλότερα πεδία του στροφόμετρου και η πιο άμεση απόκρισή του, μετατρέποντας ταχύτερα το στροφάρισμα σε επιτάχυνση.

Το νέο Prius αποδίδει συνδυαστική ισχύ 223 ίππων στη νέα του plug in hybrid έκδοση που θα είναι και η μοναδική διαθέσιμη για την Ευρώπη. Με τη μπαταρία των 13,5 kWh κάτω από τα καθίσματα των πίσω επιβατών, να χρειάζεται κοντά στις τέσσερις ώρες για πλήρη φόρτιση με πρίζα οικιακούτ δικτύου, το νέο Prius έρχεται να δείξει και πολύ βελτιωμένη εικόνα σε ότι έχει να κάνει με την ευελιξία του στο θέμα της φόρτισης.

Η αυτονομία της αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, είναι πλέον περί τα 69 χιλιόμετρα, κατά τη διάρκεια των οποίων οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν ένα πολιτισμένο περιβάλλον, που είναι και αρκετά ευρύχωρο. Για την ιστορία -και ενώ ποτέ δεν θα μας απασχολούσε σοβαρά σε κάποια από τις παλιότερες εκδόσεις του μοντέλου- το νέο Prius για να 100 χλμ./ώρα από στάση, χρειάζεται μόλις 6,7 δευτερόλεπτα.

Στους γερμανικούς δρόμους που περιηγηθήκαμε και περιελάμβαναν αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό δίκτυο αλλά και αρκετή πόλη, το Prius έδειξε να είναι στην καλύτερή του φόρμα. Με ανάρτηση που σιδέρωνε την πλειοψηφία των ανωμαλιών, διατηρώντας τους επιβάτες στα πούπουλα, το νέο Prius μας έδωσε να καταλάβουμε πως η εξέλιξη είναι μια διαδικασία που για τους Ιάπωνες έχει ιδιαίτερη σημασία και βαρύτητα.

Μάλιστα, για να γίνει ακόμα πιο ξεκάθαρο αυτό και σε εμάς, στην παρουσίαση υπήρχαν και τα προηγούμενα Prius για μικρές διαδρομές προκειμένου να διαπιστώσει κανείς πως φτάσαμε εδώ που είμαστε σήμερα. Αξίζει να σημειώσουμε πως αυτή την πρακτική -που επαγγελματικά για εμάς του δημοσιογράφους, είναι “οξυγόνο”- τη χρησιμοποιούν οι εταιρείες που έχουν το παρελθόν τους φάρο φωτεινό και πυξίδα για το μέλλον.

Με τον τρόπο αυτό και “φίλος” των υβριδικών και της Toyota να μην είσαι, δεν μπορεί παρά να δεχτείς την ανωτερότητα της δουλειάς που κάνουν σε σχέση με “άλλους”, καθώς η μεθοδικότητα στο δρόμο για ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα, είναι πάντα προϊόν σκληρής προσπάθειας, επιλομής και δοκιμών. Περνώντας από γενιά σε γενιά, δεν μπορείς παρά να βγάλεις το καπέλο σε αυτούς τους τύπους που επέμειναν σε κάτι αδόκιμο για την εποχή του αλλά εν τέλει, βρέθηκαν πολύ μπροστά από τον ανταγωνισμό και με πολλή “προϋπηρεσία”.

Φυσικά και όλα τα παραπάνω, δεν “έρχονται” χωρίς κόστος για τον καταναλωτή. Η τιμολογιακή τοποθέτηση του Prius μοιάζει να έχει ξεφύγει λίγο, με τη “βασική” έκδοση Style να τιμάται 47.670 ευρώ. Υπάρχουν άλλες δύο επιλογές, πιο “πάνω” στην κατάταξη των εκδόσεων με βάση τον εξοπλισμό. Η Lounge που κοστολογείται 49.170 ευρώ και η Lounge Plus που φτάνει τις 54.850 ευρώ.

Πιθανότατα αυτό όμως είναι και το κόστος της συνολικής μεταστροφής της Toyota, που πλέον έχει “χώρο” για GR εκδόσεις στη γκάμα της αλλά και μια σειρά μοντέλων με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όπως είναι η Supra -για τους παραδοσιακούς- και το Mirai -για τους tech freaks. Όπως και να έχει, εδώ και αρκετό καιρό η Toyota “φωνάζει” πως “ψάχνεται” για να ικανοποιήσει κάθε πρόκληση σε όλες τις αγορές του κόσμου.

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΧΙΟΣ

Με αφορμή τον φετινό εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων (18/5) με θέμα «Μουσεία, Εκπαίδευση και Έρευνα», το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) οργανώνει διαδραστικό...

ΧΙΟΣ

Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Χίου ανακοινώνει τα στατιστικά στοιχεία διακίνησης επιβατών και οχημάτων προς το λιμένα Χίου, κατά την περίοδο της Μεγάλης Εβδομάδας του έτους...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο σε χρωματισμό Frozen Pure Grey ήταν το 6.000.000ό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε από την κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive (BBA). Χρειάστηκαν μόλις...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Ο τρίτος γύρος του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων και Ιστορικών Αυτοκίνητων, επιστρέφει και πάλι στη γνωστή διαδρομή από το Λιμάνι μέχρι την πόλη της Κύμης,...

Advertisement