Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Στην Ελλάδα η εξωτική, plug-in υβριδική BMW XM

Πέρασαν 46 χρόνια από το 1977. Βγαλμένη από τον ψυχισμό των 70s, ψυχεδελικά εξωτική με την σφηνοειδή της κεκλιμένη ουρά και προβολείς που αναδύονταν στις δύο άκρες του ρύγχους, η BMW M1 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο δημιουργημένο αποκλειστικά από το τμήμα Μ της βαυαρικής εταιρείας – έκτοτε, κάθε BMW M βασιζόταν σε κάποιο από τα βαυαρικά μοντέλα παραγωγής.

Παρότι παραμένει μοναδικό, όμως, πλέον δεν είναι το μόνο. Η BMW XM είναι η δεύτερη δημιουργία στην ιστορία της BMW M GmbH, στο έτος εορτασμού του μισού αιώνα ζωής της, και ταυτόχρονα το πρώτο της αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων με σύστημα ηλεκτροκίνησης: συνδυάζει έναν κινητήρα V8 βενζίνης 489 ίππων με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 197 hp.

Το plug-in υβριδικό αυτό σύστημα, με την ονομασία M HYBRID, αγγίζει συνδυαστικά τους 653 ίππους. Ένα σημείο των καιρών, βγαλμένο από τον ψυχισμό των 2020s -όπου ο εξωτισμός, όπως τον εκφράζει η ΧΜ, είναι ένα στιλπνό, ηφαιστειογενές SAV (Sports Activity Vehicle) που όμως εναλλακτικά κινείται αποκλειστικά με ρεύμα για 88 χιλιόμετρα.


Με τη Μ1 και τη XM, δηλαδή, βλέπουμε μια κινηματογραφική ταινία της εξέλιξης του σπορ αυτοκινήτου. Σίγουρα, οι Μ3 και Μ4 υπάρχουν ακόμη, καλύτερες από ποτέ, αλλά η BMW M επέλεξε για τη δεύτερη δημιουργία της ιστορίας της ένα μεγάλο πανίσχυρο -σε εμφάνιση και επιδόσεις- Super-SUV, όπου το μόνο που θυμίζει το παρελθόν είναι η coupe «αύρα» της ουράς.

Μια κινηματογραφική ταινία όπου ένα σφηνοειδές coupe, ένα κλασσικό χαμηλό sportscar ύψους 1,14 μέτρου με τον κινητήρα στο κέντρο, μετασχηματίζεται σε ένα επιβλητικό SAV ύψους 1,75 μέτρου, με ένα μοτέρ βενζίνης εμπρός και ένα ηλεκτρικό πίσω.

Η ισχύς είναι πολλαπλάσια, καθώς πέραν των 653 ίππων της ΧΜ υπάρχουν και οι 748 hp των εκδόσεων XM Label Red και Limited Carbon Black, και η ροπή αγγίζει τα 800 και τα 1.000 (!) Nm αντίστοιχα. Με τέτοια ισχύ, η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε 4,3 ή 3,8 δευτερόλεπτα (Label Red) και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 km/h, είτε στα 270 km/h με το M Driver’s Package είτε στα 290 km/h στις δύο ισχυρότερες εκδόσεις.


Ο ηλεκτρικός κινητήρας, ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο M Steptronic 8 σχέσεων, προσφέρει τα 450 Nm της (δικής του) ροπής με το άγγιγμα του γκαζιού, για την επίτευξη της άμεσης απόκρισης που έχει ένα αμιγώς ηλεκτρικό.

Το όλο υβριδικό σύστημα έχει τρία προγράμματα λειτουργίας (Hybrid, Electric, eControl), που ρυθμίζονται από τον οδηγό μέσω του μπουτόν M Hybrid στην κονσόλα και καθορίζουν το ποσοστό συνεργασίας του ηλεκτρικού μοτέρ με τον θερμικό V8 M TwinPower Turbo – για τη μετάδοση της ισχύος και στους τέσσερις τροχούς, ανάλογα με τις ανάγκες και συνθήκες κίνησης.

Μία από τις τρεις λειτουργίες είναι η Electric, στην οποία η ΧΜ έχει μέχρι και 88 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας (κατά WLTP), με περιορισμό της τελικής ταχύτητας στα 140 km/h. Η ενέργεια αυτή παρέχεται από τη μπαταρία χωρητικότητας 25,7 kWh στο δάπεδο, η οποία με τη μονάδα συνδυασμένης φόρτισης (Combined Charging Unit) της BMW επιτρέπει φόρτιση AC με ισχύ 7,4 kW. Πρόκειται για το 5ης γενιάς σύστημα BMW eDrive.

Η τετρακίνηση M xDrive έχει ‘οπισθοβαρή’ ρύθμιση, δηλαδή μεταφέρει περισσότερη ροπή στου πίσω τροχούς – ειδικά στη λειτουργία 4WD Sport. Υφίσταται επίσης και η λειτουργία 4WD Sand, για οδήγηση στην άμμο ή εξίσου ολισθηρές επιφάνειες. Η ανάρτηση αποτελείται από τις κορυφαίες επιλογές της σπορ αυτοκίνησης: διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω, με ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενη ανάρτηση M Professional και Active Roll Control.


Με την ΧΜ η BMW M κατάφερε να προσδώσει σχεδιαστική αρμονία και ιδιαίτερο δυναμισμό σε ένα αμάξωμα με μήκος 5,11 μέτρων και πλάτος 2 μέτρων. Οι δυναμικοί προβολείς και προφυλακτήρες, η coupe απόληξη της οροφής, τα φιμέ τρισδιάστατα πίσω φώτα, το χρυσό περίγραμμα της μάσκας «νεφρών» και των παραθύρων, οι ζάντες 21” (ή προαιρετικά 23”) και οι γραμμώσεις και πτυχώσεις του αμαξώματος ήταν κομβικά στην επίτευξη αυτού του ρόλου.

Πέραν του χώρου που προσφέρουν για τους επιβάτες οι μεγάλες διαστάσεις, εξασφαλίζουν και 527 λίτρα για το χώρο αποσκευών. Μπροστά τους εξαπλώνεται ένα απέριττο ταμπλό, όπου πρωταγωνιστεί η κυρτή οθόνη BMW -με δύο οθόνες 14,9” και 12,3”- με Μ χαρακτηριστικά και με την ειδική έκδοση Μ του 8ης γενιάς λογισμικού BMW iDrive.

Η οθόνη απεικονίζει και την πληθώρα των συστημάτων και τις ρυθμίσεις της σουίτας ηλεκτρονικής υποβοήθησης της πρόσφυσης και της οδήγησης. Το εσωτερικό συμπληρώνεται με ανθρακονημάτινες επιφάνειες, Μ τιμόνι και πολυλειτουργικά καθίσματα εμπρός και Μ Lounge καθίσματα πίσω.

Η BMW XM, που παρουσιάζεται αυτή την Άνοιξη σε όλο τον κόσμο -με κύρια στόχευση στις αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας- μόλις έφτασε και στη χώρα μας. Η τιμή της ξεκινά από τις 190.300 ευρώ, και εκτείνεται στα 218.250 ευρώ στην έκδοση Label Red και στα 229.270 στην Limited Carbon Black.

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΧΙΟΣ

Μηταράκης: Πιο αισιόδοξος μετά την επίσκεψη του κ. Ταχιάου  Ταχιάος: Όλοι οι φορείς της Χίου να συμπράξουν στην εκτέλεση των έργων Επίσκεψη στα μεγάλα...

ΧΙΟΣ

Επιστολή προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κ. Ταχιάο έστειλε ο Δικηγορικός Σύλλογος Χίου με αφορμή την επίσκεψή του στο νησί της Χίου. Αναλυτικά...

ΧΙΟΣ

Ξεκάθαρο μήνυμα προς τους  εργολάβους  ότι η Κυβέρνηση δεν πρόκειται να επιτρέψει πλέον καμία ολιγωρία στα υπό εκτέλεση έργα στο νησί της Χίου, έστειλε...

ΧΙΟΣ

Σε συνέχεια των επιτυχημένων δεντροφυτεύσεων που πραγματοποιήθηκαν το περασμένο τρίμηνο, το Κοινωφελές Ίδρυμα “Μαρία Τσάκος”– Διεθνές Κέντρο Ναυτικής Έρευνας και Παράδοσης, προχωρά στην τέταρτη...

Advertisement