Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η νέα εποχή της Lancia ξεκινά με το πρωτότυπο Pu+Ra HPE

Η νέα εποχή της Lancia αποκαλύπτεται με το πρωτότυπο Pu+Ra HPE, το οποίο αποτελεί τη σχεδιαστική βάση πάνω στην οποία θα “πατήσουν” τα μελλοντικά μοντέλα παραγωγής της ιστορικής Ιταλικής φίρμας που αναγεννιέται. Όπως είναι ήδη γνωστό, η Lancia θα παρουσιάσει το 2024 το νέο Ypsilon σε αμιγώς ηλεκτρικές και υβριδικές εκδόσεις.

Από το 2026 θα παρουσιάζει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά νέα μοντέλα, ενώ από το 2028, χρονιά που θα παρουσιαστεί και η νέα Delta, η Lancia θα διαθέτει στην αγορά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όπως δήλωσε ο κ. Λούκα Ναποτιλάνο, CEO της Lancia, τα επόμενα μοντέλα της μάρκας, με πρώτο το νέο Ypsilon, θα είναι εμπνευσμένα από το Pu+Ra HPE, ενσαρκώνοντας τη νέα εποχή εξηλεκτρισμένης κινητικότητας, αλλά και ξεχωριστής εμπειρίας χρήσης του αυτοκινήτου.


Το μανιφέστο όμως του Lancia Pu+Ra HPE δεν σταματά μόνο στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης. Είναι επίσης το πρώτο αυτοκίνητο που εφοδιάζεται με το σύστημα εικονικής διάδρασης S.A.L.A., το οποίο θα εφοδιάζει το νέο Ypsilon. Με το S.A.L.A., η Lancia θα αποτελεί την πρώτη μάρκα του Ομίλου Stellantis, η οποία θα αξιοποιεί τις τεχνολογίες Chameleon και TAPE (Tailored Predictive Experience), μέσω των οποίων ο χρήστης με ένα μόνο κουμπί ή με φωνητικές εντολές θα μπορεί να διαμορφώνει, γρήγορα και εύκολα, το εσωτερικό περιβάλλον του αυτοκινήτου (ήχο, κλιματισμό, φωτισμό, κτλ.).

Σχεδιαστικά, το Pu+Ra HPE αποτελεί τη φυσική εξέλιξη του Lancia Pu+Ra Zero, του σχεδιαστικού μανιφέστου της μάρκας που παρουσιάστηκε τον Νοέμβριο του ’22. Το πρωτότυπο αποκαλύπτει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Lancia, όπου οι όγκοι του αυτοκινήτου δημιουργούνται από την ένωση της καινοτομίας και των κλασσικών χαρακτηριστικών της μάρκας, που τονίζουν τη διαχρονική Ιταλική σχεδίαση.

Η ονομασία Pu+Ra HPE αντανακλά την καθαρότητα (Pure) και την καινοτομία (Radical) της σχεδιαστικής γλώσσας της μάρκας, ενώ το HPE (High Performance Electric) σηματοδοτεί ένα αυτοκίνητο υψηλής απόδοσης που όμως είναι και φιλικό προς το περιβάλλον. Θυμίζουμε πως η Lancia χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το ακρωνύμιο HPE τη δεκαετία του ’70 στη Lancia Beta, με τα τρία γράμμα τότε να προέρχονται από τις λέξεις High Performance Estate.

Σύμφωνα με τους δημιουργούς του πρωτοτύπου, οι αεροδυναμικές γραμμές θυμίζουν θρυλικά μοντέλα όπως οι Aurelia και Flaminia, με τα σήματα στα εμπρός φτερά να αποτελούν επίσης μια αναφορά στην ιστορία της μάρκας, όπως και τα στρογγυλά πίσω φωτιστικά σώματα που θυμίζουν πολύ τη Stratos.

Στο εμπρός μέρος η μάσκα calice (δισκοπότηρο) σχηματίζεται από τρεις φωτεινές γραμμές, ενώ η κυκλική οροφή προσφέρει άπλετη ορατότητα και φωτεινότητα στην καμπλινα. Τέλος, οι πίσω γυάλινες επιφάνειες αποτελούν μια μοντέρνα εκδοχή εκείνων που παρουσιάστηκαν με την Beta HPE τη δεκαετία του ’70.

Το εσωτερικό του Pu+Ra HPE έχει εμπνευστεί από το χώρο των επίπλων, χάρη και στη συνεργασία της Lancia με το διάσημο Ιταλικό οίκο Cassina. Με περισσότερα από 100 χρόνια παράδοσης, η Cassina αποτελεί σημείο αναφοράς για το Ιταλικό design, και τώρα περνάει αυτή την εμπειρία στο χώρο του αυτοκινήτου. Η συνεργασία των δύο εταιριών έχει σαν στόχο τη σχεδίαση και παραγωγή καινοτόμων προϊόντων, τα οποία θα είναι μοντέρνα και την ίδια στιγμή φιλικά και “ζεστά” για τον οδηγό και τους επιβάτες.

Με αφετηρία την αισθητική ενός Ιταλικού σπιτιού, η επιλογή των υλικών και των χρωμάτων δίνουν το στίγμα αυτής της νέας φιλοσοφίας. Η στρογγυλή μοκέτα και τα μπροστινά καθίσματα έχουν εμπνευστεί από τις διάσημες πολυθρόνες Maralunga που σχεδίασε για την Cassina ο Βίκο Ματζιστρέτι.

Οι βασικές γεωμετρικές φόρμες εκφράζονται και από το στρογγυλό τραπέζι στην κεντρική κονσόλα, αλλά και από την κυκλική φόρμα του ταμπλό. Τέλος, οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν άπλετο φυσικό φωτισμό στο εσωτερικό, όπως θα περίμενε κανείς και από ένα μοντέρνο κτήριο.

Παράλληλα, η Lancia στοχεύει σε μια νέα έκφραση της βιωσιμότητας που θα συνδυάζεται αρμονικά με το στιλ, ή όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Ιταλικά μάρκα, το Systylenability (από τις λέξεις “style” και “sustainability”). Το Lancia Pu+Ra HPE αποτελεί την πρώτη έκφραση αυτής της φιλοσοφίας. Σύμφωνα με το δεκαετές στρατηγικό πλάνο της μάρκας, το 70% των επιφανειών που θα ακουμπά ο χρήστης θα είναι κατασκευασμένες από φιλικά προς το περιβάλλον υλικά.

Γι’ αυτό το λόγο θα χρησιμοποιούνται ανακυκλωμένα ή ανακυκλώσιμα υλικά, όπως για παράδειγμα το φυσικό μαλλί, ή το ειδικό βελούδο με πιστοποίηση GreenGuard που διασφαλίζει ότι το υλικό έχει παραχθεί με μεθόδους που έχουν χαμηλό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα.

Ακόμα ένα σχετικό παράδειγμα αποτελούν οι επενδύσεις των θυρών του Lancia Pu+Ra HPE που είναι επενδεδυμένες με το υλικό MARM MORE, το οποίο έχει την αισθητική και την ποιότητα του μαρμάρου, αλλά με εξαιρετικά χαμηλότερο βάρος. Το υλικό κατασκευάζεται κατά 50% από τη σκόνη που παράγεται κατά την επεξεργασία του μαρμάρου και είναι εξαιρετικά ανθεκτικό, αδιάβροχο και φιλικό στην αφή.

Το Lancia Pu+Ra HPE αξιοποιεί τα μηχανικά μέρη του νέου Ypsilon. Οι ελάχιστες πληροφορίες που δίνονται στη δημοσιότητα κάνουν λόγο για αυτονομία άνω των 700 km, χρόνο φόρτισης της μπαταρίας λίγο πάνω από 10 λεπτά και κατανάλωση ενέργειας κάτω από 10 kWh ανά 100 km.

Τιμές που είναι όλες τους εξαιρετικές και για την επίτευξη των οποίων συμβάλλουν – μεταξύ άλλων – μια σειρά αεροδυναμικών στοιχείων για ελαχιστοποίηση της αντίστασης και τα πρωτότυπα ελαστικά που κατασκεύασε η Goodyear ειδικά για το Lancia Pu+Ra HPE και τα οποία ενισχύουν περαιτέρω την αποδοτικότητα του μοντέλου σε επίπεδο αεροδυναμικής και αντίστασης κύλισης.

Το Lancia Pu+Ra HPE παρουσιάζει, τέλος, το όραμα της μάρκας για τεχνολογικές εφαρμογές αιχμής, που όμως είναι απόλυτα πρακτικές και εύκολες στη χρήση. Το S.A.L.A. (Sound Air Light Augmentation) αποτελεί τον πυλώνα αυτής της προσέγγισης. Πρόκειται για μια έξυπνη σχεδίαση διάδρασης που συγκεντρώνει τις λειτουργίες του ηχοσυστήματος, του κλιματισμού και του φωτισμού, έτσι ώστε ο οδηγός και οι επιβάτες να μπορούν να τις ελέγχουν εύκολα και γρήγορα απλά πατώντας ένα κουμπί ή μέσω φωνητικών εντολών.

Το S.A.L.A. διαθέτει τρεις ρυθμίσεις:

  • Immersive: ενισχύει την οδηγική εμπειρία αξιοποιώντας την τεχνολογία Stellantis Chameleon που θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά με τη Lancia και έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζει την ατμόσφαιρα του εσωτερικού ανάλογα με τις εξωτερικές συνθήκες.
  • Wellbeing: βασισμένη στην τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης της Stellantis, το σύστημα TAPE (Tailored Predictive Experience) αντιλαμβάνεται τη διάθεση του οδηγού και των επιβατών και διαμορφώνει το εσωτερικό ώστε να παρέχεται η καλύτερη δυνατή ατμόσφαιρα.
  • Entertainment: αυτή η επιλογή έχει σαν στόχο να καλύπτει με ευχάριστες δραστηριότητες, όπως προβολή ταινιών, χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ηλεκτρονικά παιχνίδια, κτλ. τους χρόνους αναμονής, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση φόρτισης.

Το νέο Ypsilon που θα παρουσιαστεί το 2024 θα είναι το πρώτο μοντέλο της Lancia που θα εφοδιάζεται με το σύστημα S.A.L.A., το οποίο θα βασίζεται στις τεχνολογικές πλατφόρμες της Stellantis, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα κάθε μάρκα να διαμορφώνει τα χαρακτηριστικά του συστήματος σύμφωνα με τις απαιτήσεις της.

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΛΛΑΔΑ

Ενα απίστευτο ατύχημα σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης 16/04 στην Π.Ε.Ο Κορίνθου – Άργους, στην Κόρινθο, όταν γερανός φορτηγού χτύπησε σε γέφυρα, με αποτέλεσμα...

ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Συνελήφθησαν, κατά το προηγούμενο πενθήμερο σε Λέσβο, Χίο και Σάμο, από αστυνομικούς του Τμήματος Τροχαίας Μυτιλήνης, του Αστυνομικού Τμήματος Πλωμαρίου, του Τμήματος Τροχαίας Χίου...

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Παρουσιάστηκε η νέα πεζοπορική διαδρομή της Χίου «Λιθί-Αγιάσματα», μία διαδρομή 92 χιλιομέτρων η οποία βρίσκεται πλέον στη φάση της οριστικής της ολοκλήρωσης. Δημοσιογράφοι από το...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το δεύτερο μοντέλο που κατασκευάζεται στην πλατφόρμα Large Architecture της Mazda μετά το CX-60, το νέο CX-80 είναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο που διαθέτει...

Advertisement