Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Δοκιμή Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid 160: Το B-SUV που μπαίνει στην πρίζα

To Renault Captur είναι το μοναδικό των B-SUV που πετυχαίνει τέτοια pluralite: έχει εκδόσεις βενζίνης, βενζίνης-LPG, αυτοφορτιζόμενη mild hybrid, πλήρως υβριδική hybrid και plug-in hybrid (PHEV) που μπαίνει στην πρίζα. Φορτίζοντας σε 3-5 ώρες, δηλαδή άνετα τη νύχτα, μπορεί να επιτυγχάνει το σύνολο των καθημερινών μετακινήσεων στην πόλη ηλεκτρικά, χωρίς σταγόνα βενζίνης ή ρύπων.

Το σοφιστικέ σύστημα και η βαριά μπαταρία έχουν μεν κάποιες μικρές παράπλευρες απώλειες – π.χ. αυξημένο βάρος και μείωση του χώρου αποσκευών – όμως έχει τις αρετές ενός αρμονικού και άκρως προηγμένου υβριδικού συνόλου, απόλυτα ομαλού στη λειτουργία του, με κατανάλωση όχι μεγαλύτερη των 3,5 lt/100km όταν λειτουργούν μαζί ο θερμικός με τον ηλεκτρικό κινητήρα, και όλη την ποιότητα, την συμπεριφορά και τη σχεδιαστική φινέτσα του κλασικού Captur.

Renault Captur E-Tech PHEV 160: Σχεδίαση

Το Captur είχε ανέκαθεν έναν avant-garde “αέρα” στα B-SUV. Πάντα έμοιαζε περισσότερο με μια Crossover εκδοχή του Clio παρά με ένα καθαρό SUV, υιοθετώντας από το χαμηλότερο αδερφό του το σχεδιαστικό δυναμισμό που του χαρίζουν ορισμένες αιχμηρές γραμμές και νευρώσεις του αμαξώματος, συνδυάζοντάς τον αρμονικά με τις καμπύλες ενός SUV.

H Plug-in υβριδική έκδοση του Captur δεν έχει καμία σχεδιαστική διαφορά με τις άλλες εκδόσεις – βενζίνης ή LPG ή mild-hybrid – με μοναδικές εξαιρέσεις δύο λεπτομέρειες: την τάπα της πρίζας για τη φόρτιση στην πλευρά του συνοδηγού, και τα μικρά και διακριτικά λογότυπα E-TECH Plug-In Hybrid στις μεσαίες κολώνες και στην πίσω πόρτα.

Reanult Captur E-Tech PHEV 160: Εσωτερικό

Μοντέρνο και αρκετά ευχάριστο, το εσωτερικό δεν έχει επίσης καμία σχεδιαστική διαφορά απο τις άλλες εκδόσεις, παρά μόνο κάποιες διαφορετικές λεπτομέρειες. Ο ογκώδης επιλογέας της μετάδοσης με το γραφικό E-TECH, του αυτόματου κιβωτίου με milti-modes, είναι μία από αυτές. Μία άλλη είναι τα γραφικά των δύο ψηφιακών οθονών, στα οποία έχει προστεθεί η απεικόνιση της υβριδικής λειτουργίας.

Στην οθόνη 10,2 ιντσών του πίνακα οργάνων και 7” (ή προαιρετικά 9,3”) των πολυμέσων, που ορθώνεται «αιωρούμενη» κάθετα στο κέντρο του ταμπλό, τα ψηφιακά γραφικά του λογισμικού Εasy Link, η ανάλυση και τα χρώματα συμβαδίζουν με την υψηλή τεχνολογία του υβριδικού συστήματος κίνησης.

Μέσω της δεύτερης οθόνης ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη λειτουργία των κινητήρων:

  • το Pure προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση,
  • το Sport αξιοποιεί την πλήρη ισχύ όλων των κινητήρων και
  • το e-Save διατηρεί την ενέργεια της μπαταρίας ενεργοποιοώντας αποκλειστικά τον κινητήρα βενζίνης.

Καθένα από τα προγράμματα αυτά αλλάζει την απεικόνιση των οργάνων, καθώς και το χρώμα των οθονών και του ατμοσφαιρικού φωτισμού της καμπίνας

Όπως σε κάθε SUV, η υψηλή θέση οδήγησης διευρύνει την ορατότητα και την άνεση – η οποία άνεση εξασφαλίζεται και για τους υπόλοιπους τρείς ή και τέσσερις επιβάτες με τον ικανοποιητικό χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω, για τα δεδομένα της κατηγορίας. Στην τελευταία συμβάλλουν και το κατά 16 εκατοστά συρόμενο πίσω κάθισμα.

Βέβαια, σε αυτή την περίπτωση ο χώρος αποσκευών περιορίζεται στα 265 λίτρα, μιας και η τοποθέτηση της μεγαλύτερης μπαταρίας κάτω από το πίσω κάθισμα έχει μειώσει το διαθέσιμο χώρο κατά 157 λίτρα σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις του Captur. Όταν τα πίσω καθίσματα βρίσκονται στην μπροστινή τους θέση, για τις αποσκευές προκύπτουν 379 λίτρα, που είναι μια απλώς ικανοποιητική τιμή για την κατηγορία. Όμως, είναι καλό ότι με τη δυνατότητα κύλισης των πίσω καθισμάτων δίνεται η επιλογή περισσότερου χώρου για τους επιβατές ή για τις αποσκευές.

Renault Captur E-Tech PHEV 160: Επιδόσεις

Το plug-in υβριδικό σύστημα του Captur αποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρες. Καθένας από τους κινητήρες αυτούς αποδίδει 92, 66 και 34 ίππους αντίστοιχα, αλλά η συνδυαστική ισχύς όλου του συστήματος φτάνει στους 160 ίππους.

Τους (εμπρός) τροχούς κινεί είτε ο κινητήρας βενζίνης, είτε ο ισχυρότερος των δύο ηλεκτροκινητήρων, είτε και οι δύο μαζί. Στην περίπτωση λειτουργίας μόνο του ηλεκτροκινητήρα, το Captur κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, με μηδενικούς ρύπους, μέχρι και για 50 χιλιόμετρα με κάθε πλήρη φόρτιση της μπαταρίας των 9,8 kWh (7,8 kWh στην πράξη).

Ο μικρότερος ηλεκτροκινητήρας κάνει μια σειρά από δευτερεύουσες αλλά σημαντικές δουλειές: προσφέρει φόρτιση στη μπαταρία όταν αυτή στερεύει, δίνει την ενέργεια που χρειάζεται ο βενζινοκινητήρας για να εκκινήσει και εξασφαλίζει τον ομαλό συγχρονισμό των δύο άλλων κινητήρων με το αυτόματο κιβώτιο.

Δεδομένου ότι το ηλεκτρικό σύστημα του Captur μπορεί να δεχθεί φόρτιση με ρυθμό ως και 3,7 kWh, και η μπαταρία είναι σχετικά μικρή, η πλήρης φόρτιση της χρειάζεται 3 ώρες σε Wallbox, ή διαφορετικά 5 ώρες σε οικιακή πρίζα. Φυσικά, πέραν της φόρτισης από τη πρίζα, η μπαταρία λαμβάνει ενέργεια και από το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας όταν το Captur επιβραδύνει κυλώντας, και κυρίως όταν φρενάρει.

Με φορτισμένη μπαταρία, και με ήπια βύθιση του γκαζιού, μπορεί κανείς να κινηθεί μόνο με τον ηλεκτρισμό της μπαταρίας – και αυτό άνετα επιτυγχάνει τη μηδενική κατανάλωση βενζίνης στην πόλη, και με ταχύτητα ως 130 km/h αν βγει στην εθνική οδό. Όταν όμως ο οδηγός σανιδώσει το δεξί του πόδι, ίσως για μια προσπέραση, ενεργοποιείται αυτόματα -ανεπαίσθητα και σχεδόν αθόρυβα- ο βενζινοκινητήρας για να ξεδιπλώσει την πλήρη ισχύ του συστήματος. Σε αυτή την περίπτωση το Captur γίνεται αρκετά ζωηρό, δίνοντας την αίσθηση των 160 ίππων του.

Ο οδηγός, από την άλλη, μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα λειτουργίας του υβριδικού συστήματος από το λογισμικό του MultiSense στην οθόνη, και να καθορίσει εκείνος ποιους κινητήρες θα χρησιμοποιεί. Όταν η μπαταρία στερέψει, η κατανάλωση βενζίνης του Captur E-Tech Plug-in Hybrid κυμαίνεται στα 6,1-6,4 lt/100 km σύμφωνα με τις – κατα WLTP – εργοστασιακές μετρήσεις, και αυτοί οι αριθμοί δεν είναι καθόλου μακριά από την πραγματικότητα. Όχι άσχημα για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 1.564 κιλά.

Με ορισμένες εξαιρέσεις, κάποιες περιστασιακές καθυστερήσεις για κλάσματα του δευτερολέπτου, το αυτόματο κιβώτιο multi-mode προσαρμόζεται γρήγορα και αρμονικά στην αντίστοιχη συνδυαστική λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων. Το κιβώτιο έχει συνολικά 15 προγράμματα λειτουργίας για να ανταποκριθεί στις εναλλαγές αυτές, φυσικά με ηλεκτρονικό έλεγχο, και ανάμεσα σε αυτές είναι και η μέγιστη ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

Renault Captur E-Tech PHEV 160: Οδική συμπεριφορά

Για τους Γάλλους μηχανικούς, η πρόκληση στο στήσιμο της Plug-in υβριδικής έκδοσης του Captur είχε να κάνει με το επιπλέον βάρος (400 κιλών) που πρόσθεσε κυρίως η μπαταρία. Έπρεπε η ανάρτηση να σφίξει ώστε το B-SUV να το διαχειρίζεται στις κλίσεις στις στροφές και στις διαμήκεις βυθίσεις, αλλά και μαζί έπρεπε να μην χαθεί η άνεση της ανάρτησης στην πόλη και η ποιότητα κύλισης.

Η παράδοση των Γάλλων σε αυτόν τον τομέα απέδωσε καπρούς και σε αυτήν την περίπτωση. Με τη βοήθεια, φυσικά, την ακριβότερης και πολύ αποδοτικότερης επιλογής της ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων για τους πίσω τροχούς.

Έτσι, το βαρύτερο Captur δίνει την αίσθηση ιδανικού ελέγχου και πρόσφυσης στις αλλαγές κατεύθυνσης και στις στροφές όταν ο οδηγός ακολουθεί ένα σπορτίφ σβέλτο τέμπο χωρίς εξάρσεις – που θα προκαλούσαν την επέμβαση των ηλεκτρονικών.

Την ίδια στιγμή, όμως, εξασφαλίζει την ίδια ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο και στην καθημερινότητα, και μόνο σε κάποιες βαθιές κακοτεχνίες του δρόμου θα αποκαλύψει ότι είναι λίγο πιο σφιχτό σε σχέση με τις άλλες – ελαφρύτερες – εκδόσεις.

Renault Captur E-Tech PHEV 160: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις

Συνδυάζοντας την κορυφαία υβριδική τεχνολογία της Renault, μαζί με τον πλουσιότερο εξοπλισμό της γκάμας του Captur, η τιμή της Plug-in υβριδικής έκδοσης του γαλλικού B-SUV δεν είναι χαμηλή, αλλά απέχει αρκετά από τα PHEV της μεγαλύτερης κατηγορίας, και επίσης μπορεί να αποτελέσει μια συμφέρουσα επιλογή για εταιρική χρήση – με όλες τις φοροαπαλλαγές – σε συνδυασμό με τη δυνατότητα κίνησής του μόνο με ηλεκτρισμό καθημερινά, ελεύθερα στο δακτύλιο και με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Κατά τα άλλα, έχει την ποιότητα στα υλικά και στη συμπεριφορά στο δρόμο που διακατέχει ένα Captur και ένα Clio, τα τελευταία τεχνολογίας πολυμέσα και συνδεσιμότητα στις δύο μεγάλες ψηφιακές του οθόνες, καθώς και την πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Είναι το κορυφαίο όλων των Captur, και με όλες τις προδιαγραφές των κορυφαίων Plug-in Hybrid οποιασδήποτε κατηγορίας.

Renault Captur E-Tech PHEV 160: Τεχνικά* / Τιμή

  • Κινητήρας: 1.6 βενζίνης
  • Ηλεκτροκινητήρες: 2
  • Ισχύς / ροπή κινητήρα βενζίνης: 92 PS / 144 Nm
  • Ισχύς / ροπή ηλεκτροκινητήρα: 66 PS/ 205 Nm
  • Ισχύς ηλεκτροκινητήρα-γεννήτριας: 34 PS
  • Συνδυαστική ισχύς: 160 ίπποι
  • Συνδυαστική ροπη: 205 Nm
  • Μπαταρία: Ιόντων λιθίου, 9,8 kWh (7,8 net)
  • Ηλεκτρική αυτονομία: 50 km
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο multi-mode
  • Κίνηση: Εμπρός
  • 0-100 km/h: 10,1 sec
  • Τελική ταχύτητα: 173 km/h
  • Μέση κατανάλωση: 1,3-1,4 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2: 32-37 g/km
  • Μήκος: 4,227 m
  • Πορτμπαγκάζ: 265-379 lt
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
  • Τιμή: από 38.710 €

Τιμές κατασκευαστή


Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΧΙΟΣ

Ο Ναυτικός Όμιλος Χίου (ΝΟΧ), ένα ναυταθλητικό σωματείο με έδρα την Χίο, ανακοινώνει την έναρξη της διαδικασίας του έργου ανακαίνισης και αναστήλωσης των αθλητικών...

ΕΚΚΛΗΣΙΑ

“Και σήμερα η Εκκλησία ανθεί όπου διώκεται. Εκεί οι μάρτυρες. Εκεί η ευψυχία. Εκεί η θυσία. Εκεί και τα κατορθώματα που υπενθυμίζουν πρωτοχριστιανικές ημέρες....

ΧΙΟΣ

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Παππάς, καθώς και ο κ. Άγγελος Συρίγος, καθηγητής Διεθνούς Δικαίου και Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, επισκέφθηκαν...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το 20ο BMW Art Car παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο κοινό, στο Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι. Φιλοτεχνημένο από τη διάσημη σύγχρονη δημιουργό Τζούλι Μεχρετού...

Advertisement