Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Δοκιμή Piaggio 1: Το ηλεκτρικό σκούτερ που ελίσσεται στην πόλη με απόλυτη ησυχία, μεγάλη ευκολία και οικονομία

Με το “1” η Piaggio μπαίνει για τα καλά στην πρίζα. Οι Ιταλοί πολύ έξυπνα σκέφτηκαν ότι τα ηλεκτρικά σκούτερ έχουν νόημα κυρίως για αστικές μετακινήσεις, οπότε με το λιλιπούτειο “1” προσθέτουν έναν μεγάλο άσσο στη γκάμα τους.

Υπάρχουν τρεις διαφορετικές εκδόσεις του ηλεκτρικού “One” που απευθύνονται σε τελείως διαφορετικά κοινά:

  • Η μικρή “1” με τελική ταχύτητα 25 km/h μπορεί να οδηγηθεί χωρίς δίπλωμα από την ηλικία των 15 ετών.
  • Η μεσαία “1+” με τελική 45 km/h είναι αντίστοιχο ενός μοτοποδηλάτου 50 κυβικών και οδηγείται από την ηλικία των 16 με άδεια οδήγησης ΑΜ.
  • Η ισχυρότερη έκδοση “1 Active” της δοκιμής μας με τελική έως 60 km/h, οδηγείται με δίπλωμα Α1 (αντίστοιχο έως 125 κυβικά).

Και οι τρεις εκδόσεις μπορούν να οδηγηθούν και με άδεια οδήγησης αυτοκινήτου.

Piaggio 1 Active: Σχεδίαση

Το Piaggio 1 ξεχωρίζει με τη νεανική του σχεδίαση και τις ζωηρές διχρωμίες, αλλά και για την ποιοτική του κατασκευή. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα κόμπακτ σε διαστάσεις και ελαφρύ σκούτερ. Το μήκος του είναι μόλις 1,7 μέτρα και ζυγίζει 94 κιλά με τη μπαταρία – ότι πρέπει για την πόλη.

Η σέλα είναι σε βολικό ύψος (770 mm), ένας δεύτερος επιβάτης όμως δεν θα βολευτεί ιδιαίτερα αφού είναι σχετικά μικρή. Υπάρχουν παρόλα αυτά αναδιπλούμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη.

Πολύ βολικό είναι το σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, με ασύρματο κλείδωμα / ξεκλείδωμα μέσω τηλεχειριστηρίου, αλλά και ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα για διάφορα αντικείμενα ή για ένα κράνος jet. Εκεί βρίσκεται και η μπαταρία ιόντων λιθίου.

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης έγχρωμη οθόνη οργάνων, θύρα USB με προστατευτικό αδιάβροχο κάλυμμα, γάντζο, συναγερμό και κεντρικό σταντ.

Στον όμορφο ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη LCD 5,5″ απεικονίζονται ενδείξεις για την ταχύτητα, το φορτίο της μπαταρίας, την υπολειπόμενη αυτονομία, την κατανάλωση ενέργειας, τα διανυθέντα χιλιόμετρα, την ώρα, τη θερμοκρασία περιβάλλοντος και το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.

Τα mode οδήγησης είναι δύο: “Eco” με ταχύτητα που περιορίζεται στα 30 km/h και “Sport” με τελική 60 km/h, ενώ υπάρχει και το “Reverse” για την όπισθεν, που παρότι το σκούτερ είναι πολύ ελαφρύ, βοηθά όταν πρέπει να κινηθούμε προς τα πίσω σε μια κατηφόρα, π.χ. για να ξεπαρκάρουμε.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 2,3 kWh μπορεί να αφαιρεθεί για να φορτιστεί στο σπίτι ή άλλου, σε μια οποιαδήποτε πρίζα σούκο. Είναι βέβαια κάπως βαριά (15 κιλά) όποτε δεν ενδείκνυται η μεταφορά της σε μακρινές αποστάσεις.

Μια πλήρης φόρτιση διαρκεί 6 ώρες, ωστόσο όπως και στα αυτοκίνητα το καλύτερο είναι να μην φορτίζεται όταν αδειάσει εντελώς, αλλά να αναπληρώνει ενέργεια σε κάθε ευκαιρία για να είναι πάντα ετοιμοπόλεμη, με το maximum της αυτονομίας που μπορεί να παρέχει.

Η Piaggio εγγυάται πως η μπαταρία αντέχει για τουλάχιστον 800 κύκλους πλήρης φόρτισης, ενώ και μετά από αυτό το όριο η χωρητικότητά της θα διατηρεί το 70% και θα είναι πλήρως λειτουργική.

Piaggio 1 Active : Στο δρόμο

Η απόδοση της έκδοσης Active του ηλεκτρικού Piaggio 1 αντιστοιχεί ουσιαστικά σε ένα σκούτερ 50 κυβικών. Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στο κέντρο του πίσω τροχού, που σημαίνει πως δεν υπάρχει ιμάντας η αλυσίδα μετάδοσης. Έχει απόδοση 2,7 ίππων (2 kW) με στιγμιαίο peak στα 4 PS (3 kW).

Η αυτονομία φτάνει θεωρητικά τα 85 km στο πρόγραμμα Eco, το οποίο όμως σπάνια θα χρησιμοποιήσει ο αναβάτης αφού η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 30 km/h. Πιο συχνή είναι η χρήση του Sport mode όπου η τελική ανεβαίνει στα 60 km/h και η θεωρητική αυτονομία διαμορφώνεται στα 66 km.

Στην πράξη και αναλόγως πάντα του στυλ οδήγησης και του ανάγλυφου της διαδρομής, τα 50-55 km είναι εύκολα εφικτά με μια πλήρης φόρτιση της μπαταρίας.

Τα 60 km/h τελικής είναι υπεραρκετά στην πόλη, η οδήγηση όμως σε μια λεωφόρο, όπου τα αυτοκίνητα κινούνται σαφώς πιο γρήγορα, το “1” δυσκολεύεται να ακολουθήσει τη ροή της κυκλοφορίας και αυτό προφανώς δεν είναι ιδιαίτερα ασφαλές για τον αναβάτη – όπως ακριβώς ισχύει και με ένα πενηντάρι σκούτερ.

Στην πόλη από την άλλη, το ηλεκτρικό σκούτερ είναι πολύ εύκολο, ιδιαίτερα ευέλικτο και σβέλτο. Επιταχύνει άμεσα και γραμμικά και σπάνια μένει πίσω στο φανάρι. Περνά με αρκετή άνεση από τις ανωμαλίες, στρίβει με ασφάλεια εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον αναβάτη του και φρενάρει δυνατά και προοδευτικά όταν χρειαστεί.

Κατά το φρενάρισμα μάλιστα γίνεται, μέσω του συστήματος KERS, ανάκτηση ενέργειας, η οποία φορτίζει τη μπαταρία. Τα φρένα (δίσκοι 175 mm εμπρός – πίσω) έχουν επίσης σύστημα συνδυαζόμενης πέδησης CBS.

Στα θετικά συγκαταλέγονται τα δυνατά φώτα Full LED που φωτίζουν πολύ καλά τη νύχτα. Γενικά, το Piaggio 1 τα κάνει όλα ήσυχα, άνετα και εύκολα, και γι’ αυτό καταλήγει να είναι ευχάριστο.

Αυτά με έναν αναβάτη λογικού βάρους. Αν υπάρξει και συνεπιβάτης ή το βάρος του αναβάτη είναι τριψήφιο νούμερο, το ηλεκτρικό σκούτερ δυσκολεύεται κυρίως στην εκκίνηση και ειδικά σε ανηφόρες, και το δείχνει αυτό με δισταγμό κι κραδασμό από τον ηλεκτροκινητήρα στο άνοιγμα του γκαζιού.

Ένα ακόμη σημείο που χρίζει ανασχεδιασμού είναι οι καθρέπτες που δεν βολεύουν όταν περνάς ανάμεσα στα αυτοκίνητα για να βγεις μπροστά στο φανάρι, αφού είναι στο ίδιο ύψος με τους καθρέπτες των αυτοκινήτων και των van. Προσφέρουν από την άλλη καλό οπτικό πεδίο προς τα πίσω.

Piaggio 1 Active: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις

Η τιμή του Piaggio 1 Active είναι στα 3.390 €, χωρίς την κρατική επιδότηση**. Αν κάνετε καθημερινά πολλές διαδρομές στο κέντρο της πόλης, αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή. Εκτός από μεγάλη οικονομία, προσφέρει ευκολία χρήσης και ευχάριστη συμπεριφορά, αλλά και το ασφαλές πρώτο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση σε δύο τροχούς.

Piaggio 1 Active: Τεχνικά στοιχεία / Τιμή

  • Κινητήρας: Ηλεκτρικός με σύστημα ανάκτησης KERS
  • Μέγιστη ισχύς: 2,7 ίπποι / peak: 4 ίπποι
  • Μέγιστη ροπή: 90 Nm
  • Μπαταρία: Ιόντων λιθίου 48V, 48A, 2,3 kWh
  • Χρόνος φόρτισης μπαταρίας: 6 ώρες σε παροχή 220 V
  • Αυτονομία: έως 85 km στο ECO mode / 66 km στο SPORT mode
  • Τελική ταχύτητα: 60 km/h
  • Ελαστικά: 100/80-10’’
  • Φρένα: Δίσκοι 175 mm εμπρός – πίσω, με CBS
  • Μήκος: 1.680 mm
  • Ύψος σέλας: 770 mm
  • Βάρος (με μπαταρία): 94 kg

Τιμές (χωρίς κρατική επιδότηση)**

  • Piaggio 1: 2.690 €
  • Piaggio 1+: 3.190 €
  • Piaggio 1 Active: 3.390 €

*Στοιχεία κατασκευαστή

**Για την αγορά οποιασδήποτε έκδοσης Piaggio 1 μπορείτε να επωφεληθείτε από το οικολογικό bonus του προγράμματος ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 2 που σύμφωνα με τις εξαγγελίες προβλέπει επιδότηση 30% επί της λιανικής τιμής προ φόρων, με μέγιστο bonus 1.300 €, και επιπλέον επιδότηση 400 € σε περίπτωση απόσυρσης ή/και 500 € σε περίπτωση ΑΜΕΑ/Πολυτέκνων.

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Κωνσταντίνος Μουτζούρης υποδέχτηκε σήμερα φοιτητές δημοσιογραφίας από το Πολιτικό ίδρυμα  Konrad – Adenauer Stiftung (KAS) της Γερμανίας, κατόπιν αιτήματος των...

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Ανακοίνωση ΛΑΣ Δήμου Χίου Δεν περιμέναμε τίποτα το διαφορετικό από το δήμαρχο της Χίου στο ταξίδι του στις ΗΠΑ, προσκαλεσμένος της ομογένειας , από...

ΧΙΟΣ

Ανακοίνωση Συλλόγου Δικαστικών Υπαλλήλων Χίου ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΣΤΙΣ 24 ΑΠΡΙΛΗ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΠΟΥ “ΚΑΤΑΡΓΕΙ” 113 ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΑΡΤΗ! ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΝΑ...

ΕΘΝΙΚΑ

Τα κλιμάκια της Ελλάδας και της Τουρκίας συνεχίζουν να εργάζονται κεκλεισμένων των θυρών στην αίθουσα Καποδίστριας του Υπουργείο Εθνικής Άμυνας,για τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης....

Advertisement