Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Νέο Honda Civic e:HEV με 184 ίππους και κατανάλωση 4,7 lt/100 km: Ξεχάστε όσα ξέρατε για τα υβριδικά

Τις προηγούμενες ημέρες βρεθήκαμε στη Μαδρίτη για να γνωρίσουμε από κοντά το ολοκαίνουριο Honda Civic, την 11η γενιά του δημοφιλούς οικογενειακού μοντέλου. Το νέο Civic θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη και την Ελλάδα από το φθινόπωρο, αποκλειστικά ως υβριδικό.

Το υβριδικό σύστημα κίνησης e:HEV του νέου Civic συνδυάζει την λειτουργία ενός αμιγώς ηλεκτρικού με την αυτονομία ενός βενζινοκίνητου μοντέλου, ακολουθώντας ωστόσο τελείως άλλο δρόμο από τα μοντέλα με range extender, με ένα κινητήρα βενζίνης δηλαδή που απλώς φορτίζει τη μπαταρία όταν αυτή αδειάσει.

Το Civic e:HEV έχει το πιο “ψαγμένο” full hybrid σύστημα, και θα σας το εξηγήσουμε με απλά λόγια και με τη συμβολή του Ιάπωνα Κοτάρο Γιαμαμότο, Τεχνικού Συμβούλου της Honda.

Το σύστημα e:HEV αποτελείται από:

  • έναν κινητήρα βενζίνης 2.0 VTEC άμεσου ψεκασμού ο οποίος λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και πετυχαίνει την κορυφαία θερμική απόδοση στον κόσμο (41%),
  • ένα ηλεκτρικό κινητήρα που κινεί κατά βάση το αυτοκίνητο,
  • ένα δεύτερο ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια που αναλαμβάνει κατά περίπτωση να φορτίσει τη μπαταρία, να διοχετεύσει ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα και να συγχρονίσει τη λειτουργία του βενζινοκινητήρα με του ηλεκτροκινητήρα,
  • μια μπαταρία ιόντων λιθίου 1,05 kWh που βρίσκεται κάτω και πίσω από το πίσω κάθισμα και φορτίζεται κατά το φρενάρισμα αλλά και από τον βενζινοκινητήρα όταν χρειαστεί,
  • έναν συμπλέκτη που εμπλέκει τον βενζινοκινητήρα στην κίνηση των εμπρός τροχών.

Κιβώτιο ταχυτήτων δεν υπάρχει – ούτε καν συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT. Η σχέση μετάδοσης είναι μία και προκαθορισμένη.

Το σύστημα εναλλάσσεται αυτόματα μεταξύ τριών λειτουργιών: EV, Hybrid και Engine Drive χωρίς παρέμβαση από τον οδηγό. Η κίνηση γίνεται κατά βάση ηλεκτρικά (EV Drive), με τον βενζινοκινητήρα να “ξυπνά” όταν χρειαστεί για να φορτίσει τη μπαταρία (Hybrid Drive).

Η εκκίνηση γίνεται πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα. Σε ταχύτητες 80-150 km/h, όταν υπάρξει ανάγκη από άμεση επιτάχυνση, ο κινητήρας βενζίνης συμβάλλει και αυτός στην κίνηση των τροχών (Engine Drive).

Από τα 150 km/h και μέχρι την τελική ταχύτητα του οχήματος, η κίνηση γίνεται και πάλι αμιγώς ηλεκτρικά, με τον βενζινοκινητήρα να διοχετεύει την ενέργεια που παράγει στη γεννήτρια, για να φτάσει στη συνέχεια στον ηλεκτροκινητήρα (και όχι στη μπαταρία).

Και αυτό επειδή ο βενζινοκινητήρας που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson λειτουργεί αποδοτικότερα σε χαμηλές στροφές, οπότε δεν υπάρχει λόγος να πιέζεται σε υψηλό ρυθμό για να κινήσει ο ίδιος το αυτοκίνητο, καθώς κάτι τέτοιο θα ανέβαζε την κατανάλωση καυσίμου.

Μπορεί να ακούγεται πολύπλοκο σε λειτουργία, ο οδηγός ωστόσο δεν αντιλαμβάνεται σχεδόν τίποτα στην πράξη. Μάλιστα, ένα ακόμη πλεονέκτημα του συγκεκριμένου συστήματος είναι πως είναι ήσυχο, σε αντίθεση με τα περισσότερα full hybrid συστήματα με κιβώτιο CVT που κρατάνε συνεχώς ψηλά τις στροφές του βενζινοκινητήρα στην επιτάχυνση παράγοντας ενοχλητικό θόρυβο.

Με αυτό τον τρόπο, το υβριδικό Civic e:HEV στη βασική έκδοση Elegance πετυχαίνει μέση κατανάλωση 4,7 lt/100 km και εκπομπές CO2 108 gr/km. Εξαιρετικές τιμές που συνοδεύονται από αντίστοιχα καλές επιδόσεις, χάρη στην υψηλή απόδοση του υβριδικού συστήματος. Η συνδυαστική ισχύς του e:HEV φτάνει τους 184 ίππους και τα 315 Nm ροπής, δίνοντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,8’’ και τελική ταχύτητα περιορισμένη στα 180 km/h, στην έκδοση Elegance.

Την ερχόμενη Τρίτη θα ακολουθήσει αναλυτικό άρθρο για τις οδηγικές μας εντυπώσεις με το ολοκαίνουριο Honda Civic e:HEV από τη Μαδρίτη.

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Είκοσι τέσσερα (24) συνολικά περιστατικά, κατά τα οποία λέμβοι με περίπου χίλιους εκατόν τριάντα (1.130) αλλοδαπούς επιχείρησαν να εισέλθουν στα ελληνικά χωρικά ύδατα, καταγράφηκαν...

ΧΙΟΣ

Από το Τμήμα Τροχαίας Χίου διενεργείται προανάκριση για τροχαίο ατύχημα, που έλαβε χώρα την 24-06-2022 σε οδικό δίκτυο στη Χίο. Ειδικότερα και σύμφωνα με...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Πέντε χρόνια πέρασαν από την παρουσίαση του DS 7 Crossback, του SUV που ουσιαστικά σήμανε τη νέα εποχή της DS Automobiles ως μια αυτόνομη...

ΠΕΡΙΕΡΓΑ

Με πανκ κόμμωση και τη γλώσσα του να κρέμεται μόνιμα από τη μουσούδα του, ο «Happy Face» αναδείχθηκε ο πιο άσχημος σκύλος του κόσμου...