Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Δοκιμή Mazda MX-30: Ένα “ΜΧ” που είναι crossover και μπαίνει στην πρίζα

Το MX-30 δεν είναι τυχαία περίπτωση ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η Mazda είναι μια ιδιαίτερη εταιρία. Έχει αποδείξει ότι τολμά και κάνει τα πάντα διαφορετικά: να εξερευνά τις δυνατότητες του περιστροφικού κινητήρα (Βάνκελ) με μοντέλα όπως το θρυλικό RX-7, ή να αναβιώνει θριαμβευτικά την ξεχασμένη κατηγορία των ρόουντστερ με το ΜΧ-5.

Και την τελευταία δεκαετία, να μπαίνει με αξιώσεις στο premium κομμάτι της αγοράς, ακολουθώντας πιστά τις ιαπωνικές ρίζες και παραδόσεις, περισσότερο από κάθε άλλη εταιρία που κατάγεται από την χώρα του Ανατέλλοντος Ήλιου.

Η είσοδός της στην εποχή της ηλεκτροκίνησης δεν θα μπορούσε παρά να γίνει με έναν αντίστοιχα ξεχωριστό τρόπο. Και αν το MX-30 σας φαίνεται ξεχωριστό εμφανισιακά, που να δείτε και όσα κρύβει μέσα του.

Mazda MX-30: Σχεδίαση

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Mazda δεν βασίζεται σε κάποιο υπάρχον μοντέλο από τη γκάμα. Το MX-30 ακολουθεί έξυπνα τη μόδα των crossover αλλά με μια κουπέ λογική.

Ενστερνίζεται την πρόσφατη έκφραση της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Kodo της ιαπωνικής μάρκας, με καθαρές και απέριττες γραμμές, αλλά και με αρκετές στιλιστικές επιλογές που το κάνουν ιδιαιτέρως ξεχωριστό.

Κατ’ αρχήν κεντρίζουν το βλέμμα η αιχμηρή εμπρός όψη, η οροφή με την έντονη κλίση προς τα πίσω και τα τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος. Ύστερα, οι πίσω πόρτες που θυμίζουν το RX-8: είναι εμφανώς μικρότερες από τις μπροστινές και ανοίγουν ανάποδα!

Σε συνδυασμό με την απουσία κεντρικής κολόνας διευκολύνουν κάπως την επιβίβαση στο πίσω κάθισμα, αν και πάλι απαιτείται ευελιξία. Η αποβίβαση από την άλλη είναι πολύ πιο εύκολη διαδικασία.

Mazda MX-30: Εσωτερικό

Μιας και ξεκινήσαμε, ας συνεχίσουμε ανάποδα… Από το πίσω μέρος της καμπίνας του ΜΧ-30 δηλαδή, όπου θα βολευτούν δύο επιβάτες μεσαίου αναστήματος (με ύψος έως 1,75 m).

Ένας τρίτος θα κάτσει στην ανάγκη, θα δυσκολευτεί όμως λόγω του κεντρικού τούνελ. Ικανοποιητικό είναι και το πορτμπαγκάζ του ηλεκτρικού crossover, με χωρητικότητα 366 λίτρων και τετραγωνισμένο σχήμα που το καθιστά εύκολα εκμεταλλεύσιμο.

Στις εμπρός θέσεις, οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν ένα μοντέρνο και ευχάριστο περιβάλλον. Υλικά και συναρμογή βρίσκονται στο πολύ υψηλό επίπεδο που μας έχει συνηθίσει η Mazda, ενώ πρωτότυπη είναι η χρήση φελλού στην κονσόλα και στις χειρολαβές.

Μπορεί να ακούγεται παράξενη επιλογή υλικού, είναι όμως ταιριαστό και αναβαθμίζει τον διάκοσμο της καμπίνας. Δείχνει μάλιστα κατάλληλα επεξεργασμένο έτσι ώστε να είναι ανθεκτικό, ενώ είναι και οικολογικό καθώς σύμφωνα με τους Ιάπωνες συλλέγεται χωρίς υλοτόμηση, από το φλοιό των δέντρων.

Οικολογικές μπορείς να πεις και τις επενδύσεις των θυρών που είναι από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια!

Πέρα από οικολογική ευαισθησία και ποιοτική κατασκευή, χρειάζονται φυσικά σύγχρονες ανέσεις και λειτουργίες ενημέρωσης, συνδεσιμότητας, ψυχαγωγίας και πλοήγησης. Γι αυτές φροντίζει η οθόνη 8,8’’ του συστήματος Mazda Connect που εξέχει στο επάνω μέρος του ταμπλό και ελέγχεται από έναν περιστροφικό διακόπτη και τέσσερις διακόπτες στην κονσόλα.

Η σύνδεση με smartphone πραγματοποιείται μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ενώ πιο χαμηλά στο ταμπλό υπάρχει μια ακόμη οθόνη 7 ιντσών για τον αυτόματο κλιματισμό, η οποία είναι αφής και συμβάλλει στο premium προφίλ της καμπίνας.

Το λιθαράκι του βέβαια βάζει και ο πλούσιος εξοπλισμός που περιλαμβάνει στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις στοιχεία όπως το head-up display, το infotainment Mazda Connect 8,8’’, ο αυτόματος κλιματισμός, οι ζάντες αλουμινίου 18’’, η κάμερα οπισθοπορείας και ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.

Mazda MX-30: Επιδόσεις

Το ηλεκτρικό Mazda είναι γρήγορο στις επιταχύνσεις από στάση αλλά κι εν κινήσει. Χρειάζεται 9,7 sec για το κλασικό 0-100 km/h, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 140 km/h προς όφελος της αυτονομίας. Δεν είναι τόσο οι 143 ίπποι, αλλά τα 265 Nm ροπής και η αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα που χαρίζουν στο MX-30 δυνατή και γραμμική επιτάχυνση.

Στη συνολική αίσθηση συμβάλλει ο ήπιος ήχος που έρχεται από τα ηχεία κατά την επιτάχυνση και μιμείται βενζινοκινητήρα, για να σε βοηθά να αντιλαμβάνεσαι καλύτερα την ταχύτητα του αυτοκινήτου.

Mazda MX-30: Φόρτιση – αυτονομία μπαταρίας

Η ιδιαίτερη προσέγγιση της Mazda στο ηλεκτρικό της μοντέλο δεν αφορά μόνο την εξωτερική σχεδίαση και τα υλικά στο εσωτερικό. Οι Ιάπωνες επέλεξαν έναν εντελώς διαφορετικό δρόμο από τους περισσότερους ανταγωνιστές τους σε ότι αφορά τη μπαταρία.

Αντί για ένα βαρύ σχήμα, θεώρησαν καλύτερο να επιλέξουν μια μικρότερη και ελαφρύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 35,5 kWh, προς όφελος της κατανάλωσης ενέργειας αλλά και της οδικής συμπεριφοράς.

Για την απόφασή τους προσμέτρησαν έναν ακόμη παράγοντα: τις εκπομπές ρύπων που προκύπτουν από τον κύκλο ζωής ενός μοντέλου, συνυπολογίζοντας την παραγωγή, τη χρήση και την ανακύκλωση. Σύμφωνα με το αποτέλεσμα της έρευνας που έκαναν, όσο μικρότερη είναι μία μπαταρία, τόσο μειωμένες είναι και οι εκπομπές ρύπων που ακολουθούν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του.

Στην πράξη η αυτονομία της μπαταρίας πλησιάζει τα 200 km, χωρίς απαραίτητα ο οδηγός να κινείται πολύ οικονομικά. Με βάση τα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά μάλιστα, μία πλήρης φόρτιση μπορεί να δώσει έως και 265 km διαδρομών μέσα στην πόλη.

Όσο για το χρόνο φόρτισης της μπαταρίας, ο κατασκευαστής ανακοινώνει χρόνο 40 λεπτά σε ταχυφορτιστή 50 kW για να φτάσει η μπαταρία από το 20% στο 80%, ή 4,5 ώρες σε wallbox 22 kW. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε πως η πλήρης φόρτιση σε οικιακή τριφασική πρίζα σούκο διαρκεί λίγο πάνω από 14 ώρες.

Συμπερασματικά, η μπαταρία του MX-30 είναι υπεραρκετή για τις καθημερινές μετακινήσεις εντός και περί των τειχών της πόλης. Άλλωστε ο οδηγός δεν χρειάζεται να περιμένει να αδειάσει η μπαταρία για να τη φορτίσει.

Το καλύτερο είναι να αναπληρώνει κάθε βράδυ την ενέργεια που χρησιμοποίησε κατά τη διάρκεια της μέρας. Στον αντίποδα, σε ένα ταξίδι απαιτείται καλός προγραμματισμός για τα σημεία στάσης και ανεφοδιασμού.

Mazda MX-30: Οδική συμπεριφορά

Στην οδήγηση, το MX-30 είναι κλασικό Mazda: ευχάριστο και αποτελεσματικό, σε κάθε περίπτωση και κάθε διαδρομή. Η ανάρτηση έχει την ιδανική ρύθμιση και ισορροπεί αρμονικά μεταξύ της άνεσης και του κρατήματος. Είναι όσο ενδοτική χρειάζεται για να απορροφά σωστά τις ατέλειες και τις ανωμαλίες της ασφάλτου, αλλά ταυτόχρονα όσο σφικτή απαιτείται για να ελέγχει τις κλίσεις και τις αντιδράσεις του αμαξώματος σε δρόμο με στροφές.

Πραγματικά απολαμβάνεις να κινείσαι σβέλτα από στροφή σε στροφή, “ακουμπώντας” με εμπιστοσύνη στο στιβαρό και καλοστημένο πλαίσιο.

Στην υπερβολική πίεση το MX-30 θα αντιδράσει όπως ένα δυνατό αυτοκίνητο με την κίνηση εμπρός. Θα εκδηλώσει μια τάση να ανοίξει την τροχιά του με το εμπρός μέρος προς το εξωτερικό της στροφής, στιγμιαία όμως και χωρίς να το κάνει τελικά έντονα, καθώς τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι εκεί για να επέμβουν και να επαναφέρουν την τάξη με ηρεμία και ασφάλεια.


Πέρα από το κλασικό ESP, το παρών δίνουν ακόμη ο προσαρμοζόμενος αυτόματος πιλότος με βάση το προπορευόμενο όχημα και τις διαγραμμίσεις του δρόμου, καθώς και τα συστήματα ειδοποίησης & υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, ειδοποίησης απόσπασης του οδηγού, ελέγχου νεκρών σημείων και αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας. Τεχνολογίες που άλλωστε συνέβαλαν στην κορυφαία διάκριση ασφάλειας 5 αστεριών από τον Euro NCAP.

Στα θετικά συγκαταλέγονται το τιμόνι, που διακρίνεται για την αμεσότητα και πληροφόρηση που δίνει στον οδηγό, αλλά και τα φρένα, που προσφέρουν δύναμη και καλή αίσθηση στο πεντάλ παρά τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα για τη φόρτιση της μπαταρίας.

Ο οδηγός έχει μάλιστα τη δυνατότητα μέσω των δυο paddles που βρίσκονται στο τιμόνι (+ και -) και θυμίζουν χειριστήρια αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. να ρυθμίζει τη ένταση της ανάκτησης, να φρενάρει δηλαδή το αυτοκίνητο με τον ηλεκτροκινητήρα περισσότερο ή λιγότερο έντονα.

Mazda MX-30: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις

Κατ’ αρχήν επειδή ως ηλεκτρικό, είναι προσιτό. Η αρχική τιμή των 39.390 €, με την επιδότηση του Β’ Κύκλου του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά” αναμένεται να πέφτει κάτω από το όριο των 35.000 € – όχι πολλά για ένα ποιοτικό coupe-crossover!

Κατά δεύτερον, επειδή είναι μια premium κατασκευή με ξεχωριστή αισθητική και φιλοσοφία που προσφέρει σβελτάδα και οδηγική ευχαρίστηση. Η περιορισμένη του αυτονομία δεν αποτελεί τροχοπέδη στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις και μόνο στο ταξίδι απαιτεί σωστό προγραμματισμό.

Κατεβάστε εδώ το πληροφοριακό φυλλάδιο του Mazda MX-30

Mazda MX-30: Τεχνικά / Τιμή

  • Κινητήρας: Ηλεκτρικός
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
  • Κίνηση: Εμπρός
  • Ισχύς: 143 ίπποι
  • Ροπή: 265 Nm
  • 0-100 km/h: 9,7 sec
  • Τελική ταχύτητα: 140 km/h
  • Μπαταρία: Ιόντων λιθίου 35,5 kWh
  • Κατανάλωση ενέργειας: 19,0 kWh/100 km
  • Αυτονομία (μέση/πόλη): 200 / 265 km
  • Φόρτιση σε οικιακή πρίζα (0-100%): 16h
  • Φόρτιση σε wallbox (AC) 22 kW (0-100%): 4h 30’
  • Φόρτιση σε ταχυφορτιστή (DC) 50 kW (20-80%): 40’
  • Εκπομπές CO2: 0 g/km
  • Μήκος: 4,4 m
  • Βάρος: 1.645 kg
  • Απόσταση από το έδαφος: 130 mm
  • Πορτμπαγκάζ: 366 lt
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
  • Τιμή: από 39.390 €

*Στοιχεία κατασκευαστή

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΧΙΟΣ

Ρεπορτάζ: Ραφαέλα Βατάκη  1,6 εκ. ευρώ από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου για την ανακαίνιση του 3ου Γυμνασίου Χίου. Με απόφαση του Υπουργού Μετανάστευσης...

ΧΙΟΣ

Ο Πολιτιστικός Τομέας Καρδαμύλων διοργανώνει βραδιά Μικρασιατικής Μνήμης στην Πλατεία Άνω Καρδαμύλων. Μια μουσική βραδιά με αφορμή τα 100 χρόνια από την Μικρασιατική Καταστροφή την...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Μόλις 17 λεπτά και 28 δευτερόλεπτα χρειάστηκαν για να ξεπουλήσει η Citroen την ειδική, περιορισμένης παραγωγής έκδοση του Ami. Τα 50 My Ami Buggy...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Πεταγόμαστε μέχρι την Κοπεγχάγη για να οδηγήσουμε το νέο Toyota bZ4X, από εκεί στη Μαδρίτη για το ολοκαίνουριο Honda Civic e:HEV και επιστρέφουμε στην...