Γράφει ο Σταύρος Παπαγιαννάκης
Μετά τον covid-19 και την ενεργειακή κρίση σειρά παίρνει η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Όλα τα εμπορεύματα είτε είναι τρόφιμα, είτε αναλώσιμα, είτε αντικείμενα καθημερινής χρήσης φτάνουν στον καταναλωτή μέσα από ένα τεράστιο δίκτυο μετακίνησης. Αυτό το δίκτυο όμως είναι υπό κατάρρευση για μια σειρά από λόγους.
Να τα πάρουμε με τη σειρά. Η πλειονότητα των εμπορευμάτων ξεκινάει από την Κίνα όμως τη στιγμή αυτή η χώρα βιώνει ένα νέο κύμα της πανδημίας covid, με πόλεις ολόκληρες να κλείνουν και λιμάνια ολόκληρα να αναστέλλουν τη λειτουργία τους.
Ο υπόλοιπος κόσμος όμως συνεχίζει να καταναλώνει κανονικά. Επιπλέον εμπορεύματα, που έφταναν στην Ευρώπη με τραίνο ή και αεροπλάνο, μετά από τις κυρώσεις προς τη Ρωσία σταμάτησαν τα μεν τρένα να φτάνουν στην Ευρώπη και τα δε αεροπλάνα να πετάνε πάνω από τον εναέριο χώρο επιλέγοντας εναλλακτικές που ανεβάζουν το κόστος των διαδρομών.
Όλο αυτό το εκρηκτικό μείγμα συντελεί στη δημιουργία ενός φαύλου κύκλου που θα γίνει ορατός όχι τώρα αλλά τους προσεχείς μήνες, με ελλείψεις κυρίως σε πρώτες ύλες, αναλώσιμα και ηλεκτρονικές συσκευές. Αποτέλεσμα όλων αυτών η επιπλέον αύξηση στις τιμές και φυσικά οι σοβαρές ελλείψεις…