Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μηταράκης: Σε μέγιστη ετοιμότητα στα σύνορα – Δεν θα γίνουμε πύλη παράτυπων μεταναστευτικών ροών

Την βούληση της χώρας μας να μην γίνει πύλη εισόδου για παράτυπες μεταναστευτικές ροές, μετά και τις πρόσφατες εξελίξεις στο Αφγανιστάν, εξέφρασε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νότης Μηταράκης.

Όπως είπε σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Real News, οι εξελίξεις στο Αφγανιστάν εγείρουν ανησυχία, ωστόσο, συνέχισε, δεν θέλουμε και δε θα γίνουμε ξανά πύλη εισόδου παράτυπων μεταναστευτικών ροών. «Παραμένουμε σε μέγιστη ετοιμότητα στα θαλάσσια και χερσαία σύνορα μας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι απέναντι σε ένα πιθανό μεταναστευτικό κύμα η χώρα μας δε θα περιοριστεί σε ρόλο παρατηρητή, αλλά ενεργού δρώντος μέσα στα ευρωπαϊκά fora για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του», είπε χαρακτηριστικά.

Όσον αφορά στην Τουρκία, ο βουλευτής Χίου με τη Νέα Δημοκρατία, σημείωσε πως αυτή θα αντιμετωπίσει αυξημένη πίεση και πρέπει να λειτουργήσει ως ανάχωμα για μεταναστευτικές ροές προς την Ευρώπη. «Βέβαια, σε μια τέτοια περίπτωση, αυτονόητη πρέπει να είναι και η στήριξη της Ευρώπης, εφόσον εκπληρώνει επαρκώς τις υποχρεώσεις της», τόνισε.

Διαβάστε αναλυτικά, σημεία από την συνέντευξη του Νότη Μηταράκη στη Real News:

-Η μείωση των μεταναστευτικών ροών και ο περιορισμός των επιπτώσεων της κρίσης αποτελούν, από την πρώτη στιγμή, την προμετωπίδα της εθνικής στρατηγικής. Στο Μεταναστευτικό, η μόνη γλώσσα που είναι απόλυτα αληθής και αποδεκτή, είναι αυτή των αριθμών και των στοιχείων.

-Σήμερα, τα μετρήσιμα αποτελέσματα της πολιτικής μας αντικατοπτρίζουν μια εμφανώς βελτιωμένη εικόνα, με τις αφίξεις, το πρώτο επτάμηνο του 2021 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, να παρουσιάζονται μειωμένες κατά 60% και ειδικότερα κατά 84% στα νησιά. Κατά την ίδια περίοδο, ο αριθμός των διαμενόντων συνολικά στη χώρα παρουσιάζει μείωση κατά 46% και στα νησιά κατά 79%.

-Η ανάκτηση του ελέγχου μας επέτρεψε να εξαλείψουμε τον αντίκτυπο του ζητήματος στα πολύπαθα νησιά μας και τις τοπικές κοινωνίες. Ωστόσο, οι προκλήσεις στο Μεταναστευτικό είναι συνεχείς και απαιτούν οξυμένα αντανακλαστικά από όλους.

-Δυστυχώς, η αμφίθυμη συμπεριφορά της Τουρκίας και η μη ορθή εφαρμογή της Κοινής Δήλωσης με την Ε.Ε., δεν δημιουργούν το πλεόνασμα εμπιστοσύνης που θα θέλαμε.
-Η Ευρώπη οφείλει να θεσμοθετήσει ισχυρές δικλείδες ασφαλείας σε αυτή τη νέα σχέση. Δικλείδες που, πρωτίστως, θα αποτρέψουν μια εκ νέου εργαλειοποίηση της ανθρώπινης δυστυχίας για γεωπολιτικούς σκοπούς.

-Από την πλευρά μας, προχωρήσαμε έγκαιρα σε μια μεγάλη νομοθετική αλλαγή, ορίζοντας πλέον την Τουρκία ως ασφαλή τρίτη χώρα. Αυτό δεν αλλάζει. Δε θα επιτρέψουμε το Μεταναστευτικό να αποτελέσει ξανά μοχλό πίεσης στα εξωτερικά σύνορα της Ευρώπης.

-Η Ελλάδα έχει σηκώσει, τα τελευταία χρόνια, δυσανάλογο βάρος στο Μεταναστευτικό και τα νησιά μας έχουν πληρώσει το αντίτιμο της κρίσης. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι η πολιτική αυτής της Κυβέρνησης που “έφραξε” την διαδρομή της Ανατολικής Μεσογείου και αποδιάρθρωσε τα δίκτυα λαθροδιακίνησης.

-Όπως επίσης και ότι στην Ελλάδα βρίσκονται 40.000 περίπου υπήκοοι Αφγανιστάν, εκ των οποίων 20.000 είναι αιτούντες άσυλο και 20.000 είναι αναγνωρισμένοι πρόσφυγες. Συνεπώς, η χώρα μας ήδη έχει συμβάλλει ουσιαστικά στην αντιμετώπιση της κρίσης που υπήρχε στην περιοχή.

-Ένα πρόγραμμα μετεγκαταστάσεων Αφγανών προσφύγων σε ευρωπαϊκές χώρες, θα αποτελούσε ίσως και την πρώτη δοκιμασία για αυτό που συζητάμε εδώ και καιρό σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Για το Σύμφωνο Μετανάστευσης και Ασύλου, το οποίο οι 5 χώρες της Μεσογείου έχουμε τονίσει με κάθε τρόπο ότι πρέπει να εξασφαλίζει την ισοκατανομή των βαρών και ένα δίκαιο μηχανισμό αλληλεγγύης.

-Ο ΣΥΡΙΖΑ, αντί να συμβάλλει στη λύση, επιχειρεί να σπεκουλάρει στην κρίση. Είναι σαφές πως αναπολεί την πολιτική των “ανοιχτών συνόρων”, που μετέτρεψε τα νησιά μας σε αποθήκες ψυχών.

-Για ακόμη μια φορά, δείχνει να ξεχνά πως τα «αποθέματα ανθρωπισμού» και οι ιδεοληψίες του προσκρούουν στην πραγματικότητα που μας κληροδότησε. Άθλιες συνθήκες διαβίωσης, ΚΥΤ υπερχειλισμένα και μια χαοτική κατάσταση στη διοίκηση των δομών.

-Ήρθε η ώρα να αντιληφθεί ότι η Ελλάδα έχει σύνορα, είναι χώρα και όχι χώρος διέλευσης. Να αφήσει τα ιδεολογήματα και να έρθει στο τραπέζι του διαλόγου με ρεαλιστικές προτάσεις. Δεν πρέπει και δε θα βιώσουμε ξανά τις εικόνες του 2015.

-Αυτό το καλοκαίρι, η χώρα μας και ο κρατικός μηχανισμός ήρθε αντιμέτωπος με ποικίλα -σε έκταση και σφοδρότητα- πύρινα μέτωπα.
-Βασικός στόχος κατά την αντιμετώπιση τους ήταν η προστασία της ανθρώπινης ζωής. Δεύτερον, ο περιορισμός των υλικών καταστροφών στις περιουσίες των ανθρώπων. Τρίτον, ο περιορισμός των ζημιών σε κρίσιμες υποδομές, αν αναλογιστεί κανείς το ενδεχόμενο ενός black out που απειλούσε για κάποιες ώρες την Αττική. Η Κυβέρνηση έχει, πλέον, προτεραιοποιήσει την αποκατάσταση μέσω αναδασώσεων των καμένων εκτάσεων, αλλά και των πυροπλήκτων.

-Σε αυτήν την επόμενη μέρα, είναι σαφές ότι πρέπει και θα αποδοθούν ευθύνες. Ωστόσο, με την αντιπυρική περίοδο και τις έρευνες της αστυνομίας να είναι σε εξέλιξη, αντίκειται σε οποιαδήποτε αρχή Δικαίου μια απόπειρα να προδικάσω το αποτέλεσμα τους. Έχω πλήρη εμπιστοσύνη στην ελληνική Δικαιοσύνη πως αν τελικά υπάρχουν ένοχοι, θα λογοδοτήσουν.

-Η μάχη με την πανδημία δεν έχει τελειώσει και ο εφησυχασμός είναι, σίγουρα, ακόμα ένας εχθρός που πρέπει να αντιμετωπίσουμε αυτήν την περίοδο. Θέλω να σας πως τη στιγμή που 5.545.000 συμπολίτες μας έχουν ολοκληρώσει πλήρως τον εμβολιασμό τους, υπάρχουν ακόμα αρκετοί που παίζουν παιχνίδια με τη Δημόσια Υγεία και βρίσκουν συνεχώς δικαιολογίες. Και θέτουν, με αυτό το τρόπο, σε κίνδυνο τους εαυτούς τους, αλλά και τους γύρω τους.

-Η κοινωνία και κυρίως η οικονομία μας δε θα μετατραπούν σε ομήρους της ανευθυνότητας των λίγων. Η απάντηση στο ενδεχόμενο ενός lockdown, είναι ο μαζικός εμβολιασμός, η απαιτούμενη συναίσθηση της κρίσιμης συγκυρίας, αλλά και η πιστή τήρηση των μέτρων προστασίας. Δεν υπάρχει χώρος για αυτοσχεδιασμούς ούτε και χρόνος για δεύτερες ευκαιρίες

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Παρουσιάστηκε η νέα πεζοπορική διαδρομή της Χίου «Λιθί-Αγιάσματα», μία διαδρομή 92 χιλιομέτρων η οποία βρίσκεται πλέον στη φάση της οριστικής της ολοκλήρωσης. Δημοσιογράφοι από το...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το Piaggio Style Center δημιούργησε ένα μοντέλο στο οποίο οι συλλέκτες έχουν ήδη στραμμένο το βλέμμα τους επειδή θα κατασκευαστεί σε περιορισμένο αριθμό για...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το δεύτερο μοντέλο που κατασκευάζεται στην πλατφόρμα Large Architecture της Mazda μετά το CX-60, το νέο CX-80 είναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο που διαθέτει...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η Kosmocar- Volkswagen παρουσιάζει τα “Volkswagen Deals” και καθιστά την απόκτηση κάθε ετοιμοπαράδοτου μοντέλου Volkswagen πιο εύκολη από ποτέ. Με το πρόγραμμα “Volkswagen Deals”,...

Advertisement