Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τράπεζες: Εξουθενωμένα τα στελέχη, 8 στα 10 εργάζονται υπό πίεση, συχνά εκτός ωραρίου χωρίς πρόσθετη αμοιβή

Η κατάσταση στον τραπεζικό τομέα αποκαλύπτει μια ανησυχητική εικόνα: πολλοί εργαζόμενοι βιώνουν εξουθένωση και πίεση στη δουλειά τους, με τις απολαβές τους να μην ανταγωνίζονται τις αυξανόμενες ευθύνες.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα από το ΙΝΕ ΓΣΕΕ και την ΟΤΟΕ που συμμετείχαν 4.452 τραπεζικοί υπάλληλοι, σχεδόν 8 στους 10 δηλώνουν ότι εργάζονται σε ένα περιβάλλον αυξημένης πίεσης, πολλάκις εκτός κανονικού ωραρίου χωρίς πρόσθετη αμοιβή.

Η πίεση στον τραπεζικό τομέα

Οι τραπεζικοί υπάλληλοι αναφέρουν ότι βρίσκονται αντιμέτωποι με συνθήκες εργασίας που χαρακτηρίζονται από υπερφόρτωση λόγω της έλλειψης προσωπικού και των συνεχών αναδιοργανώσεων.

Συγκεκριμένα, το 84,3% των συμμετεχόντων στην έρευνα λέει ότι ο φόρτος εργασίας έχει αυξηθεί σημαντικά, ενώ το 83,8% καταγγέλλει ότι συχνά εργάζονται με ασφυκτικές προθεσμίες.

Αυτή η πίεση αποτυπώνεται και στην αίσθηση ότι οι απόψεις τους παραμένουν στο περιθώριο, με το 77,5% να πιστεύει ότι οι φωνές τους δεν ακούγονται στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

Η έλλειψη ανταμοιβής

Σύμφωνα με την έρευνα, περίπου 7 στους 10 εργαζόμενους θεωρούν ότι η μισθοδοσία τους δεν αντανακλά τις ευθύνες που αναλαμβάνουν.

Αυτή η οικονομική δυσαρέσκεια επηρεάζεται από το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι σε πολλές περιπτώσεις εργάζονται πέρα από το κανονικό ωράριο, με το 45,2% να δηλώνει ότι εργάζονται εκτός ωραρίου χωρίς πρόσθετη αμοιβή. Μάλιστα, λιγότεροι από 1 στους 4 πιστεύουν ότι η ψηφιακή κάρτα εργασίας έχει βελτιώσει την κατάσταση σχετικά με τις υπερωρίες.

Η εργασιακή εξουθένωση

Η έρευνα δείχνει ότι το εργασιακό περιβάλλον στον τραπεζικό τομέα έχει δύο όψεις. Αν και η καλή συνεργασία μεταξύ συναδέλφων είναι ορατή, τα υψηλά επίπεδα πίεσης και οι προβληματικές συμπεριφορές δηλώνουν μια ανάγκη για βελτίωση.

Το 69,2% των υπαλλήλων αναφέρει ότι δεν υπάρχουν ενεργά μέτρα για την πρόληψη της εργασιακής εξουθένωσης, ενώ λιγότεροι από 7 στους 100 θεωρούν ότι η τράπεζα αναλαμβάνει ενεργές πρωτοβουλίες για το burnout.

Ανεπαρκής συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων

Μία απ’ τις πιο σημαντικές αιτίες που οδηγούν σε υψηλά επίπεδα ανασφάλειας είναι η περιορισμένη συμμετοχή των εργαζομένων στη διαδικασία λήψης αποφάσεων.

Περισσότεροι από τους μισούς υπαλλήλους δεν συμμετέχουν στις αποφάσεις που αφορούν το εργασιακό τους περιβάλλον, και σχεδόν το 48,1% θεωρεί ότι η τράπεζα δεν παρέχει επαρκή προστασία από τις αρνητικές συνέπειες τυχόν συγχωνεύσεων ή αναδιοργανώσεων.

Η αίσθηση ότι οι εργαζόμενοι είναι αποκλεισμένοι από κρίσιμες αποφάσεις τους κάνει να αισθάνονται ανίσχυροι και απογοητευμένοι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

Γράφει ο Σταύρος Παπαγιαννάκης Με βαθιά θλίψη η κοινωνία της Χίου αποχαιρετά έναν άνθρωπο που άφησε ανεξίτηλο το αποτύπωμά του στον τόπο μας. Η...

ΑΠΟΨΕΙΣ

Γράφει ο Βασίλης Αγιαννίδης Έγραψα το πρώτο κείμενο για αυτό το εμβληματικό, λόγω της θέσης και του τριπλού αετώματος στη στέγη του, κτήριο της...

ΧΙΟΣ

Ο ΠΕΣ-ΑΕΝ Χίου εκφράζει τη βαθιά του θλίψη για την απώλεια του Νίκου Φράγκου, ενός ανθρώπου που με τη ζωή και το έργο του...

ΑΠΟΨΕΙΣ

Του Μιχαήλ  Αλεξ.  Ξυλοπόδη Παραθέτω  κατωτέρω  αλληλογραφία  μου  με  την  ΕΘΝΙΚΗ  ΤΡΑΠΕΖΑ  ΤΗΣ  ΕΛΛΑΔΟΣ  Α.Ε., σχετικά  με το  ως άνω  θέμα.  Ακολουθούν  οι  δυο...

Advertisement