Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξήθηκε 15% ο τζίρος των online σούπερ μάρκετ – Ποια προϊόντα είχαν τις υψηλότερες ανατιμήσεις το 2023

Σε πορεία ανάπτυξης βρίσκονται τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, με τους Έλληνες καταναλωτές να τα επιλέγουν για τις αγορές τους, ένανατι των φυσικών καταστημάτων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group, η συνολική αξία των αγορών από τα online σούπερ μάρκετ την περασμένη χρονιά άγγιξε τα 306 εκατ. ευρώ, από 266 εκατ. ευρώ το 2022, σημειώνοντας αύξηση 15%.

Σημειώνεται ότι ο τζίρος αυτός δεν περιλαμβάνει Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως eFood Market και Wolt Market που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση και του αριθμού των παραγγελιών κατά 7%, αλλά και την μέσης αξίας των προϊόντων κατά 8%.

Όσον αφορά στον πληθωρισμό, η εταιρεία συνέκρινε πάνω από 38.000 κωδικούς προϊόντων που πωλούνταν το 2022 και 2023 και εντόπισε ότι στο 14% αυτών αυξήθηκαν οι τιμές πωλήσεων πάνω από 20% το 2023. Από πλευράς κατηγοριών οι υψηλότερες ανατιμήσεις του 2023 σημειώθηκαν στα απορρυπαντικά ρούχων με 19%, στη ζάχαρη με 18%, στα αναψυκτικά με 17%. Όμως υπήρχαν και κατηγορίες προϊόντων που σημειώθηκαν υποτιμήσεις το 2023, όπως αυτή του βουτύρου και μαργαρίνης με 8% και φροντίδας βρεφικού δέρματος με 7%.

Σύμφωνα με την Convert Group, μία ενδιαφέρουσα αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών συνέβη στο 2ο εξάμηνο του 2023 και μετά την απόφαση μεγάλου παίκτη της αγοράς να αυξήσει το ελάχιστο όριο αξίας παραγγελίας για δωρεάν παράδοση της από 30 ευρώ σε 100 ευρώ. Οι καταναλωτές άρχισαν σταδιακά να αυξάνουν το μέσο όρο παραγγελίας τους, ώστε να αποφύγουν την επιπλέον χρέωση μεταφορικών και κατά συνέπεια αυξήθηκε η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού όλης της αγοράς από 77 ευρώ τον Ιούνιο σε 89 ευρώ τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους.

Επίσης, παρατηρήθηκε αύξηση κατά 1 μονάδα στο ποσοστό της δαπάνης που πηγαίνει σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που ανήλθε στο 15% του συνόλου των online αγορών που πραγματοποιήθηκαν το 2023.

Τέλος, η Δευτέρα παραμένει η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,5% των συνολικών παραγγελιών γίνονται την συγκεκριμένη ημέρα, ενώ πάνω από το ⅓ των συνολικών online παραγγελιών γίνονται μεταξύ 9 το βράδυ και 9 το πρωί, δηλαδή τις ώρες που τα φυσικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ είναι κλειστά.

Πηγή: ertnews.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

Γράφει ο Μιχαήλ Αλ. Ξυλοπόδης 29-4-2024       Στις 20 Νοεμβρίου 2017 χειρουργήθηκα στην Αγγεοχειρουργική Κλινική του Νοσοκομείου ¨Αττικόν¨, από τον Καθηγητή κ.  Ιωάννη...

ΧΙΟΣ

Μιλώντας για την Ανάσταση στον Βροντάδο της Χίου και το άρρηκτα συνδεδεμένο μαζί της έθιμο του ρουκετοπόλεμου, σύντομα αντιλαμβάνεται κανείς ότι δεν πρόκειται απλώς...

ΧΙΟΣ

Επίσκεψη στο «Σκυλίτσειο» Γενικό Νοσοκομείο της Χίου πραγματοποίησε ο βουλευτής Χίου, κ. Νότης Μηταράκης, με αφορμή τη δημιουργία της Νέας Μονάδας Μόνιμης Εμφύτευσης στην...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Τα μοντέλα της DFSK, που συνδυάζουν την αξιοπιστία, την τεχνολογία και την αυξημένη πρακτικότητα με την ακαταμάχητη σχέση ποιότητας-τιμής, είναι έτοιμα να κάνουν δυναμική...

Advertisement