Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρευνα: Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αξίζουν τα χρήματά τους δηλώνουν οι Έλληνες καταναλωτές

Βελτιώνεται διαχρονικά η άποψη των Ελλήνων καταναλωτών για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με την πλειοψηφία να υποστηρίζει ότι είναι «value for money».

Σε έρευνα της Focus Bari με τίτλο «Οι Έλληνες και τα Private Labels» που διεξήχθη τον Σεπτέμβριο με δείγμα 1.002 άτομα, ποσοστό 83% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αξίζουν τα χρήματά τους έναντι ποσοστού 64% που είχε δηλώσει το αντίστοιχο το 2010.

  • Η έρευνα διαπιστώνει, μεταξύ άλλων, ότι σχεδόν όλοι οι Έλληνες καταναλωτές έχουν αγοράσει, έστω και μία φορά, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
  • Επίσης, σε σύγκριση με την τελευταία δεκαετία υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με συγκριτικά καλύτερη ποιότητα και αισθητική.

Σύμφωνα με την έρευνα, μέσα στα τελευταία 23 χρόνια, η αναλογία Ελλήνων που έχουν αγοράσει έστω και μια φορά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξάνεται θεαματικά και γίνεται καθολική. Συγκεκριμένα, ποσοστό 96% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει αγοράσει έστω και μια φορά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έναντι 89% το 2010 και 74% το 2000.

Παράλληλα, ο μέσος αριθμός διαφορετικών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που έχουν δοκιμάσει αυξάνεται αγγίζοντας το 17,9% το 2013 από 15,7% το 2010 και 7% το 2000.

Την ίδια ώρα ανεβαίνει και η αναλογία Ελλήνων που αγοράζουν τακτικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς περιλαμβάνει όλους σχεδόν τους καταναλωτές (ποσοστό 93% το 2023, από 77% το 2010 και 50% το 2000).

Αντίστοιχα αυξητικός είναι και ο μέσος αριθμός διαφορετικών προϊοντικών κατηγοριών που οι καταναλωτές αγοράζουν τακτικά την ιδιωτική ετικέτα (10,9% είδη κατά μέσο όρο το 2023).

Μέσα στα τελευταία «13 χρόνια της κρίσης», η συστηματική επιλογή private labels διατηρείται για μεγάλο αριθμό διαφορετικών ειδών. Ποσοστό 62% των ερωτηθέντων το 2023 αγόρασε χαρτικά, 24% κονσερβοειδή, 46% ρύζι / ζυμαρικά / αλεύρι, 38% κατεψυγμένα προϊόντα, 26% προϊόντα προσωπικής περιποίησης, 36% αλουμινόχαρτο / διαφανής μεμβράνη, 30% μπισκότα / φρυγανιές / δημητριακά, 23% απορρυπαντικά ρούχων, 28% αναψυκτικά / χυμοί, 24% ξύδι / λάδι, 29% καρυκεύματα, 18% καθαριστικά, 17% απορρυπαντικά πιάτων, 8% μπύρα και 14% καφέ.

  • Σημειώνεται ότι τα πιο δημοφιλή είδη ιδιωτικής ετικέτας είναι το χαρτί κουζίνας, το χαρτί υγείας, οι χαρτοπετσέτες, τα ζυμαρικά, το ρύζι, το αλουμινόχαρτο και οι σακούλες απορριμμάτων.

Σε σύγκριση με το 2010, σήμερα οι καταναλωτές θεωρούν ότι υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ποικιλία σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας απ’ ότι παλιότερα. Μάλιστα ποσοστό 74% παρατηρεί πολύ μεγαλύτερη ποικιλία σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έναντι 58% το 2010.

Ως προς την ποιότητα / αισθητική τους, σήμερα τα προϊόντα private label παρουσιάζουν συνολικά βελτιωμένη εικόνα στο ελληνικό κοινό, παρ’ ότι αυξάνεται η αναλογία εκείνων που θεωρούν ότι το επίπεδό τους χειροτερεύει με τα χρόνια.

Ειδικότερα, ποσοστό 60% των ερωτηθέντων βλέπει πλέον βελτίωση έναντι του 35% το 2010. Ωστόσο, αυξήθηκε σημαντικά το ποσοστό όσων βλέπουν επιδείνωση, στο 27% έναντι 6% το 2010. Το υπόλοιπο ποσοστό θεωρεί ότι δεν έχει υπάρξει διαφορά ή δεν έχει άποψη.

Η γενική άποψη του ελληνικού κοινού για τα private labels βελτιώνεται διαχρονικά. Σύμφωνα με την έρευνα, συνολικά το 69% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι σε περιορισμένα είδη ιδιωτικής ετικέτας υπάρχει εξίσου καλή ποιότητα με τις επώνυμες μάρκες.

Το ποσοστό αυτό ανερχόταν μόλις στο 50% το 2010 και στο 62% το 2000. Βέβαια, σημειώνεται ότι παρά την βελτιωμένη εικόνα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας η πλειονότητα των καταναλωτών (65%) δηλώνει πως είναι «αρκετά» ή «πολύ» πιθανό να επέλεγε την επώνυμη μάρκα αν η τιμή ήταν αντίστοιχα χαμηλή.

www.ertnews.gr

Πηγή: ertnews.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΕΡΓΑ

Οι πιο γρήγορες πτήσεις διαρκούν από 2 έως 20 λεπτά στον αέρα, με μία από αυτές να πραγματοποιείται πάνω από τα νερά του Αιγαίου....

ΧΙΟΣ

Ο Δήμος Χίου ενημερώνει ότι στα πλαίσια του έργου «Βελτίωση Ασφαλείας Οδών Δήμου Χίου», θα ξεκινήσει εργασίες στις παρακάτω οδούς: Α) Τμήμα της οδού...

ΧΙΟΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ – ΚΥΡΙΑΚΗ 27-28/4/2024 SATURDAY – SUNDAY 27-28/4/2024 ΚΑΡΥΕΣ ΧΙΟΣ – KARIES VILLAGE CHIOS  Ημέρα  Δράση  Ώρα  Τοποθεσία Πέμπτη 25/4/2024  Συνέντευξη Τύπου  12:00  Αίθουσα...

ΧΙΟΣ

Ανακοίνωση ΠΕΣ-ΝΑΤ Χίου για την εργατική Πρωτομαγιά Με ιδιαίτερη ικανοποίηση διαβάσαμε την απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (Π.Ν.Ο) και των Ναυτεργατικών Σωματείων για την...

Advertisement