Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Αυτοκίνητο: Μικρό το ποσοστό των οικολογικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Παρά τις προσπάθειες των μελών της ΕΕ και των αυτοκινητοβιομηχανιών, δεν καταγράφεται σημαντική αύξηση του ποσοστού των οικολογικών αυτοκινήτων στην αγορά του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA, μόνο το 2,3% του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ είναι σήμερα υβριδικά ηλεκτρικά. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και τα plug-in υβριδικά έχουν αυξηθεί από 1,1% το 2020, σε 1,5% το 2021. Παρά την έντονη αύξηση των πωλήσεων που παρατηρήθηκε τα τελευταία χρόνια, τα επιβατικά αυτοκίνητα με εναλλακτική κίνηση εξακολουθούν να αποτελούν μόνο το 6,9% του συνολικού στόλου αυτοκινήτων της ΕΕ.

Το 91% του στόλου των ημιφορτηγών της ΕΕ λειτουργεί με ντίζελ και μόλις το 0,6% των φορτηγών στην ΕΕ είναι ηλεκτρικά με μπαταρία. Το 96,4% όλων των φορτηγών στην Ευρωπαϊκή Ένωση κινούνται με ντίζελ, ενώ η βενζίνη χρησιμοποιεί περίπου το 0,5% του στόλου. Τα ντίζελ λεωφορεία αντιπροσωπεύουν το 92,5% του στόλου της ΕΕ, με μόνο το 1,3% να είναι ηλεκτρικά με μπαταρία και το 1,8% υβριδικά ηλεκτρικά.

Ως υβριδικό θεωρείται το αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί δύο ή περισσότερες διαφορετικές τεχνολογίες προκειμένου να επιτύχει την κίνησή του. Οι τεχνολογίες αυτές περιλαμβάνουν συνήθως τον κλασικό κινητήρα εσωτερικής καύσης και μια πιο «ήπια» προς το περιβάλλον τεχνολογία, όπως έναν ηλεκτρικό κινητήρα, ή εναλλακτικά κινητήρα που καταναλώνει βιοκαύσιμο, φυσικό αέριο κ.α. Ο ηλεκτρικός κινητήρας μπορεί να αναλαμβάνει αποκλειστικά την κίνηση του αυτοκινήτου ή να είναι απλά υποβοηθητικός όταν χρειάζεται περισσότερη ισχύς. Τα υβριδικά αυτοκίνητα θεωρούνται φιλικότερα προς το περιβάλλον, σε σχέση με αυτά που χρησιμοποιούν αποκλειστικά για την κίνησή τους ως καύσιμο βενζίνη ή πετρέλαιο, αλλά δεν είναι εντελώς «καθαρά» όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Μία σημαντική υποκατηγορία υβριδικών οχημάτων αποτελούν τα επαναφορτιζόμενα (plug-in) υβριδικά οχήματα με συσσωρευτές (PHEV). Το plug-in υβριδικό είναι ένα υβριδικό όχημα το οποίο διαθέτει τόσο συσσωρευτές (μπαταρίες) όσο και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η αποθηκευμένη ενέργεια στους συσσωρευτές επιτρέπει στο όχημα να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για απόσταση που εξαρτάται από το μέγεθος της μπαταρίας και τη μηχανική του διάταξη (σε σειρά ή παράλληλη).

Το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο κατασκευάστηκε το 1906 από τον Φέρντιναντ Πόρσε.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

H κατασκευή μιας μονάδας συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης έχει ξεκινήσει, μαζί με έργα επέκτασης των χώρων κατασκευής αμαξωμάτων, συναρμολόγησης και logistics. Συνολικά 800 εκατομμύρια...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το νέο Cupra Formentor έρχεται με υψηλές φιλοδοξίες, βαδίζοντας στα χνάρια του επιτυχημένου προηγούμενου SUV. Το Cupra Formentor είναι το best seller της εταιρείας...

ΧΙΟΣ

Το Διοικητικό Συμβούλιο, ο Σύλλογος Διδασκόντων και σύσσωμη η μαθητική κοινότητα του Πρότυπου ΕΠΑ.Λ ΤΣΑΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΤΕΕΝΣ) εκφράζουν τη βαθειά τους...

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Τρομερά άτυχη η ομάδα του Λουίς Ενρίκε, καθώς στο δεύτερο μέρος είχε 4 δοκάρια και συνολικά 6 μετά και τα δύο του πρώτου ημιτελικού...

Advertisement