Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Ιερά Μητρόπολη Χίου: Ἐκκλησιαστικὴ τελετὴ ἀποκαταστάσεως τοῦ Μητροπολίτου Χίου κυροῦ Ἰωακεὶμ

Σε κλίμα κατάνυξης , εκκλησιαστικής μεγαλοπρέπειας αλλά και ηθικής ικανοποίησης όλων των παρευρισκομένων, την Κυριακή προ των Χριστουγέννων, 19.12.2021, στον Ιερό Ναό του Αγίου Ευστρατίου Θυμιανών, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Χίου, Ψαρών και Οινουσσών κ. Μάρκος τέλεσε την Θεία Λειτουργία συλλειτουργούντος του Ιερολογιωτάτου Αρχιδιακόνου π. Αποστόλου Λάρδα αλλά και του Εφημερίου του Ναού, Αιδεσιμωτάτου π. Παντελεήμονος Μαυριάνου. Τα Θυμιανά αποτελούν την γενέτειρα του αποκατασταθέντος από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος αοιδίμου Μητροπολίτου Χίου , Ψαρών και Οινουσσών κυρού Ιωακείμ (Στρουμπή).

Κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος κηρύττοντας τον θείο λόγο αναφέρθηκε στην ευαγγελική περικοπή της ημέρας η οποία έχει Χριστολογικό χαρακτήρα και στο μήνυμα που μας δίνει . Ο Ευαγγελιστής Ματθαίος ως συμβολικό ζώο έχει τον άνθρωπο στο Ευαγγέλιό του, διότι ενδιαφέρεται να μας παρουσιάσει την ανθρώπινη φύση του Χριστού, επειδή ακριβώς γράφτηκε μια περίοδο που είχαν αναφυεί αιρέσεις που αμφισβητούσαν την ανθρώπινη φύση του Χριστού μας.

Απαριθμεί το γενεαλογικό δέντρο από Αβραάμ έως Ιωσήφ του Μνήστορος της Υπεραγίας Θεοτόκου, χωρίζοντάς το σε τρείς περιόδους που σε κάθε μία από αυτές ο Ισραήλ είχε διαφορετικό πολίτευμα.

Την πρώτη περίοδο ο Ισραήλ είχε ως ηγέτες του, τους Κριτές και τους Αρχιερείς, τη δεύτερη τους Βασιλείς και την τρίτη τους Προφήτες. Τα τρία αυτά επιμέρους αξιώματα των προπατόρων του Χριστού, κατά τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, τα βρίσκουμε ενωμένα στον Θεάνθρωπο Ιησού Χριστό. Απαντώντας στο ρητορικό ερώτημα γιατί η Παναγία μας δεν αναφέρεται στο γενεαλογικό δένδρο του Χριστού, αλλά μόνο ο Ιωσήφ, ο Σεβασμιώτατος ανέφερε ότι οι Ιουδαίοι κατά τον νόμο είχαν υποχρέωση να καταλογραφούν μόνο άνδρες, όχι γυναίκες . Η ίδια όμως γενεαλογία του Ιωσήφ είναι και γενεαλογία της Παναγίας μας, γιατί σύμφωνα με το νόμο του Ισραήλ έπρεπε οι Ισραηλίτες να μνηστευθούν γυναίκα από την ίδια γενιά. Και ο Ιωσήφ τήρησε τον νόμο γιατί ήταν δίκαιος.

Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας , ο Ποιμενάρχης μας τέλεσε Ιερό Μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του Αοιδίμου Προκατόχου του Μητροπολίτου Χίου Ιωακείμ (Στρουμπή) τον οποίον η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος με απόφασή της από της 25ης Αυγούστου είχε αποκαταστήσει ηθικά κατόπιν αιτήματος του Σεβ. Χίου κ. Μάρκου, αφού έλαβε υπόψη της α) την προσφορά του εις την Εθνική Αντίσταση και τον αγώνα του υπέρ της φιλτάτης ημών πατρίδος και β) το έγγραφο του μακαριστού Μητροπολίτου Χίου κυρού Παντελεήμονος εις το οποίο εμφαίνεται ότι ο Χίου κυρός Ιωακείμ είχε «Χριστιανά τα τέλη της ζωής» και εκπλήρωσε πάμπτωχος το κοινό του βίου χρέος εν μετανοία και ανεξικακία.

Στην συνέχεια ο κ. Ανδρέας Μιχαηλίδης, ως συγγραφεύς του σχετικού βιβλίου, αναφέρθηκε στη ζωή του μακαριστού Επισκόπου και στην απόφαση της Ι. Συνόδου για την ηθική του αποκατάσταση και αναφέρθηκε στην εκκλησιαστική, πατριωτική και κοινωνική δράση και το έργο του αοιδίμου Ιεράρχου καθώς και στην μεγάλη δοκιμασία της ζωής του.

Ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στο ιστορικό , την διαδικασία και την συμβολή του στην αποκατάσταση του μακαριστού Μητροπολίτου Ιωακείμ , τονίζοντας ότι η αποκατάστασή του έπρεπε να γίνει με καθαρά εκκλησιαστικό τρόπο, θα έπρεπε δηλαδή να δοθεί «κανονική» απάντηση στις αιτιάσεις οι οποίες τότε του προσήφθησαν, για να αναιρεθούν στο σύνολό τους. Χρησιμοποιώντας λοιπόν ιστορικά στοιχεία και πηγές από Χίους συγγραφείς, όπως την επιστολή του μακαριστού Μητροπολίτου Χίου κυρού Παντελεήμονος προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, του έτους 1950, μετά την κοίμηση του κυρού Ιωακείμ και κείμενα του Ανδρέα Λοῖζου δημοσιευθέντα στο βιβλίο του Παναγιώτη Καρασούλη, και με θεολογική και ιστορική προσέγγιση κατέρριψε τις αιτιάσεις ώστε να γίνει δυνατή η αποκατάστασή του. Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος έλαβε και να την εφαρμόσει και εκείνη με την σειρά της στους ανθρώπους.

Ο Χίος Ιεράρχης επισήμανε ότι αισθάνεται ευλογία από τον Θεό που κατά την συμπλήρωση της δεκαετούς Ποιμαντορίας του στην θεόσωστο Επαρχία μας , μεταξύ άλλων βοήθησε στο να τοποθετηθεί το βάλσαμο της αγάπης και της δικαιοσύνης του Θεού σε μία πληγή η οποία πονούσε την τοπική μας Εκκλησία, αλλά και τον ίδιο προσωπικά, ως τον κανονικό διάδοχο του μακαριστού Ιωακείμ , θεωρώντας και δική του ευθύνη να αποκατασταθεί ένας προκάτοχός του.

Περαίνοντας την επιμνημόσυνη ομιλία του ο Χίος Ιεράρχης ανέφερε τους λόγους με τους οποίους κατέκλεισε την επικοινωνία του με την Ι. Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος : «Η απόφασή σας θα δώσει χαρά σε ζώντες και κεκοιμημένους, στους Ιερείς που χειροτόνησε με τα χέρια του, στους Χριστιανούς που βάπτισε, που στεφάνωσε, που κήδευσε με τα χέρια του, στα Ιερά Θυσιαστήρια που εγκαινίασε με τα χέρια του. Δεν έχει κανείς το δικαίωμα να διαγράφει μια σελίδα από την Εκκλησιαστική Ιστορία μιας ακριτικής Ιεράς Μητροπόλεως». Και κατέληξε ψάλλοντας την φήμη του μακαριστού Ιεράρχη: «Ιωακείμ του Σεβασμιωτάτου και θεοπροβλήτου Μητροπολίτου, της Αγιωτάτης Μητροπόλεως Χίου, Ψαρών, Οινουσσών και Καρδαμύλων. Υπερτίμου και Εξάρχου πάσης Ιωνίας , ημών δε Πατρός και Ποιμενάρχου, ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ!»

Αξίζει να αναφέρουμε ότι, στην Θεία Λειτουργία και στο Ιερό Μνημόσυνο, εκτός από τους συγγενείς του Χίου Ιωακείμ, συμμετείχε ικανός αριθμός πιστών, σύμφωνα και με τα ισχύοντα μέτρα κατά του COVID-19, μεταξύ των οποίων ο Δήμαρχος Χίου κ. Σταμάτης Κάρμαντζης, ο Ναύαρχος κ. Σταύρος Μιχαηλίδης Λ.Σ (ε.α.), η πρ. Προϊσταμένη Α΄βαθμίου Εκπαιδεύσεως κ. Ιωάννα Λεμονιάδου, ο πρ. Δήμαρχος Αγ. Μηνά κ. Παντελάρας, ο Ιστορικός κ. Μιχαήλ Παρλαμάς, ο Εκπαιδευτικός κ. Κων/νος Καρατζάς, Πρόεδρος Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Α΄βαθμίου Εκπαιδεύσεως Δ. Χίου, παιδιά της Κατασκηνώσεως ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ κ.ά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Παρουσιάστηκε η νέα πεζοπορική διαδρομή της Χίου «Λιθί-Αγιάσματα», μία διαδρομή 92 χιλιομέτρων η οποία βρίσκεται πλέον στη φάση της οριστικής της ολοκλήρωσης. Δημοσιογράφοι από το...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το Piaggio Style Center δημιούργησε ένα μοντέλο στο οποίο οι συλλέκτες έχουν ήδη στραμμένο το βλέμμα τους επειδή θα κατασκευαστεί σε περιορισμένο αριθμό για...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το δεύτερο μοντέλο που κατασκευάζεται στην πλατφόρμα Large Architecture της Mazda μετά το CX-60, το νέο CX-80 είναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο που διαθέτει...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η Kosmocar- Volkswagen παρουσιάζει τα “Volkswagen Deals” και καθιστά την απόκτηση κάθε ετοιμοπαράδοτου μοντέλου Volkswagen πιο εύκολη από ποτέ. Με το πρόγραμμα “Volkswagen Deals”,...

Advertisement