Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΔΙΕΘΝΗ

Ευρώπη: Αγανακτισμένοι με τους τουρίστες στους δημοφιλείς προορισμούς – Αναζητούν «ποιοτικό τουρισμό»

Κάτοικοι μεγάλων τουριστικών προορισμών στην Ευρώπη δηλώνουν αγανακτισμένοι με το πλήθος των επισκεπτών που συγκεντρώνουν οι πόλεις τους. Θεωρούν πως αν ο τουρισμός ήταν λιγότερος αλλά πιο «ποιοτικός», τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα.

Ο «τέλειος τουρίστας» σύμφωνα με τις χώρες υποδοχής είναι συνετός και έχει γνήσιο ενδιαφέρον για τον πολιτισμό της χώρας που επισκέπτεται. Συνήθως επισκέπτεται το μέρος σε μία πιο «χαμηλή τουριστική περίοδο», σέβεται το περιβάλλον και ενδιαφέρεται για τους κατοίκους. Τέλος, είναι σημαντικό να είναι αρκετά εύπορος ώστε να επιστρέψει και για δεύτερη χρονιά και να ξοδέψει κατά την διαμονή του όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα γίνεται.

Τον στόχο για ποιοτικό αντί ποσοτικό τουρισμό έχει θέσει έντονα το Βερολίνο. Ο Κρίστιαν Τένσλερ του οργανισμού διαχείρισης και μάρκετινγκ προορισμών του Βερολίνου, “Visit Berlin”, αναφέρει: «Σε σύγκριση με άλλες μητροπόλεις, ο τουρισμός στη γερμανική πρωτεύουσα αναπτύχθηκε πολύ έντονα σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά την επανένωση. Η ανάπτυξη αυτή μπορεί να φέρει και προβλήματα. Αλλά για να είναι ο τουρισμός βιώσιμος, πρέπει να γίνει σε αρμονία μεταξύ επισκεπτών και κατοίκων».

Μία εφαρμογή του “visit Berlin” που ονομάζεται “going local” βοηθά στην στρατηγική αυτή του Βερολίνου. Δίνει στους τουρίστες συμβουλές για εκδρομές μακριά από τα γνωστά αξιοθέατα. Ο στόχος πίσω από την εφαρμογή είναι η κατανομή των επισκεπτών σε ολόκληρη την πόλη και η προσέλκυση ατόμων που ενδιαφέρονται να γνωρίσουν πραγματικά την πόλη, χωρίς αυτό να συνεπάγεται μεγάλο κόστος.

Στην Βαρκελώνη, ο στόχος όσον αφορά τον τουρισμό είναι να μειωθούν οι τουρίστες που δεν ξοδεύουν πολλά χρήματα, μένουν σε φθηνά hostels και πηγαίνουν σε πάρτι με πολύ δυνατή μουσική. Γι’αυτό αναβαθμίζουν τα ξενοδοχεία και αυξάνουν τις τιμές τους.

Την ίδια προσπάθεια κάνει εδώ και χρόνια η Μαγιόρκα, καθώς έχει γεμίσει με ξενοδοχεία τεσσάρων και πέντε αστέρων. Η προσπάθεια ωστόσο έχει αποτύχει καθώς οι τουρίστες που πάνε εκεί για ξέφρενα πάρτι συνεχίζουν να αποτελούν την πλειοψηφία.

Στην Βενετία, η διοίκηση της πόλης θέλει στο μέλλον να εφαρμόσει επιβολή φόρου σε τουρίστες που θέλουν να επισκεφθούν την πόλη μόνο για μία μέρα. Αυτό γιατί χρειάζονται επισκέπτες που ενδιαφέρονται για την πόλη και θέλουν να την εξερευνήσουν για μέρες.

Ο Γιούργκεν Σμούντε, καθηγητής οικονομικών του τουρισμού στο Πανεπιστήμιο Ludwig Maximilian του Μονάχου, πιστεύει πως «Η ποιότητα έχει απλώς την τιμή της». «Στους περισσότερους προορισμούς, η ποιότητα μετριέται πλέον με βάση τα έσοδα ανά παραθεριστή», αναφέρει.

Αυτή η άποψη όμως ενέχει τον κίνδυνο να καταστήσει τα ταξίδια μια «ελιτίστικη υπόθεση» που μόνο ορισμένες ομάδες του πληθυσμού μπορούν να αντέξουν οικονομικά. Μια τέτοια εξέλιξη παρατηρείται ήδη σε κάποιο βαθμό στον χιονοδρομικό τουρισμό.

ΠΗΓΗ: Deutsche Welle, μετάφραση-επιμέλεια: Νάνσυ Σαμαρά

Πηγή: ertnews.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Από τη στιγμή της γέννησής του, λόγω της μυθικής οδικής συμπεριφοράς του που ανέτρεπε όλα όσα ξέραμε στο κλείσιμο του περασμένου αιώνα, το Ford...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Ο Γιόσεφ Καμπάν θα έχει συγκεκριμένη ευθύνη για την ανάπτυξη της παγκόσμιας σχεδιαστικής γλώσσας των μοντέλων της MG και έρχεται να ενταχθεί στην εταιρεία...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Με ένα αμιγώς ηλεκτρικό Avenger, ένα 48V υβριδικό Renegade και ένα Plug-in Hybrid Compass, η Jeep υποστήριξε την μοναδική διοργάνωση off-road τριάθλου που γίνεται...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το Ford Puma με τη κορυφαία άνεση και πρακτικότητα, σε συνδυασμό με τους μεγάλους χώρους για πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους, έχει δικαίως...

Advertisement