Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΔΙΕΘΝΗ

Όλαφ Σολτς: Επιτάχυνση των μεταρρυθμίσεων και έργων υποδομής στην Γερμανία – Συμφωνία μεταξύ κυβερνητικών εταίρων

Η κυβέρνηση της Γερμανίας επιταχύνει την πορεία των μεταρρυθμίσεων για τον εκσυγχρονισμό της χώρας. Τον στόχο αυτόν υπηρετούν οι αποφάσεις των τριών κυβερνητικών κομμάτων, τόνισε σήμερα ο καγκελάριος, Όλαφ Σολτς, στην Ομοσπονδιακή Βουλή, μετά την τριήμερη συνεδρίαση των κυβερνητικών εταίρων.

Με την συμφωνία αυτήν αποσοβήθηκε μία ενδοκυβερνητική κρίση που είχε οξυνθεί το προηγούμενο διάστημα με ανοιχτές αντιπαραθέσεις κυρίως μεταξύ των δύο μικρότερων εταίρων, Πρασίνων και Φιλελευθέρων.

Τα βασικά χαρακτηριστικά της συμφωνίας είναι περισσότερη ευελιξία στην προστασία του κλίματος, ταχύτερος σχεδιασμός για αυτοκινητόδρομους και σιδηροδρομικά δίκτυα, κοινωνική ισορροπία στα μέτρα για τη θέρμανση.

Οι ηγεσίες τριών κυβερνητικών κομμάτων (Σοσιαλδημοκράτες, Πράσινοι, Φιλελεύθεροι) χρειάστηκαν τρεις ημέρες και πάνω από 30 ώρες συνεδρίασης στην Καγκελαρία για να καταλήξουν σε ένα κείμενο 16 σελίδων, που θα αποτελέσει τον μπούσουλα των νομοθετικών πρωτοβουλιών της κυβέρνησης τους επόμενους μήνες με μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην πορεία της Γερμανίας.

Ο πρόεδρος του SPD, Λάρς Κλινγκμπάιλ υπογράμμισε ότι η συμφωνία ενισχύει το σιδηρόδρομο, το οδικό δίκτυο και την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Η νομοθεσία για την προστασία του κλίματος θα αναθεωρηθεί. Στόχος παραμένει να είναι γίνει η Γερμανία κλιματικά ουδέτερη μέχρι το 2045 με συγκεκριμένα όρια στις εκπομπές ρίπων για τα έτη 2035, 2040 και 2045.

Ωστόσο, δεν θα είναι το κάθε χαρτοφυλάκιο αποκλειστικά υπεύθυνο για την τήρηση ετήσιων στόχων για μείωση των εκπομπών ρίπων, όπως μέχρι τώρα, αλλά θα συμψηφίζεται με τις επιδόσεις των άλλων χαρτοφυλακίων προκειμένου να τηρείται ο γενικός στόχος.

Αυτό διευκολύνει κυρίως το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών του φιλελεύθερου υπουργού Βόλφγκανγκ Βίσινγκ, που παραβίασε ήδη δύο φορές τους στόχους για το υπουργείο του.

Οι Φιλελεύθεροι πέρασαν επίσης την προτεραιοποίηση 144 οδικών έργων παρά τη σθεναρή αντίσταση των Πρασίνων, οι οποίοι απέσπασαν τη δέσμευση ότι κατά μήκος των εθνικών δρόμων που θα κατασκευάζονται ή θα επεκτείνονται, θα πρέπει να δημιουργούνται και φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις με στόχο την προώθηση της χρήσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Οι διαδικασίες σχεδιασμού για όλα τα μεγάλα έργα υποδομής πρέπει να εξορθολογιστούν και να επιταχυνθούν. Οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι (Deutsche Bahn) θα χρειαστεί περίπου 45 δισεκατομμύρια ευρώ για να καλύψει τις επενδυτικές ανάγκες μέχρι το 2027. Τα κονδύλια αυτά θα προκύψουν, μεταξύ άλλων, από την επέκταση των διοδίων για τα φορτηγά που θα επεκταθούν και για τα μικρά φορτηγά από 3,5 τόνους.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η BMW X5 θα είναι το πρώτο πολυτελές plug-in υβριδικό μοντέλο που θα παράγεται στη Νότια Αμερική από το τελευταίο τρίμηνο του 2024. Μετά...

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Σημαντικές εμπειρίες αλλά και σκέψεις που τον συνόδευσαν σε διάφορα στάδια της ζωής του μοιράστηκε σε μία αποκαλυπτική συνέντευξη στην ΕΡΤ και την εκπομπή...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Με απολύτως ισορροπημένες αναλογίες, αισθησιακή σχεδίαση με προσοχή στη λεπτομέρεια, την τελευταία γενιά MBUX και μια σειρά εκδόσεων κινητήρων και εξοπλισμού που μπορούν να...

ΧΙΟΣ

Στο πλαίσιο της Αξιολόγησης σχολικών μονάδων και στον άξονα Σχέσεις σχολείου – οικογένειας εκπονήθηκε Σχέδιο Δράσης για το Γυμνάσιο Κάμπου με θέμα: ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ...

Advertisement