Connect with us

Hi, what are you looking for?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ΧΙΟΣ

Η μαέστρος της Χορωδίας Χίου, Φαίδρα Γιαννέλου, σε μία εκ βαθέων συνέντευξη στον Xiakoslaos.gr

Η μαέστρος της χορωδίας Χίου, Φαίδρα Γιαννέλου, μιλάει στον Xiakoslaos.gr για την πρώτη της επαφή με τη μουσική, τις σπουδές που ακολούθησε, την πηγή έμπνευσής της, αλλά και γενικότερα για την επαγγελματική της σταδιοδρομία.


«Η πρώτη μου επαφή με τη μουσική ήταν στην ηλικία των 8 ετών περίπου. Οι γονείς μου, μου πρότειναν να ξεκινήσω ένα μουσικό όργανο κι εγώ ενθουσιάστηκα. Έτσι, ξεκίνησα πιάνο, ύστερα από δική μου επιλογή, στο Παναρμόνιο Ωδείο», λέει η κα Γιαννέλου και συνεχίζει πως όταν πέρασε στο Μουσικό Γυμνάσιο Παλλήνης είδε τη μουσική ακόμη πιο σοβαρά. «Στο σχολείο αυτό, η επαφή μου με τη μουσική ήταν πιο σφαιρική: παίζαμε συνεχώς μουσική στα διαλείμματα, συνόδευα στο πιάνο τους συμμαθητές μου που έπαιζαν κάποιο όργανο ορχήστρας, έπαιζα πιάνο στην ορχήστρα του σχολείου. Όταν φοιτούσα στο Λύκειο είχα ήδη κατασταλάξει στο ότι ήθελα να γίνω μουσικός. Γι’ αυτόν τον λόγο, στόχευσα στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Εκεί, ήρθε η Διεύθυνση Ορχήστρας».

Εξηγώντας για ποιο λόγο επέλεξε να ασχοληθεί με την Διεύθυνση Ορχήστρας, συγκεκριμένα, αναφέρει: «Η Διεύθυνση Ορχήστρας και ο ορχηστρικός ήχος με ενθουσίαζε από παιδί. Όταν, στις αρχές του πρώτου έτους, είδα στον πίνακα ανακοινώσεων της σχολής μου το μάθημα “Διεύθυνση Ορχήστρας”, σκέφτηκα να πάω να το παρακολουθήσω. Δεν γνώριζα ακριβώς τι θα αντιμετωπίσω. Στο τέλος του πρώτου μαθήματος, θυμάμαι ότι έφυγα από τη σχολή με ανάμεικτα συναισθήματα. “Πολλές απαιτήσεις, πολλές ευθύνες, πολλή μελέτη για να εξασκήσει κανείς το επάγγελμα του μαέστρου, αλλά θα πρέπει η συναισθηματική ανταμοιβή να είναι τεράστια πάνω στη σκηνή”, σκεφτόμουν. Και είχα δίκιο!».

Ο άνθρωπος που την ενέπνευσε και ήταν το παράδειγμα της σε όλη της τη “μαεστρική” πορεία, ήταν και είναι ο καθηγητής της στη Διεύθυνσης Ορχήστρας Μίλτος Λογιάδης. «Εκείνος ήταν που διέκρινε σε μένα την ικανότητα και τα θεμελιώδη προσόντα που, κατά τη δική του κρίση, πρέπει να έχει ένας μαέστρος. Μου πρότεινε, ύστερα από αρκετά “crash tests”, να ακολουθήσω αυτό το επάγγελμα και μεστήριξε δείχνοντάς μου το δρόμο μέσα κι από τη δική του πορεία, ως καλλιτέχνης αλλά και ως άνθρωπος», συμπληρώνει η κα Γιαννέλου.

Η πρώτη σημαντική της παρουσία στο πόντιουμ ήταν στην ηλικία των 19 ετών, κατά την οποία ανέλαβε την διεύθυνση της ορχήστρα της σχολής της σε συναυλία που έλαβε χώρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. «Σήμερα, που ανακαλώ την εμπειρία αυτή, νιώθω ευγνώμων απέναντι στον δάσκαλό μου, ο οποίος μου εμπιστεύθηκε κάτι τόσο δύσκολο σε τόσο μικρή ηλικία. Ήταν το έναυσμα να πιστέψω κι εγώ περισσότερο στον εαυτό μου, αλλά και η συνειδητοποίηση ότι έχω πάρει τη σωστή επιλογή για την επαγγελματική μου πορεία», και συνεχίζει λέγοντας βαθιά συγκινημένη ότι δεν είναι εύκολο να ξεχωρίσει τις συναυλίες και τις εμπειρίες που έχει συλλέξει όλα τα χρόνια που δραστηριοποιούμαι ως μαέστρος.

 

Advertisement. Scroll to continue reading.

«Έχω ταξιδέψει αρκετά κι έχω διευθύνει πολλές ορχήστρες σε διάφορα μέρη του κόσμου. Αυτή είναι η ομορφιά του επαγγέλματος του μαέστρου. Θεωρώ πως τίποτα όμως δεν μπορεί να συγκριθεί με τα συναισθήματα που μου δημιουργούνται όταν διευθύνω στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, σε αυτό το εμβληματικό θέατρο, δίπλα από την Ακρόπολη».

 

Η κα Γιαννέλου, μας εξηγεί πώς είναι η ζωή μιας γυναίκας μαέστρου, σε ένα ανδροκρατούμενο, κατά κύριο λόγο επάγγελμα. «Μπορώ να πω πως, ιδιαίτερα στην πρώτη επαφή με ένα μουσικό σύνολο, χρειάζεται να αποδείξουμε οι γυναίκες μαέστροι ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε το ίδιο καλά με τους άνδρες. Το ίδιο συμβαίνει, θεωρώ, σε όλα τα ανδροκρατούμενα επαγγέλματα. Όμως, στη δική μου περίπτωση τουλάχιστον, δεν έχει υπάρξει κάποιο δυσάρεστο περιστατικό στις συνεργασίες μου με τις ορχήστρες. Θα έλεγα το αντίθετο. Με αντιμετωπίζουν πάντα με εκτίμηση και σεβασμό».

Με τη Χορωδία Χίου, όπως δήλωσε, ήρθε σε επαφή για πρώτη φορά τον Ιούλιο του 2020 και η πρώτη της εντύπωση δε την πρόδωσε. «Είναι ένα σύνολο με εξαιρετικούς ανθρώπους, οι οποίοι έχουν πολλές δυνατότητες. Αυτό οφείλεται στη μακρά πορεία τους και την τριβή τους με τη μουσική. Αυτοί, άλλωστε, ήταν και οι λόγοι για τους οποίους ανέλαβα το σύνολο αυτό. Με το ξεκίνημα της συνεργασίας μας συνέπεσε δυστυχώς η πανδημία, αλλά δεν πτοηθήκαμε. Έχουμε πολλούς στόχους για το μέλλον κι ελπίζουμε να τους πραγματοποιήσουμε. Μείνετε συντονισμένοι!».

Η γνώμη της μαέστρου για το μουσικό γίγνεσθαι του νησιού είναι πως βλέπει τους Χιώτες να διψούν για τα καλλιτεχνικά δρώμενα και αυτό είναι που την ενθουσιάζει σε κάθε επίσκεψη της στο νησί. «Η Χίος είναι ένα υπέροχο νησί με τεράστια ιστορία. Οι άνθρωποί του είναι δραστήριοι, έχουν υψηλό επίπεδο και πολλές καλλιτεχνικές ανησυχίες. Το γεγονός ότι είναι αποκομμένο, όπως γενικότερα η επαρχία, από τις πολιτιστικές δράσεις, θα πρέπει να ληφθεί επίσης υπόψιν και να στηριχθεί περισσότερο από την πολιτεία».

Φέτος το καλοκαίρι, έχει τη χαρά και την τιμή να συνεργάζεται στενά με το Chios Music Festival και τον συνθέτη Λευτέρη Βενιάδη, διευθύνοντας την όπερά του “The soccer opera”, η οποία θα παρουσιαστεί στο Φεστιβάλ Αθηνών στις 5 και 6 Ιουλίου στην Αθήνα, αλλά και στη Χίο στις 11 και 12 Αυγούστο και στις 13 Αυγούστου στις Οινούσσες. Στις παραστάσεις του Αυγούστου, η Χορωδία Χίου θα πάρει μέρος στην Soccer Opera και αυτή θα είναι και η πρώτη της συμμετοχή σε παραγωγή όπερας, γεγονός πολύ σημαντικό και τιμητικό για τη χορωδία. «Η σύλληψη να ενωθεί η μουσική με το ποδόσφαιρο ανήκει στον Λευτέρη Βενιάδη και αυτό που πρόκειται να δείτε σε αυτή την όπερα είναι κάτι το μοναδικό!».

Advertisement. Scroll to continue reading.


Κλείνοντας, η Φαίδρα Γιαννέλου αναφέρει τα άμεσα σχέδια της Χορωδίας Χίου μετά το καλοκαίρι, καθώς και τα δικά της επαγγελματικά σχέδια. «Μετά το καλοκαίρι και την Soccer Opera, προγραμματίζουμε με τη Χορωδία Χίου πολλές εκδηλώσεις, οι οποίες όμως θα εξαρτηθούν από την πορεία της πανδημίας. Οφείλουμε να είμαστε αρκετά προσεκτικοί και να βαδίζουμε με σταθερά και σίγουρα βήματα όσον αφορά αυτό το τόσο σημαντικό θέμα.».

«Προσωπικά, έρχονται για εμένα πολύ όμορφες συνεργασίες με ορχήστρες και του εσωτερικού αλλά και του εξωτερικού το προσεχές διάστημα, οι οποίες φυσικά θα εξαρτηθούν από την πανδημία. Ένα πρόσφατο σημαντικό γεγονός είναι η συνεργασία μου με το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, στο οποίο επιστρέφω ως διδάσκουσα. Είναι πολύ συγκινητικό για εμένα να βρίσκομαι με άλλη ιδιότητα στον ίδιο χώρο που χτίζονταν τα όνειρά μου ως φοιτήτρια», καταλήγει η κα Γιαννέλου.

Site: http://faidragiannelou.com/

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Την Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2021 καταμετρήθηκαν στα γραφεία της ΕΤΕ, στο χώρο της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε, στην Αθήνα, οι ψήφοι των εκλογών της Ένωσης Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών,...

ΕΛΛΑΔΑ

Βιασμός 8χρονης στη Ρόδο: Σοκαριστική ανατροπή στην υπόθεση που έχει συγκλονίσει την κοινή γνώμη καθώς, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η θεία της 8χρονης ομολόγησε...

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Συναντήσεις με τους φορείς του Μεσοτόπου είχε την περασμένη Κυριακή η ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΠΟΛΙΤΩΝ. Την ομάδα συγκροτούσαν οι Περ.Σύμβουλοι  Γιάννης Σπιλάνης (επικεφαλής) και Μαρία Νικολάρα,...

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Ρεπορτάζ: Ραφαέλα Βατάκη Στο xiakoslaos.gr μίλησε ο Πρόεδρος Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Χίου, κ.  Κωνσταντινος-Βίκτωρ Χατζησταμάτης, για την τοποθέτηση των δύο αιθουσών προκάτ...