Λειτουργικός και σύγχρονος ο νέος τεχνολογικός εξοπλισμός του Αστικού ΚΤΕΛ Χίου.
Εκσυγχρονίζεται επισήμως ολόκληρος ο στόλος του Αστικού ΚΤΕΛ Χίου, καθώς πλέον διαθέτει μία σειρά από νέα τεχνολογικά μηχανήματα, ενώ παράλληλα ο χώρος που στεγάζεται στην οδό Δημοκρατίας 12 είναι πλήρως ανακαινισμένος.
Ειδικότερα, το πρωί της Τετάρτης 3/7, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας κ. Γιώργος Ξυλάς έκανε την παρουσίαση της τηλεματικής του Αστικού ΚΤΕΛ Χίου στο σταθμαρχείο των αστικών λεωφορείων: «Η τεχνολογία αλλάζει, όπως αλλάζουμε κι εμείς. Ο χώρος μας είναι ανακαινισμένος με κλιματιζόμενη αίθουσα, όπου οι επιβάτες μπορούν να περιμένουν μέχρι να αναχωρήσει το λεωφορείο», αναφέροντας ωστόσο πως έχει διευθετηθεί και το ζήτημα με την τοποθέτηση στεγάστρου/σκιάστρου για την αναμονή των επιβατών.
Στην παρουσίαση έδειξε την χρήση του αυτομάτου πωλητή για έκδοση και επαναφόρτιση έξυπνων εισιτήριων, τον έλεγχο που έχει ο σταθμάρχης με κάθε όχημα που ακριβώς βρίσκεται, την έκδοση εισιτήριου εντός του λεωφορείου με μετρητά, αλλά και με τραπεζική κάρτα καθώς και παρουσίαση της οθόνης ενημέρωσης για την επομένη στάση που βρίσκεται εντός του λεωφορείου. Μετά την παρουσίαση στο σταθμαρχείο πραγματοποιήθηκε με λεωφορείο της εταιρίας μια διαδρομή 10 λεπτών, όπου έγινε επίδειξη της χρήσης της τηλεματικής όπως ακριβώς χρησιμοποιείτε από τους επιβάτες.
«Εδώ και 1 χρόνο έχουμε χρήση ηλεκτρονικού εισιτηρίου, αλλά και χρήση αυτόματου πωλητή. Υπάρχει εφαρμογή με όλα τα δρομολόγια και τις επόμενες ημέρες θα μπορούμε να δούμε live για το που βρίσκεται το κάθε λεωφορείο. Η εφαρμογή μας διαθέτει ελληνικά και αγγλικά ώστε να έχει πρόσβαση όλος ο κόσμος, ακόμα και οι ξένοι επισκέπτες», τόνισε.
Όπως δήλωσε, μέσω του σταθμαρχείου μπορούν να ελεγχθούν τα πάντα, όπως το που βρίσκεται ένα λεωφορείο, αν ο οδηγός έχει αφήσει ανοιχτή την πόρτα, αν έχει κλείσει κάποιος δρόμος, ενώ επίσης ο σταθμάρχης μπορεί να ενημερώσει τους επιβάτες μέσω μηνυμάτων για οιαδήποτε ανακοίνωση: «Οι επιβάτες μπορούν να δουν στο λεπτό οποιαδήποτε νέα ανακοίνωση έχει αναρτήσει ο σταθμάρχης μέσω της εφαρμογής», πρόσθεσε.
Αναφορικά με το κομμάτι των εισιτήριων ο κ. Ξυλάς συμπλήρωσε πως το Αστικό ΚΤΕΛ Χίου διαθέτει το λεγόμενο «έξυπνο εισιτήριο» με ειδική μαγνητική ταινία, όπου ο επιβάτης μπορεί να το εκδώσει και να το επαναφορτίσει όσες φορές θέλει: «Πάντα σκεφτόμαστε πράσινα και οικολογικά», συμπληρώνοντας ότι υπάρχουν και οι προσωποποιημένες κάρτες με τα στοιχεία και την φωτογραφία του κάθε επιβάτη, όπου μπορεί να βάλει όσα εισιτήρια επιθυμεί.
Ανακεφαλαιώνοντας, μέσω αυτής της νέας τεχνολογίας οι επιβάτες στις γραμμές των αστικών λεωφορείων μπορούν πλέον να ενημερώνονται για την ώρα άφιξης του επόμενου οχήματος μέσω του κινητού τους, αλλά και μέσω των «έξυπνων στάσεων». Αξίζει να σημειωθεί πως όλο αυτό το νέο σύστημα κόστισε 370.000 ευρώ (με ΦΠΑ) μέσω χρηματοδοτικού προγράμματος ΕΣΠΑ.
Πληροφορίες σε ζωντανό χρόνο για τα δρομολόγια του συνόλου των γραμμών λεωφορείων της Χίου είναι διαθέσιμες μέσω της εφαρμογής του Αστικού ΚΤΕΛ Χίου chioscitybus.gr.