Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΧΙΟΣ

Χίος: ΕΠΠΟΧΙ – Το χιώτικο πρωινό και άλλα τινά

Ανακοίνωση Επιμελητείον Περιβάλλοντος & Πολιτισμού Χίου 

Προ ημερών είδαμε την τουριστική προβολή του νησιού μας ως προορισμού με μια ακόμη δραστηριότητα κ ιδέα, το χιώτικο πρωινό.

Είναι ξακουστή από την αρχαιότητα η ρήση Χία ζωή, Χίος γέλως, Χίαι τράπεζαι, η οποία μαρτυράει πάρα πολλά για τον τρόπο που ζούσαν πάντοτε οι άνθρωποι σε αυτό το νησί.

Δυστυχώς κατά τη διάρκεια του αιώνα της κατανάλωσης και της νεοφιλελεύθερης παγκόσμιας οικονομίας, όσο και αν οι αντιστάσεις του νησιού μας ήταν πολλές, αφού όσο και αν συρρικνώθηκε ποτέ δεν εξαλείφθηκε η πρωτογενής παραγωγή και η μεταποίηση, βιώσαμε πολύ έντονα το φαινόμενο της σχεδόν πλήρους αποσύνδεσης των τουριστικών επιχειρήσεων από την τοπική παραγωγή, αφού τα τοπικά προϊόντα δεν έβρισκαν για διάφορους λόγους τον δρόμο προς την τουριστική αγορά.

Αν εξαιρέσει κανείς κάποιες ταβέρνες που σερβίρουν ντόπιας αλιείας θαλασσινά ή ντόπιας εκτροφής ζώα αλλά και τα τουριστικά καταστήματα που πωλούν χιώτικα γλυκά κ μαστίχα, τίποτε περισσότερο δεν υπήρχε να συνδέει την πρωτογενή κ δευτερογενή παραγωγή με την τριτογενή του τουρισμού.

Ιδίως στα ξενοδοχεία και στα καταστήματα καφέ ακόμη κ σήμερα είναι πολύ δύσκολο να βρει κανείς ντόπιες γεύσεις, συνταγές, προϊόντα, αφού οι κατάλογοι τους περιέχουν κατά βάση τυποποιημένες επιλογές εισαγωγής.

Αυτό φυσικά δεν οφείλεται στο ότι το νησί δεν μπορεί να υποστηρίξει με την παραγωγή του την κατανάλωση αλλά κυρίως οφείλεται στην έλλειψη διάθεσης, φαντασίας και φροντίδας των επιχειρηματιών, με αποτέλεσμα να φτάσουμε σήμερα να χαιρόμαστε που αρχίζει να αχνοφαίνεται επιτέλους το αυτονόητο : να φτιάχνουν χιώτικο πρωινό τα ξενοδοχεία και τα καταστήματα εστίασης.

Το νέο τρίπτυχο της προσέγγισής μας, το οποίον έθεσε η κ. Αντιγόνη Μαϊστραλη, πρόεδρος των Ξενοδόχων, που λέγεται Χιώτικη γη, χιώτικη γεύση, χιώτικη φιλοξενία και η σύνδεση πολλών παραγωγών, μεταποιητών και επιχειρήσεων μέσω αυτού, είναι ένας υγιής δρόμος για την τουριστική ανάπτυξη του νησιού.

Ελπίζουμε ότι δεν θα μείνουμε μόνο στο χιώτικο πρωινό αλλά θα επεκταθούμε γενικότερα στις γεύσεις και στην κουζίνα της Χίου, καθώς και στις παραδοσιακές καλλιέργειες και συνταγές.

Πριν από λίγο καιρό το ΕΠΠΟΧΙ είχε προτείνει μια τουριστική καμπάνια με βάση την πλέον παραδοσιακή καλλιέργεια και γεύση του νησιού μας, που είναι τα κουκιά. Ένα σύγχρονο διαφημιστικό σποτ με μήνυμα δυνατό, που να προωθεί τη Χίο μέσα από αυτό το ιδιαίτερου χαρακτήρα όσπριο, που μας χαρακτηρίζει.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02kLe6Zcak3kVJh5khiAqX8SnSJ88qJoRguzi4cxTTFotPdqPTj5NsbUFNg3XXTWWl&id=100086425867612

Ελπίζουμε ότι σε λίγο καιρό θα έχουμε έτοιμο αυτό το σποτ, πάνω σε μια δική μας ιδέα, προσφορά στο νησί ως δική μας παραγωγή, σε συνεργασία και με τον Φορέα Τουρισμού.

Αν θέλετε να συμβάλλετε με ιδέες, εθελοντική βοήθεια ή με τον οβολό σας στην δημιουργία αυτού του κινηματογραφικού σποτ για τη Χίο αλλά και των επόμενων που θα φτιάξουμε στη συνέχεια σχετικά με άλλα προϊόντα και άλλες ιδιαιτερότητες του νησιού μας, παρακαλούμε επικοινωνήστε inbox ή στο e-mail eppoxi.chiou@gmail.com

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Όπως και ο προκάτοχός του, έτσι και το νέο Ford Kuga παραμένει η κορυφαία επιλογή στην κατηγορία των μεσαίων SUV και συγχρόνως η ιδανική...

ΕΚΚΛΗΣΙΑ

“Η δύναμη της Αναστάσεως, δύναμη συγχωρήσεως και αναγεννήσεως, διαλύει κάθε ανθρώπινο πανικό και διασκορπίζει κάθε ενδοιασμό”. Αυτό το νίζει μεταξύ αλλων ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το νέο Bayon της Hyundai διαθέτει αιχμηρή και ξεχωριστή σχεδίαση, σε έναν τύπο αμαξώματος crossover/SUV που έχει σχεδιαστεί ειδικά για την Ευρώπη. Ένας διακοσμητικός...

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο καταξιωμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Μανούσος Μανουσάκης βρέθηκε καλεσμένος στην εκπομπή “Δύο στις 10” με τον Δημήτρη Γιατζόγλου και τη Ζωή Κρονάκη, χαρίζοντας στους...

Advertisement