Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΧΙΟΣ

Ένα ακόμα τεύχος με επίκεντρο τη Χίο κυκλοφορεί από τους «Κeos Projects»

Συνέντευξη: Ραφαέλα Βατάκη

«KEOS Magazine».  Ένα περιοδικό τεύχος με κεντρικό θέμα τη μαστίχα, φτιαγμένο με μεράκι και πολλή αγάπη από μία ομάδα τριών παιδιών, την Μαρία Γεωργίτση, την Ρίτα Ντούλη και τον Παναγιώτη Κλούβα, με καταγωγή από τη Χίο. Χρώματα, εντυπωσιακές εικόνες και ενδιαφέροντα κείμενα γεμάτα από ιστορίες της Χίου είναι το πρώτο πράγμα που αντικρίζει κανείς. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή!

Η δημιουργία του «KEOS Magazine» ξεκίνησε πριν από 2 χρόνια με αφορμή την αγάπη της ομάδας για νησί της Χίου, με απώτερο σκοπό να την αναδείξουν, βάζοντας το δικό τους μικρό λιθαράκι ώστε να μάθουν το νησί όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι γίνεται και ταυτόχρονα να γνωρίσουν τα μυστικά και τις πολύτιμες ομορφιές που κρύβει.  

Όπως αναφέρει η Ρίτα Ντούλη, μέσα στο συγκεκριμένο project υπήρχαν κοινοί ρόλοι σχετικά με το brainstorming για την επιλογή των θεμάτων: «Βέβαια ο καθένας μας ανέλαβε κι άλλους ρόλους. Ο Παναγιώτης είναι υπεύθυνος για το γραφιστικό κομμάτι, η Μαρία ως κειμενογράφος του περιοδικού κι εγώ ασχολήθηκα με το φωτογραφικό κομμάτι», συμπληρώνοντας ότι τα τελευταία 2 χρόνια έχει συμβάλλει εθελοντικά αρκετός κόσμος για όλη αυτή την προσπάθεια, με την συμμετοχή τους να κρίνεται αναγκαία για τη δημιουργία και το τελικό αποτέλεσμα του περιοδικού.

Όραμα της ομάδας είναι το «KEOS Magazine» να αποκτήσει πανελλαδική εμβέλεια, μιας που το νησί της Χίου εξελίσσεται ολοένα και περισσότερο με στόχο να συμπληρώσει, να εκπροσωπήσει και να συνεισφέρει ουσιαστικά την ανάπτυξη αυτού του μεταβαλλόμενου τοπίου, φιλοδοξώντας να αποτελέσει καθαριστικό κομμάτι στο παζλ της πολιτιστικής και δημιουργικής Χίου. 

«Όραμά μας το περιοδικό να βγει κι εκτός Χίου, δηλαδή στα επόμενα τεύχη να συμπεριλάβουμε και άλλα νησιά του Βορείου Αιγαίου και να τα παρουσιάσουμε μέσα από μία φρέσκια ματιά, ακριβώς όπως κάνουμε με το νησί μας», σημείωσε η Μαρία Γεωργίτση.

Ένα χρόνο χρειάστηκε μέχρι να το υλοποιήσουν έως ότου τυπωθεί, συλλέγοντας φωτογραφικό υλικό, μαρτυρίες και κείμενα. Τόσο τα reference, όσο και οι ιδέες τους προήλθαν από ντόπιους κατοίκους, οι οποίοι μοιράστηκαν τις ιστορίες τους, προσφέροντας με αυτόν τον τρόπο πολύτιμη βοήθεια στην ομάδα ΚΕOS.  

Όπως εξήγησε η Μ. Γεωργίτση, λόγω του ότι η Χίος είναι ένα μεγάλο νησί, προσπάθησαν να αναδείξουν τόσο το βόρειο, όσο και το νότιο τμήμα του νησιού: «Σε κάθε ενότητα προσπαθούμε να δούμε κι από ένα άλλο μέρος του νησιού. Επιδιώκουμε κάθε τεύχος να είναι θεματικό. Φέτος το θέμα μας επικεντρώνεται στη μαστίχα. Μπορεί να ακούγεται κοινότοπο, όμως ο τρόπος που το προσεγγίσαμε, ελπίζω να είναι τουλάχιστον ελκυστικός για τον αναγνώστη. Μιλάμε για πράγματα που ίσως είναι γνωστά λίγο πολύ, όμως έχει γίνει και συγκεκριμένη έρευνα, δίνοντας πληροφορίες σε κάποιους που δεν γνωρίζουν», προσθέτοντας ότι εκτός από τη μαστίχα το τεύχος συμπεριλαμβάνει και κάποια γραφικά χωριά, παραλίες, ενώ παράλληλα έχει δοθεί έμφαση στον άνθρωπο μέσα από μαρτυρίες, αναφορές, συνεντεύξεις διάφορων προσώπων.

«Μιλώντας μαζί τους, μάθαμε γεγονότα και ιστορίες που μας εξέπληξαν, μας ενθουσίασαν. Δεν είχαμε παρά να μεταφέρουμε τις εμπειρίες μας στον αναγνώστη», επισημαίνοντας ότι το φετινό τεύχος είναι πολύ πιο πλούσιο σε περιεχόμενο σε σχέση με το περσινό που ήταν επετειακό. 

Λόγω της ιδιαιτερότητας που παρουσιάζει η Χίος, η Ρ. Ντούλη εστίασε στο γεγονός ότι το βόρειο με το νότιο τμήμα της έχει έντονες εναλλαγές όσον αφορά τον φωτισμό, το τοπίο, τους ανθρώπους και την φύση: «Φωτογραφίζω συγκεκριμένες ώρες και πάντα πριν σηκώσω την φωτογραφική δημιουργώ το κάδρο μου, αισθάνομαι και μετά φωτογραφίζω. Οι περισσότερες εικόνες εκπέμπουν μία οικειότητα. Ήθελα να επηρεάσω με διαφορετικό τρόπο την έννοια της φωτογραφικής τεκμηρίωσης του νησιού μέσα από μία φρέσκια ματιά. Εύχομαι ο κόσμος που θα το πάρει στα χέρια του να δει τη Χίο μέσα από αυτή την διαφορετική ματιά. Τότε ο στόχος μας θα έχει επιτευχθεί», τονίζοντας ότι επιδιώκουν το τεύχος να έχει τη δική ταυτότητα. 

Από τα παραπάνω μπορεί να καταλάβει κάνεις ότι πρόκειται για μία σπουδαία προσπάθεια από μία ομάδα νέων ανθρώπων που αγαπούν τον τόπο τους και επιδιώκουν με κάθε τρόπο να τον αναδείξουν: «Φέτος ξεπεράσαμε τα όριά μας, δημιουργώντας ένα περιοδικό μεγαλύτερο από το περσινό με περισσότερες σελίδες. Έχει γίνει επιμέλεια από έμπειρους στο χώρο, proofreaders και editors. Έχουμε μείνει ικανοποιημένοι», δήλωσε η Ρ. Ντούλη, σημειώνοντας ότι μέλημά τους είναι κάθε νέο τεύχος που κυκλοφορεί να είναι πιο δυνατό από κάθε προηγούμενο. 

Η στήριξη τόσο του κόσμου, όσο και των τοπικών παραγόντων είναι πολύ σημαντική με τα κορίτσια να αναφέρουν ότι η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου ήταν από την πρώτη στιγμή πρόθυμη να τους βοηθήσει, ενώ ο Φορέας Τουρισμού συνέβαλε στο να εκτυπωθούν παραπάνω αντίτυπα, σε μία περίοδο δύσκολη λόγω των ανατιμήσεων του χαρτιού.

«Τους ευχαριστούμε, διότι το τεύχος συμβάλλει έμμεσα στον τουρισμό του νησιού, επομένως είναι προς όφελος όλων να υπάρχουν όσο το δυνατόν περισσότερα αντίτυπα για να φτάσει το τεύχος σε πολύ κόσμο», τόνισε η Μ. Γεωργίτση καταλήγοντας ότι είναι σημαντικό οι τοπικοί παράγοντες να έχουν ενεργό ρόλο και να στηρίζουν εμπράκτως νέες δράσεις – ιδέες, καθώς εκείνες είναι που συμβάλλουν στην ατομική και συλλογική μας εξέλιξη. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Παρουσιάστηκε η νέα πεζοπορική διαδρομή της Χίου «Λιθί-Αγιάσματα», μία διαδρομή 92 χιλιομέτρων η οποία βρίσκεται πλέον στη φάση της οριστικής της ολοκλήρωσης. Δημοσιογράφοι από το...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το Piaggio Style Center δημιούργησε ένα μοντέλο στο οποίο οι συλλέκτες έχουν ήδη στραμμένο το βλέμμα τους επειδή θα κατασκευαστεί σε περιορισμένο αριθμό για...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το δεύτερο μοντέλο που κατασκευάζεται στην πλατφόρμα Large Architecture της Mazda μετά το CX-60, το νέο CX-80 είναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο που διαθέτει...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η Kosmocar- Volkswagen παρουσιάζει τα “Volkswagen Deals” και καθιστά την απόκτηση κάθε ετοιμοπαράδοτου μοντέλου Volkswagen πιο εύκολη από ποτέ. Με το πρόγραμμα “Volkswagen Deals”,...

Advertisement