Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Με μικρά και σταθερά βήματα προχωρά το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για μία Χίο φιλική προς το περιβάλλον

Ρεπορτάζ: Ραφαέλα Βατάκη

Προχωρά το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για τις Δημοτικές Ενότητες Χίου, Ομηρούπολης και Αγίου Μηνά που καταρτίζεται με σκοπό την κάλυψη των αναγκών για την κινητικότητα των ανθρώπων και τη μεταφορά αγαθών στον αστικό και περιαστικό ιστό, προς διασφάλιση καλύτερης ποιότητας ζωής.

Σύμφωνα με τον Δήμαρχο Χίου, κ. Σταμάτη Κάρμαντζη, η χρηματοδότηση των 75.000€ για το ΣΒΑΚ Δήμου Χίου προήλθε από το Πράσινο Ταμείο, προσθέτοντας ότι η κατάρτιση των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι υποχρεωτική για όλους τους ΟΤΑ α’ βαθμού της επικράτειας με μόνιμο πληθυσμό άνω των 30.000 κατοίκων.

Όραμα είναι να καθιερωθούν περιβαλλοντικά φιλικοί τρόποι μετακίνησης στην πόλη της Χίου, ώστε να αποτελεί τόπο που προσφέρει εξαιρετική ποιότητα ζωής, να είναι ελκυστική για κατοίκους και επισκέπτες και να αποτελεί είσοδο-πύλη του νησιού αντάξια της ενδοχώρας και της ιστορίας της. Επίσης, το σύνολο του νησιού να μετατραπεί σε εναλλακτικό τουριστικό προορισμό παγκόσμιας εμβέλειας που συνδυάζει παραδοσιακές μορφές περιήγησης, παραδοσιακές μορφές παραγωγής, εμβάθυνση στον τοπικό πολιτισμό ώστε να προωθηθεί με αυτόν τον τρόπο μια οικονομική ανάπτυξη που δεν απειλεί τους πυλώνες στον οποίο στηρίζεται η ελκυστικότητα, η ανάπτυξη και η διαχρονικότητα του νησιού: η φύση και τα μοναδικά της δώρα, το τοπίο και τα αγροτικά προϊόντα.

«Ένα σημαντικό έργο προόδου και ανάπτυξης για τον τόπο μας ήδη έχει προχωρήσει. Πρόκειται για έναν φιλόδοξο και φιλικό προς το περιβάλλον σχεδιασμό που απαιτεί μικρά, αλλά σταθερά βήματα και εμείς θα τον υποστηρίζουμε για να αλλάξουμε τη Χίο τόσο για τους πολίτες όσο και για τους επισκέπτες μας», τόνισε ο κ. Κάρμαντζης.

Για την ανάπτυξη του ΣΒΑΚ μίλησαν οι αρχιτέκτονες, Άννα Μπενέτου και Ευγενία Μαρίνη, οι οποίες με επιγραμματικό τρόπο έδωσαν την εικόνα του στρατηγικού σχεδιασμού που επρόκειτο να γίνει μελλοντικά στη Χίο. Συγκεκριμένα, επεσήμαναν ότι θα βοηθήσει στη διαχείριση της οδικής κυκλοφορίας του τόπου μας, με απώτερο στόχο την απομάκρυνση παρόδιας στάθμευσης, τη δημιουργία χώρου για πεζούς και ποδήλατα, την αποτροπή διαμπερούς κίνησης οχημάτων από τις περιοχές κατοικίας, τη διαπλάτυνση πεζοδρομίων, τον εγκιβωτισμό θέσεων στάθμευσης, την πύκνωση διαβάσεων, τη μείωση ορίου ταχύτητας και τη μετατροπή οδών μικρού πλάτους σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας ή πεζόδρομους (OPEN MALL).

Επιπλέον, συμπλήρωσαν ότι θα γίνουν Superblocks στις γειτονιές και παρεμβάσεις στις περιοχές πέριξ των σχολείων, ενώ παράλληλα μέσω του στρατηγικού σχεδιασμού θα δημιουργηθεί σύστημα κοινής χρήσης ποδηλάτων και ηλεκτρικών ποδηλάτων, Car sharing (κοινής χρήσης αυτοκίνητο) και Car pooling (συνεπιβιβατισμός).

Σύμφωνα με τις κα Μαρίνη και Μπενέτου εξετάζεται η μελέτη ορισμού Δακτυλίου για το κέντρο της πόλης, μελέτη αναπλάσεων των οδών περιμετρικά του Δημοτικού Κήπου και διερεύνηση της εκ περιτροπής πεζοδρόμησης της Προκυμαίας.

Στο σχεδιασμό προτείνεται επιπλέον η επέκταση πεζοδρομήσεων στο κέντρο της πόλης (OPEN MALL) και πεζοδρομήσεων πέριξ αθλητικών εγκαταστάσεων, παιδικών χαρών, σχολείων όπου αυτό είναι εφικτό, ο καθορισμός εμπορικού – ιστορικού κέντρου με κανονισμό λειτουργίας, η αύξηση του πλάτους των πεζοδρομίων της οδού που διατρέχει το παραλιακό μέτωπο του Βροντάδου, οργάνωση της παρόδιας στάθμευσης με εγκιβωτισμό των θέσεων, δημιουργία κατάλληλα σημασμένων διαβάσεων σύνδεσης των παρόδιων χρήσεων με την ακτή, ανάπλαση κεντρικής οδού Καρφά και η τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών ή/και πεζοφάναρων σε κόμβους του οδικού δικτύου.

Στόχος είναι και η ολοκληρωτική αλλαγή στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπως ο ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών και μεταφορά σταθμού αστικού ΚΤΕΛ, η βελτίωση αξιοπιστίας και συχνότητας δρομολογίων, η εφαρμογή τηλεματικής στις στάσεις, η προτυποποίηση στάσεων, αλλά και η ανανέωση στόλου οχημάτων.

Τέλος, βασικός στόχος είναι η δημιουργία ενός δικτύου Πράσινων Διαδρομών ήτοι δίκτυο προσβάσιμων διαδρομών ήπιων μορφών μετακίνησης το οποίο θα συνδέει σχολικά συγκροτήματα, αθλητικές εγκαταστάσεις, κεντρικά σημεία της περιοχής παρέμβαση με τις γειτονιές – οικισμούς, μέσω οδών ήπιας κυκλοφορίας, πεζοδρόμων, ποδηλατοδρόμων κλπ.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΧΙΟΣ

Μιλώντας για την Ανάσταση στον Βροντάδο της Χίου και το άρρηκτα συνδεδεμένο μαζί της έθιμο του ρουκετοπόλεμου, σύντομα αντιλαμβάνεται κανείς ότι δεν πρόκειται απλώς...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Οι αρχές αυτές έχουν να κάνουν με τη λειτουργικότητα, τη γοητεία, τη χρηστικότητα και την περιβαλλοντική υπευθυνότητα του νέου SUV της Volvo. Η επιτροπή...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Στο πλαίσιο αυτής της νέας συνεργασίας, η Nissan θα έχει δικαιώματα διανομής για τη σειρά προϊόντων Silence, συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων Silence S04 και των...

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Ο Παναθηναϊκός ηττήθηκε με 85-83 από την Μακάμπι Τελ Αβίβ στη Χάλα Πιονίρ, όμως έχει μεγάλα παράπονα για τις αποφάσεις των διαιτητών στο φινάλε...

Advertisement