Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μηταράκης: Τι ισχύει με τη σύμβαση 717 – Σε ένα κράτος δικαίου πρέπει να σεβόμαστε το Σύνταγμα

Για την πορεία της σύμβασης 717, τις ευθύνες του σταθμάρχη αλλά και την πορεία των έργων που αφορούσαν τον σιδηρόδρομο, μίλησε μεταξύ άλλων ο βουλευτής Χίου της Νέας Δημοκρατίας, κατά τη συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής επί του πορίσματος της εξεταστικής επιτροπής για τα Τέμπη.

Συγκεκριμένα, το βράδυ της Πέμπτης ο κ. Μηταράκης κατά την τοποθέτησή του, αναφέρθηκε αρχικά στον πόνο που αισθάνονται οι συγγενείς των θυμάτων αλλά και όλοι οι υπόλοιποι, ειδικά οι γονείς για την απώλεια 57 ανθρώπων μεταξύ των οποίων και πολλά παιδιά.

Ο βουλευτής ξεκαθάρισε πως «προφανώς υπάρχουν ευθύνες. Δική μας υποχρέωση, στα πλαίσια της συνταγματικής μας αποστολής να δούμε τα στοιχεία, να τα εξετάσουμε διεξοδικά και να καταλήξουμε σε ασφαλή συμπεράσματα».

Παράλληλα αναφερόμενος στο πόρισμα της εξεταστικής επιτροπής, σημείωσε πως «καταλήγει σε συγκεκριμένες σχετικές διαπιστώσεις, πλήρως αιτιολογημένες. Παρουσιάζει επτά παραβάσεις του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως (ΓΚΚ), του Εθνικού Μηχανισμού Κανόνων Ασφαλείας, παραβάσεις του σταθμάρχη Λάρισας και των μηχανοδηγών. Παραβάσεις, που σύμφωνα με το πόρισμα, οδήγησαν στο δυστύχημα».

Σχετικά με τη σύμβαση 717 επεσήμανε πως υπεγράφη επί Κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας τον Σεπτέμβριο του 2014 και έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2016. «Επί ΣΥΡΙΖΑ, το έργο είχε «βαλτώσει», με αποτέλεσμα να έχει ολοκληρωθεί μόνο στο 18%. Και τελικά ολοκληρώθηκε επί κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας, στις 20 Σεπτεμβρίου 2023» είπε. Αναφορικά δε με το εάν θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα εάν είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση 717 νωρίτερα, όπως είπε «η απάντηση, όπως δόθηκε από τους μάρτυρες είναι ότι αυτό δεν είναι σίγουρο, δεν είναι δεδομένο ότι θα είχε αποφευχθεί. Διότι αυτό που κατέστη σαφές κι από τους μάρτυρες στην Εξεταστική, είναι πως τα δυστυχήματα αποφεύγονται αποκλειστικά και μόνο αν εφαρμόζεται κατά γράμμα ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης (ΓΚΚ)».

«Είχε ηλεκτρονικά μέσα ο Σταθμάρχης; Όπως κατέθεσε στην Επιτροπή ο πρόεδρος του ΟΣΕ, ο κ. Π. Τερεζάκης, ο τοπικός πίνακας ελέγχου που είχε στη διάθεσή του ο Σταθμάρχης για να κάνει αυτόματη χάραξη, του παρείχε ίδιες δυνατότητες με έναν πίνακα τηλεδιοίκησης, απλά σε μικρότερη εμβέλεια. Κι όμως, ο Σταθμάρχης όχι μόνο παρέκαμψε το σύστημα κι επέλεξε να κάνει τη χάραξη χειροκίνητα, αλλά ούτε καν παρακολούθησε στον πίνακα ελέγχου τη λανθασμένη πορεία που είχε δώσει στο τρένο», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Μηταράκης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΧΙΟΣ

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η μάχη με τις φλόγες στη Χίο, με την πυρκαγιά να συνεχίζει να κατακαίει δασικές εκτάσεις και να απειλεί οικισμούς...

ΧΙΟΣ

Μάχη με τις φλόγες στη Χίο – Ο άνεμος “σκηνοθετεί” την πυρκαγιά, σε κίνδυνο ζωές και περιουσίες. Ανεξέλεγκτη παραμένει η μεγάλη πυρκαγιά στη Χίο,...

ΧΙΟΣ

Σε πύρινο κλοιό βρίσκεται το νησί της Χίου, καθώς από το μεσημέρι της Κυριακής μαίνεται ανεξέλεγκτη μεγάλη πυρκαγιά με διάσπαρτα μέτωπα, απειλώντας οικισμούς, υποδομές...

ΧΙΟΣ

Με ταχύτατους ρυθμούς και απόλυτη ασφάλεια ολοκληρώθηκε η εκκένωση του Κέντρου Υποδοχής και Ταυτοποίησης (ΚΥΤ) ΒΙΑΛ στη Χίο, λόγω της μεγάλης πυρκαγιάς που μαίνεται...

Advertisement