Ηχητικό ντοκουμέντο από τον μοιραίο διάλογο μεταξύ του σταθμάρχη και του μηχανοδηγού, λίγο πριν τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, με δεκάδες νεκρούς και τραυματίες φέρνει στο φως το Πρώτο Θέμα.
Το ηχητικό ντοκουμέντο:
Μηχανοδηγός; Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου νέων Πόρων.
Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;
Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις.
Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ.
Σταθμάρχης: Καλή συνέχεια.
Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Βασίλη, να γυρίσω;
Σταθμάρχης: Όχι, όχι άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564.
Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Έγινε, καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος.
Η απολογία του σταθμάρχη: «Ίσως να έκανα εγώ το λάθος»
Όπως ανέφερε ο απεσταλμένος της ΕΡΤ Αλέξανδρος Καλαφάτης, ο σταθμάρχης προσήχθη νωρίς το πρωί και έδωσε τις πρώτες εξηγήσεις στους αστυνομικούς. Ανέφερε το ότι όλα τα έκανε σωστά: ότι γύρισε δηλαδή το κλειδί για να αλλάξει γραμμή το τρένο, ωστόσο αυτό δεν δούλεψε, αφήνοντας να εννοηθεί ότι υπήρχε πρόβλημα τεχνικό.
Όταν άρχισε να αντιλαμβάνεται, σύμφωνα με πηγές από την ΕΛ.ΑΣ., ότι τα πράγματα είναι δύσκολα για εκείνον, ζήτησε δικηγόρους.
Στις 5 το απόγευμα της Τετάρτης (1/3) ξεκίνησε η επίσημη κατάθεσή του η οποία ολοκληρώθηκε λίγο πριν από τις 9:15 το βράδυ. Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά την κατάθεση αστυνομικοί της Τροχαίας του παρέθεσαν έγγραφα εν είδη πραγματογνωμοσύνης που παρείχαν αποδείξεις σε εκείνον ότι το σύστημα με το οποίο αλλάζει η αμαξοστοιχία γραμμή, λειτουργούσε κανονικά.
Τότε φέρεται να ανέφερε ο σταθμάρχης ανασκευάζοντας τα λόγια που είχε πει το πρωί ότι «ίσως να έκανα εγώ λάθος χειρισμό». Επίσης ανέφερε ότι είχε και μια άλλη αμαξοστοιχία πρόβλημα νωρίτερα και ότι είχε φόρτο εργασίας.
Από τη μέχρι στιγμής έρευνα πάντως προκύπτει ότι όχι απλά δεν γύρισε κάποιος το κλειδί για να αλλάξει γραμμή το τρένο, αλλά φαίνεται ότι αυτό ξεχάστηκε παντελώς και ότι κανείς δεν ειδοποίησε τον μηχανοδηγό ότι βρίσκεται σε λάθος γραμμή.