Δεν είναι ο κυβισμός του κινητήρα που σε συνεπαίρνει διαβάζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Ούτε η απόδοση ως “στεγνός” αριθμός. Είναι το σύνολο που σε κάνει να αναρωτιέσαι, γιατί να έχουν επικρατήσει τόσο εμφατικά τα SUV στο παγκόσμιο αυτοκινητιστικό στερέωμα. Αυτό που βλέπεις κοιτώντας τη γκρίζα λαίδη με τη μαύρη οροφή, είναι άκρως γοητευτικό. Οι γραμμές του σεντάν αμαξώματος, πάντα απέπνεαν και εξακολουθούν, να “γλυκαίνουν” τη συνολική εικόνα και να προσδίδουν μια αρχοντιά πολύ ευχάριστη και καλοδεχούμενη.
Σε ένα σύμπαν “πηγμένο” από τα υπερυψωμένα αυτοκίνητα κάθε κατηγορίας μεγέθους, προτάσεις σαν αυτή εδώ της Mercedes-Benz, είναι εδώ για να κρατήσουν Θερμοπύλες και να βροντοφωνάξουν όλα όσα τα τμήματα marketing ανά τον κόσμο, θέλουν να μας κάνουν να “ξεχάσουμε”. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, υπογράφουν την κομψότητα, ενώ ταυτόχρονα δίνουν το στίγμα του τεχνολογικού φεστιβάλ που ορίζει τα νέα δεδομένα.
Η E220d, αφού την οδηγήσεις, κερδίζει αβίαστα τη θέση της στην καρδιά σου- αν δεν το πετύχει και μόνο με την εμφάνισή της. Μπαίνεις στην καμπίνα, όπου η πολυτέλεια έχει τον πρώτο λόγο, κάθεσαι εξαιρετικά (λίγο πιο ψηλά από ότι θα ήθελα- αλλά αυτό είναι μάλλον το τίμημα της υβριδικής εποχής με τις μπαταρίες και όλα τα συμπαρομαρτούντα που τακτοποιούνται από κάτω σου).
Χαζεύεις με τις φωνητικές εντολές αλλά και με τη Superscreen που καλύπτει όλο το πλάτος του ταμπλό, δίνοντας ρόλο και αυξημένες αρμοδιότητες στον συνοδηγό, ο οποίος στην πράξη έχει μπροστά του ένα tablet για να κάνει μια σειρά από λειτουργίες απαλλάσσοντας τον οδηγό. Μάλιστα, για να μην έχει άλλο ένα λόγο απόσπασης της προσοχής του, ο οδηγός όταν το αυτοκίνητο κινείται, δεν βλέπει τι προβάλλεται στην οθόνη του συνοδηγού.
Οι φυσικοί διακόπτες είναι ελάχιστοι στο ταμπλό και ενδεχομένως να σε κάνουν να ψάχνεσαι στην αρχή αλλά είναι τόσο ευκρινή τα εικονίδια και τόσο περιγραφικά ως προς τις λειτουργίες που υποστηρίζουν, που δεν θα ταλαιπωρηθείς πολύ για να μπεις στο νόημα. Φτιάχνεις την προβολή του πίνακα των οργάνων ανάλογα με τα γούστα σου, μέσα από τους διακόπτες της δεξιάς πλευράς του τιμονιού και ξεκινάς.
Ο θαυμασμός αρχίζει από την έλλειψη οποιασδήποτε αναφοράς στο είδος του καυσίμου που χρησιμοποιεί το δίλιτρο μοτέρ. Η ένδειξη της αυτονομίας με το ρεζερβουάρ γεμάτο, σου δίνει ένα lead για να υποψιαστείς, μια και δύσκολα θα δεις ένδειξη πάνω από 1.000 χιλιόμετρα σε βενζινοκίνητο μοντέλο αλλά οι κραδασμοί που θα περίμενες από τη λειτουργία του turbodiesel κινητήρα και το χαρακτηριστικό κροτάλισμα, είναι όπως φαίνεται φαντάσματα του παρελθόντος.
Εδώ, ο πολιτισμός έχει τον πρώτο λόγο. Μπορεί και τον τελευταίο αλλά σε πρώτη φάση ας μείνουμε στον πρώτο. Το σύνολο κινητήρα κιβωτίου, είναι χαρισματικό. Συλλαμβάνεις τον εαυτό σου να κινείται με ταχύτητα ταξιδίου (ήτοι, 130 χλμ./ώρα) και οι στροφές λειτουργίας του μηχανικού συνόλου να είναι κάτω από τις 1.500 σ.α.λ. Ξέρετε τι σημαίνει αυτό;
Σημαίνει πως η 220d, θέλει ταξίδι και ανοιχτούς δρόμους, οπότε και τα 1.000+ χιλιόμετρα της αυτονομίας που έβλεπες στο ταμπλό κατά την εκκίνηση, δεν είναι απλά μια αισιόδοξη πρόβλεψη. Είναι μια απτή πραγματικότητα. Σε ένα περιβάλλον που ο ήχος από το ηχοσύστημα είναι ανάλογα ποιοτικός με το υπόλοιπο σύνολο και η υψηλή τεχνολογία είναι εκεί πάντα διακριτικά (ή και όχι) για να διευκολύνει κάθε περίσταση, η Ε220d σου προσφέρει όλα όσα μπορούσες να φανταστείς για να κάνεις κάθε ταξίδι, παιχνιδάκι.
Ξεκούραστο και απόλυτα ασφαλές. Με ένα ηλεκτρονικό δίκτυ προστασίας που φροντίζει από τη διατήρηση της απόστασης από το προπορευόμενο, έως την αποφυγή της «απρόσεκτης» αλλαγής λωρίδας και από την υπερβολή του οδηγού σε ολισθηρό οδόστρωμα, έως το… μούδιασμα από την πολύωρη ακινησία των σωμάτων οδηγού και συνοδηγού και την ηλεκτρική αναπροσαρμογή της κατεύθυνσης του αέρα από τους αεραγωγούς.
Ένα σύνολο που φτάνοντας στο τέλος της διαδρομής, σε ξαφνιάζει ευχάριστα καθώς μπορεί να σου αποδείξει πως χωρίς κόπο από τη μεριά σου, μπορείς να κάνεις χρόνους- ρεκόρ για αποστάσεις που περιλαμβάνουν πολλά και διαφορετικά οδηγικά περιβάλλοντα. Η Ε220d, ανήκει σε μια ιδιαίτερη κάστα «λιμουζίνας» που δεν θα πει όχι και στην έντονα σπορ διάθεσή σου.
Θα σε υποστηρίξει με την πλαισιάρα (τι έχουν κάνει οι άνθωποι!) και τη ρύθμιση της ανάρτησης με τη διάταξη των πολλαπλών συνδέσμων σε όλους τους τροχοπύς, που σε κρατάει “στον αφρό” στις χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες, ενώ δείχνει σπάνια ωριμότητα στην ανταπόκριση με ιδιαίτερη ταχύτητα μάλιστα, όταν ο ρυθμός αυξηθεί, εκθετικά για ένα σεντάν αυτού του μεγέθους.
Η επιλογή της συγκεκριμένης διάταξης, έχει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό από αυτή την -πολύ κοντά στο άριστο- εικόνα της ανάρτησης, σε κάθε είδους δρόμο και με όλες τις πιθανές ταχύτητες διέλευσης. Διατηρώντας πάντα τους τροχούς κάθετους στο δρόμο, το αυτοκίνητο εκμεταλλεύεται πάντα το μέγιστο της απόδοσης από τα λάστιχα της Continental- που για άλλη μια φορά αποδεικνύουν πως είναι ιδιαίτερα αποδοτικά σε μεγάλα αυτοκίνητα (και δη, γερμανικά).
Προϊόν των παραπάνω επιλογών, είναι και η δυνατότητα χρήσης ελαστικών με μπόλικο (55άρι) προφίλ σε 22,5 εκατοστά πλάτους, στις 18άρες ζάντες που φυσικά και είναι μικρές σε διάμετρο μπροστά σε όλα όσα έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε, ειδικά σε αυτοκίνητα αυτού του μεγέθους, όπου οτιδήποτε κάτω από 20 ίντσες θεωρείται «έκπτωση». Εδώ όμως και πολύ καλά εξυπηρετούν ως “συνέχεια” της άνεσης από την ανάρτηση αλλά και πολύ θετικά υποστηρίζουν το ρόλο τους στις πιεσμένες στροφές του δρόμου.
Στο περιβάλλον όπου το “αστέρι” δείχνει να τα καταφέρνει εξαιρετικά. Καλά, μη φανταστείτε ότι ο όγκος της «κρύβεται». Όχι, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Απλά έχει ένα μοναδικό χάρισμα να κάνει τα πάντα τόσο απλά και εύκολα, που είναι σαν να την ακούς να σου λέει “αυτό έχεις μόνο; Δώσε κάτι ακόμα”- και ας έχεις περάσει μόλις (σε ελεγχόμενο περιβάλλον) από καμπές σαν αυτές της Υλίκης με ταχύτητα κοντά στην τελική του μοντέλου.
Όπως είπαμε, δεν είναι οι αριθμοί της απόδοσης που θα σε σοκάρουν. Οι 197 (+23 του ηλεκτροκινητήρα) ίπποι και τα 440 (+205 του ηλεκτροκινητήρα) Nm της ροπής, δεν είναι αυτό που θα έλεγε κανείς “συγκλονιστικά”. Με την υποστήριξη όμως του κιβωτίου με τις 9 σχέσεις, που λειτουργεί πάντα βελούδινα και όσο γρήγορα χρειάζεται ανά περίσταση, αισθάνεσαι πως έχει πάντα απόθεμα ροπής και ισχύος. Με highlight για τους λάτρεις της οικονομίας, τη χαμηλή κατανάλωση.
Το ότι σπάνια θα φέρεις στο οικονομόμετρο ένδειξη που θα ξεπερνά τα 7,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης, αυξάνει τον ενθουσιασμό σου για το αυτοκίνητο που αποδεικνύεται πιο ικανό από όσο δείχνει. Που έχει τον τρόπο του να σε κάνει να δικαιολογείς την τιμή του και μάλιστα να σου φαίνεται και «ευκαιρία»…
Φυσικά και τα 67 σχεδόν χιλιάρικα της αρχικής τιμής, δεν είναι λίγα. Αν μάλιστα μπεις στο configurator της εταιρείας και “φορτώσεις” λίγο τον εξοπλισμό, τα 70 θα ξεπερνάς και πολύ γρήγορα σκαρφαλώνεις προς τα 80k. Δεν μπορείς όμως να μείνεις απαθής μπροστά σε αυτό το τόσο ειδυλλιακό σύνολο που αναβαθμίζει κάθε σου διαδρομή (εν τέλει και τη ζωή σου) και κάνει πραγματικά business class όλες σου τις διαδρομές.
Αν μπορείς, αντιστάσου στο εξαιρετικό γκρι χρώμα ή στην μεγάλη ηλεκτρική ηλιοροφή (με το άκρως αποτελεσματικό ηλεκτρικό και αυτό, σκιάδιο). Γιατί, αν μπεις στον πειρασμό να ζήσεις με ένα τέτοιο αυτοκίνητο, αξίζει να το κάνεις όπως το ονειρεύεσαι. Στο κάτω- κάτω, όπως λέει και μια σύγχρονη λαϊκή σοφια (εξ Αμερικής) “η ζωή είναι μικρή για να είναι μίζερη. Eat the cake”.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Mercedes-Benz E220d
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.993 τετρακύλινδρος turbodiesel
Ισχύς βενζινοκινητήρα (ίπποι/σ.α.λ.): 197/ 3.600
Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.): 440 Nm @ 1.750 rpm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (ίπποι): 23
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm): 205
Κιβώτιο: Aυτόματο 9 σχέσεων
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Ανάρτηση: Πολλαπλών συνδέσμων εμπρός και πίσω
0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 7,6”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 238
Μέση κατανάλωση (εργοστ., λίτρα/ 100 χλμ.): 4,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 126
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.949×1.880×1.468
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.961
Χώρος αποσκευές (λίτρα): 540
Βάρος (κιλά): 1.915
Τιμή (ευρώ): Από 66.599
Πηγή: Sport24.gr