Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Νέο Volvo EX90: τόσο ευφυές που θα κατανοεί εμάς και τον χώρο για να προσφέρει κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας

Η Volvo ετοιμάζεται για το λανσάρισμα ενός εξαιρετικά σημαντικού νέου μοντέλου. Το EX90 είναι η νέα, αμιγώς ηλεκτρική ναυαρχίδα των SUV της Σουηδικής μάρκας και θα κάνει επίσημο ντεμπούτο στις 9 Νοεμβρίου. Εμφανισιακά θα αντλεί στοιχεία από το εικονιζόμενο Volvo Recharge Concept του 2021 και θα δίνει έμφαση στις προηγμένες τεχνολογίες που προσφέρουν κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας.

Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο, όπως μας αποκαλύπτουν οι Σουηδοί, που σχεδιάστηκε για να κατανοεί τόσο εμάς όσο και τον χώρο που το περιβάλλει, ώστε να βοηθά να παραμείνουμε ασφαλείς εμείς, οι αγαπημένοι μας και οι υπόλοιποι χρήστες του δρόμου. Μπορεί επίσης να γίνεται πιο έξυπνο και πιο ασφαλές με την πάροδο του χρόνου, καθώς μαθαίνει από τα νέα δεδομένα και δέχεται συνεχώς αναβαθμίσεις.

Η τελευταία τεχνολογία ασφαλείας που έχει αναπτύξει η Volvo βασίζεται στην κατανόηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς, όπως προκύπτει από δεκαετίες έρευνας στην ασφάλεια, τόσο της Σουηδικής εταιρίας όσο και άλλων κατασκευαστών.

Το Volvo EX90 θα εξοπλίζεται με μία αόρατη ασπίδα ασφαλείας που περιλαμβάνει την πιο πρόσφατη τεχνολογία στους αισθητήρες, η οποία επιτρέπει στο αυτοκίνητο να καταλαβαίνει αυτό που νιώθουν οι επιβάτες του αλλά και ο κόσμο γύρω του.

Ακούραστοι βοηθοί: 8 κάμερες, 5 ραντάρ, 16 υπερηχητικοί αισθητήρες και 1 LiDAR

Το Volvo EX90 θα διαθέτει ένα από τα πιο προηγμένα πακέτα αισθητήρων στην αγορά, οι οποίοι ποστηρίζονται από πλατφόρμα κεντρικού υπολογιστή και λογισμικό, δημιουργώντας σε πραγματικό χρόνο μία άποψη 360 μοιρών για τον περιβάλλοντα χώρο.

Πρόκειται για ένα μοναδικό σύστημα της Volvo με 8 κάμερες, 5 ραντάρ, 16 υπερηχητικούς αισθητήρες και έναν αισθητήρα τεχνολογίας αιχμής LiDAR. (Light Detection and Ranging).

Οι αισθητήρες αυτοί δεν κουράζονται ούτε αποσπάται η προσοχή τους. Σχεδιάστηκαν για να ανταποκρίνονται και να αντιδρούν όταν εμείς καθυστερούμε έστω και για ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου. Ειδικά το LiDAR αισθάνεται τον δρόμο μπροστά, ημέρα ή νύχτα, και σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Μπορεί να δει μικρά αντικείμενα εκατοντάδες μέτρα μακριά, δημιουργώντας περισσότερο χρόνο για πληροφόρηση, δράση και αποφυγή.

Μπορεί για παράδειγμα να ανιχνεύσει πεζούς σε αποστάσεις έως και 250 μέτρα, καθώς και κάτι τόσο μικρό και σκουρόχρωμο όσο ένα κομμάτι ελαστικού πάνω σε ένα μαύρο οδόστρωμα, 120 μέτρα μπροστά. Και καθώς δεν βασίζεται στο φως, όπως μία κάμερα, μας προσέχει και τη νύχτα.

Σύμφωνα με τη Volvo, το λογισμικό και οι αισθητήρες μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση έως και 20% των ατυχημάτων που έχουν ως αποτέλεσμα σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο, αλλά και να αυξήσουν τη δυνατότητα αποφυγής σύγκρουσης έως και 9%.

Σύστημα Ανάλυσης Οδηγικής Συμπεριφοράς: Ο άγρυπνος φύλακας

Στο εσωτερικό, η αόρατη ασπίδα ασφαλείας είναι το νέο Σύστημα Ανάλυσης Οδηγικής Συμπεριφοράς που θα περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό του EX90. Χρησιμοποιώντας δύο κάμερες για να εντοπιστούν πρώιμα σημάδια που δείχνουν ότι οδηγός δεν βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, το σύστημα παρατηρεί τα μοτίβα βλέμματος του οδηγού.

Με τη μέτρηση του χρόνου κατά τον οποίο ο οδηγός κοιτάζει στον δρόμο εμπρός, και λαμβάνοντας υπόψη τις φυσικές αποκλίσεις, το σύστημα κατανοεί πότε τα μάτια του οδηγού, και ενδεχομένως το μυαλό του, εστιάζουν κάπου αλλού εκτός από την οδήγηση.

Μήπως ο οδηγός κοιτάζει το δρόμο για πολύ λίγο; Μπορεί να είναι μία ένδειξη απόσπασης του βλέμματος, πιθανώς διότι κοιτάζει το τηλέφωνο του. Μήπως, κοιτάζει το δρόμο πολύ; Αυτό μπορεί να είναι ένα σημάδι διανοητικής απόσπασης της προσοχής, κάτι το οποίο σημαίνει ότι ο οδηγός απορροφάται από τις σκέψεις του σε σημείο που δεν αντιλαμβάνεται αυτό που βλέπει.

Το χωρητικό τιμόνι έχει επίσης σημαντικό ρόλο. Ανιχνεύει εάν ο οδηγός απελευθερώνει τη λαβή του στο τιμόνι, παρακολουθώντας έτσι τη σταθερότητα των χειρισμών του.

Αναλύοντας τα δεδομένα, το αυτοκίνητο μπορεί να δράσει κατάλληλα για να βοηθήσει τον οδηγό όταν χρειάζεται, αρχίζοντας με ένα απλό σήμα προειδοποίησης που αυξάνει σε ένταση ανάλογα με τη σοβαρότητα της κατάστασης. Εάν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί στις αυξημένες και ξεκάθαρες προειδοποιήσεις, το αυτοκίνητο μπορεί ακόμη και να σταματήσει ασφαλώς στην άκρη του δρόμου, ενημερώνοντας τα υπόλοιπα οχήματα που κινούνται στο δρόμο μέσω των φώτων συναγερμού (αλάρμ).

Έτσι, ακόμη και στην περίπτωση που συμβεί το αδιανόητο, και ο οδηγός αποκοιμηθεί ή αρρωστήσει ενώ οδηγεί, το EX90 είναι σχεδιασμένο να σταματά με ασφάλεια και να καλεί σε βοήθεια.

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

Γράφει ο Συμεών Π. Αργυρόπουλος, Διπλωμ. Πολ. Μηχανικός Ως γνωστόν υπάρχει η σκέψη της επιλογής του τρόπου θέρμανσης και ψύξης του κολυμβητηρίου μας. Ο...

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Συγκλονισμένος δήλωσε στα τοπικά μέσα ο Δήμαρχος Χίου, κ. Σταμάτης Κάρμαντζης, σχετικά με το περιστατικό που σημειώθηκε σε σχολείο των Σερρών, με αποτέλεσμα ένας...

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Ο Δήμος Χίου στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του και της ευαισθησίας για την νέα γενιά του τόπου μας έχει προβεί σε μία σειρά από...

ΧΙΟΣ

Το εναρκτήριο λάκτισμα για τις εορταστικές εκδηλώσεις των Χριστουγέννων έδωσε ο Δήμος Χίου σήμερα το απόγευμα στην Κεντρική Πλατεία «Βουνακίου». Πλήθος κόσμου, μικροί και...