ΑΠΟΨΕΙΣ

Σχολιάζοντας την τοπική επικαιρότητα – Νο 75

Του Γιώργου Φωτ. Παπαδόπουλου

*Το σύνθημα που ακούστηκε από τα πλέον επίσημα χείλη στη χώρα μας είναι: <> ! Σωστά ! Αλλά πως στέκεσαι δίπλα τους όταν δεν μπορείς εσύ ο ίδιος να πατάξεις το <> της εν Ελλάδι εδραιωμένης γραφειοκρατίας, την οποία επιδιώκεις να επιτείνεις έτι περαιτέρω μέσα από την ηλεκτρονική διακυβέρνηση; Πώς στέκεσαι δίπλα στους μισθωτούς και συνταξιούχους όταν κάνεις 3 χρόνια να τους αποδώσεις τη σύνταξή τους και 5 χρόνια το επικουρικό; Πώς στέκεσαι δίπλα τους όταν για να τους δώσεις ένα πιάτο φαγητό τους ζητάς τόσα πιστοποιητικά ωσάν να κτίσουν σπίτι; Πώς στέκεσαι δίπλα τους όταν δεν μπορείς να έχεις διαθέσιμο ασθενοφόρο σε περίπτωση που αρρωστήσουν ή τραυματιστούν -βράδυ ή Σαββατοκύριακο- δύο ή τρείς άνθρωποι ταυτόχρονα; Κάτι δεν πάει καλά στο … βασίλειο της … Δανιμαρκίας !!!

*Στο πλαίσιο αυτό και με ανάλογο σκεπτικό, μόνο ντροπή προκαλούν κομματικές ανακοινώσεις εξ ατόμων που όλα τα βλέπουν καλά ! Αυτοί βάζουν το προσωπικό και το κομματικό τους συμφέρον πάνω από το συμφέρον του λαού και του κράτους. Δυστυχώς, το μέλλον είναι δυσοίωνο διότι και ο λαός έμαθε να αρέσκεται σε τούτα και ή να βαυκαλίζεται τερπόμενος ή να καγχάζει διαμαρτυρόμενος, ανάλογα με την ικανοποίηση ή μη των προσωπικών του επιδιώξεων ! Αυτά όλα θα κοστίσουν ακριβά ευρύτερα λίαν συντόμως.

*Κανένας δεν βλέπει ότι οδηγείται η ανθρωπότητα στην αυτοκαταστροφή; Κανένας δεν βλέπει ότι αυξάνονται οι ανθρωποκτονίες, οι πρόωροι θάνατοι, οι ξυλοδαρμοί, η εγκατάλειψη ανθρώπων, οι γυναικοκτονίες, οι βιασμοί; Κανένας δεν βλέπει ότι ο πλανήτης οδηγείται σε υπερθέρμανση και ξηρασία; Ότι η λεγόμενη κλιματική αλλαγή έχει δημιουργήσει πρόβλημα στην ευρύτερη χλωρίδα και πανίδα του πλανήτη; Το νερό λιγοστεύει, η παραγόμενη ενέργεια διαρκώς μειώνεται, η άνοδος της θερμοκρασίας διαταράσσει τη βιολογική ζωή, ο υπερκαταναλωτισμός διαλύει τη φύση, η υπέρμετρη ανθρώπινη ευμάρεια οδήγησε στο άνομο συμφέρον και το άκοπο κέρδος και όλα αυτά μαζί στην καθιέρωση της απανθρωπιάς στον κόσμο. Εδώ και δεκαετίες φωνάζουν πολλοί φωτισμένοι άνθρωποι <> ! Ουδείς ακούει, όλοι χλευάζουν και λοιδορούν όσους τους εφιστούν την προσοχή. Μετά κλαίνε και οδύρονται ! Καθιερώθηκαν ως φυσιολογικά τα ανώμαλα και ως τρέλα η φυσιολογική στάση ζωής ! Όποιος δεν λέει όσα είναι αρεστά στους πολλούς διεστραμμένους φιμώνεται, χλευάζεται, περιθωριοποιείται ! Τα δήθεν δικαιώματα οδήγησαν το λαό στη σχιζοφρένεια ! Σε λίγο κάθε άνθρωπος θα έχει τον ψυχίατρό του ! Το είπαμε και στο προηγούμενο σημείωμά μας: <> έλεγε ο Ντοστογιέφσκι. Είναι αλήθεια αυτό. Βγάλαμε τον Θεό από τη ζωή μας και βάλαμε τον ψυχικό και πνευματικό θάνατο και την παρά φύση ζωή που οδηγεί σε παθογένεια και στρέβλωση της όντως ζωής. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι, ήδη έχουν αρχίσει να εκπληρώνονται όσα αναφέρουν επί αιώνες (ή/και χιλιετίες) οι Γραφές;

*Με μεγάλη χαρά είδαμε το χώρο στάθμευσης (πάρκινγκ) της οδού Αλλατίου να έχει ασφαλτοστρωθεί πλέον του ημίσεος, ενώ θα ακολουθήσει και ο υπόλοιπος προσεχώς. Πρόκειται για μια ενέργεια του Δήμου Χίου, έπειτα από συνεννόηση και σύναψη Σύμβασης με την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου- Περιφερειακή Ενότητα Χίου. Όταν υπάρχει καλή θέληση και διάθεση επιτυγχάνονται πολλά. Πάνω από 20 χρόνια πέρασαν από τότε που ο χώρος αυτός αγοράστηκε από την τότε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χίου (επί αειμνήστου Νομάρχη Γιώργου Καλουτά) και έκτοτε πολλοί αιρετοί σε Δήμο και Περιφέρεια ΄΄ήλθον, είδον και απήλθον΄΄. Σήμερα, όμως, επί Περιφερειακής Αρχής Μουτζούρη και επί Δημαρχίας Κάρμαντζη ξεκίνησε η ασφαλτόστρωση του χώρου και -πιστέψτε με- με πολύ μεγάλη ανακούφιση διέκριναν το έργο αυτό οι εκατοντάδες πολίτες που κάνουν χρήση του χώρου στάθμευσης καθημερινά. Συγχαρητήρια στο Δήμο και την Περιφέρεια !

*Θα ήταν παράλειψη να μην επισημάνω κάτι που και ο ίδιος -προσωπικά- διαπίστωσα, αλλά και μου μεταφέρθηκε από εκπαιδευτικούς με τους οποίους συχνά πυκνά ομιλώ. Ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας κ. Πάνος Αναγνώστου ξεκίνησε ήδη από τις αρχές Αυγούστου τον καθαρισμό των αύλειων χώρων των σχολείων, ώστε μέχρι τα μέσα του Σεπτέμβρη να είναι καθαρές και έτοιμες να υποδεχθούν τους μαθητές. Μπράβο ! Το αυτό έπραξε με επιμέλεια και στους δημοτικούς χώρους πληθώρας Ιερών Ναών Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην πόλη και τον Κάμπο, που πανηγύριζαν στην καρδιά του καλοκαιριού και δέχθηκαν χιλιάδες συμπολίτες μας προσκυνητές. Μάλιστα, ο ίδιος επέβλεπε καθημερινά τα συνεργεία που μερίμνησαν για τον καθαρισμό. Και πάλι μπράβο !

*Επίσης, λίαν θετικό το γεγονός ότι, η δημοτική Αρχή ξεκίνησε να κατασκευάζει (έστω μικρά- τηρουμένων των γεωμετρικών αναλογιών κάθε οδού) πεζοδρόμια σε δρόμους της πόλης που στερούνταν τέτοιων παντελώς. Μετά την οδό Αεροπόρου Χαλκιά και αλλού, ακόμη ένα δημιουργείται τις ημέρες αυτές στην οδό Ερμοφάντους (πλησίον της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου). Μακάρι να συνεχιστεί η όλη προσπάθεια σε αρκετά σημεία !

*Στο σημερινό σημείωμα θα γράψω δυο λόγια για ένα ερώτημα που μου έθεσαν πιστοί χριστιανοί και που αφορά στην εκφορά της ευχής <>, την οποία χρησιμοποιούμε την περίοδο του Δεκαπενταυγούστου. Άλλοι αναφέρουν ότι είναι σωστή και άλλοι ότι είναι λάθος. Μάλιστα, ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου, πρόσφατα, σχολίασε ότι είναι θεολογικά λάθος, διότι -είπε- το <> αναφέρονται σε γεγονότα και χρονικές περιόδους και όχι σε πρόσωπο (όπως είναι η Παναγία). Βέβαια, ότι αναφέρει κάθε Μητροπολίτης μπορεί να είναι σωστό, αλλά μπορεί να είναι και λάθος. Δεν συνιστά η γνώμη ενός Επισκόπου θέσφατον για την Εκκλησία. Θέσφατον αποτελούν μόνο η Αγία Γραφή και οι θεόπνευστες Αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων. Γι΄ αυτό θα διαφωνήσω με τον Άγιο Ναυπάκτου στο συγκεκριμένο ζήτημα, καίτοι τον εκτιμώ ως καλό θεολόγο και Επίσκοπο, εξηγώντας κατωτέρω γιατί.

Όταν ο λαός εύχεται <>, εννοεί <>. Υπάρχει κακό Πάσχα; Όχι, διότι το Πάσχα σημαίνει πέρασμα (από τη δουλεία στην ελευθερία, από τον θάνατο στη ζωή).

Όταν ο λαός εύχεται <> εννοεί <>. Υπάρχει κακή Ανάσταση; Όχι, διότι η Ανάσταση του Χριστού προμήνυσε τη σωτηρία όλων των κεκοιμημένων και την ανάσταση όλων των νεκρών κατά την επικείμενη Δευτέρα Παρουσία Του, δηλαδή την αιώνια σωτηρία ζώντων και τεθνεώτων.

Όταν ο λαός εύχεται <> εννοεί <>. Υπάρχουν κακά Χριστούγεννα; Όχι, διότι τα Χριστούγεννα σήμαναν τη σωτηρία της ανθρωπότητας με τον ερχομό του Κυρίου στη γη. Αναφέρει ο Άγιος Αθανάσιος ο Μέγας: <> (<

Όταν ο λαός μας εύχεται για κάποιον κεκοιμημένο <> εννοεί <> (δηλαδή <>). Υπάρχει κακός παράδεισος; Ασφαλώς όχι, διότι ο Παράδεισος είναι ο χώρος αναψυχής των αγαθών και μετανοημένων ψυχών, που ο Θεός έχει ετοιμάσει για όσους Τον αγαπούν, Τον ομολογούν και τηρούν έμπρακτα τις εντολές Του.

Όταν ο λαός εύχεται <> εννοεί <>. Και είναι δεδομένο ότι, μόνο στην εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου λέμε ότι εκείνη η εορτή είναι <>. Ούτε το Γενέσιό της, ούτε τα Εισόδιά της, ούτε ο Ευαγγελισμός της, ούτε καμία άλλη εορτή Θεομητορική ή Δεσποτοθεομητορική. Δεν υπάρχει κακή Παναγία, αλλά μόνον μία Παναγία η οποία είναι καλή (<> Ωδή Θ΄ Ακαθίστου Ύμνου).

Για να γίνουν κατανοητά όσα λέγω, θα κάμω χρήση ενός παραδείγματος από ένα Μυστήριο της Αγίας μας Εκκλησίας, το Μυστήριο της Χειροτονίας. Στη Χειροτονία, όταν γίνει πλέον αυτή και ο τελετουργός Αρχιερεύς δίδει τα άμφια στον νεοχειροτονηθέντα για να τα φορέσει, απευθύνεται στον πιστό λαό και αναφωνεί <>. Εκεί, η εκφορά του λόγου <> είναι μεν ευκτική (δηλαδή είθε να είναι πάντα άξιος ο νεοχειροτονηθείς), αλλά είναι και επιβεβαιωτική (όντως είναι άξιος, αφού η Εκκλησία τον έκρινε ικανό προς χειροτονία). Εάν η ευχή δεν ήταν εκτός από ευκτική και επιβεβαιωτική δεν θα είχε νόημα να εκφέρεται κατόπιν εορτής (αφού έχει ήδη τελεστεί η χειροτονία). Έτσι, εσφαλμένα νομίζουν ορισμένοι ότι, εάν κάποιος αντιφωνήσει <> η χειροτονία δεν ολοκληρώνεται. Και τούτο διότι, απλούστατα, έχει ήδη γίνει (στην περίπτωση αυτή ακολουθείται κατόπιν άλλη διαδικασία).

Συνεπώς, όταν λέμε <> έχουμε ευχή (<>), αλλά έχουμε και επιβεβαίωση του γεγονότος ότι, η Παναγία μας είναι <>.

Την ευχή <> χρησιμοποιούσαν και Άγιοι της Εκκλησίας μας (Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης, Άγιος Παίσιος ο Αγιορείτης, κ.α.). Οι Άγιοι αυτοί έσφαλαν εκφέροντάς την; Μη γένοιτο ! Το όλο ζήτημα είναι θέμα ερμηνείας και μόνον.

Το λοιπόν, οι θεολόγοι ας <>. Καθότι <> (Ματθ. ΚΓ΄, 23).

Και επιπλέον, ας μην λησμονούμε ότι και από τα Εκκλησιαστικά γεγονότα έδωσε η Εκκλησία μας την επωνυμία σε ανθρώπους (π.χ. Πασχάλης, Αναστάσης) αλλά και εξ ιερών και θείων ιδιοτήτων (π.χ. Σωτήρης, Χρήστος, Θεολόγος, Χρυσόστομος, Δαμασκηνός, Χρυσοβαλάντου, Χερουβείμ, Σεραφείμ, Άγγελος, Ταξιάρχης, Μυρτιδιώτισσα-Μυρτώ, κ.α.).

Ταύτα πάντα με αγάπη !

*Ποιος πολιτικός της Χίου, προφανώς εισακούοντας άτομα που του εισηγούνται ανάλογα, προέβη σε ενέργειες για την άσκηση πειθαρχικής δίωξης υπαλλήλου εκ της Υπηρεσίας του; Και για ποιον λόγο; Υπομονή. Οι εκλογές έρχονται. Μέχρι τότε θα δείτε και θα μάθετε πολλά !!! Θα μάθει και ο λαός με ποιους έχει να κάνει !!! Κάποιοι εφηύραν σήμερα μια νέα μέθοδο: Όποιος μας ασκεί κριτική (και φανταστείτε πόσο μάλλον εάν δεν ασκείται σε εκείνον…) του κάνουμε αναφορά στην Υπηρεσία του (για ανάρμοστη συμπεριφορά … εκτός Υπηρεσίας !!!) και ζητάμε να του ασκηθεί πειθαρχική δίωξη, αμαυρώνοντας το ιστορικό του υπηρεσιακού του φακέλου δια παντός !

Δύο απλές ερωτήσεις: 1) Γνωρίζουν κάποιοι τι σημαίνει <>; 2) Γιατί εάν θίγονται προσωπικά δεν καταθέτουν μηνύσεις στα ποινικά δικαστήρια;

Ας είναι, λοιπόν, έτοιμοι να απαντήσουν μελλοντικά σε αγωγές και αποζημιώσεις, μιας και πρώτοι <> αναίτια … !

*Σε λίγες ημέρες και πάλι μαζί ! Μέχρι τούδε υγεία κατ΄ άμφω !-

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Οι αρχές αυτές έχουν να κάνουν με τη λειτουργικότητα, τη γοητεία, τη χρηστικότητα και την περιβαλλοντική υπευθυνότητα του νέου SUV της Volvo. Η επιτροπή...

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Δήμος Χίου και Σύλλογος Ενοικιαζόμενων Δωματίων ενώνουν δυνάμεις και διοργανώνουν ένα διήμερο τουρνουά φιλικών γυναικείων αγώνων βόλεϊ μεταξύ της Karsiyaka, της Altay, του Νηρέα...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η DFSK ιδρύθηκε το 2003, ως μια κοινοπραξία της της Dongfeng Motor Corporation και του Sokon Group (σήμερα γνωστό ως Seres Group). Η εταιρεία...

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Ο Παναθηναϊκός ηττήθηκε με 85-83 από την Μακάμπι Τελ Αβίβ στη Χάλα Πιονίρ, όμως έχει μεγάλα παράπονα για τις αποφάσεις των διαιτητών στο φινάλε...

Copyright © 2018-2021 xiakoslaos.gr

Exit mobile version