Ανακοίνωση συνδυασμού “Χίος Μπροστά”
Για άλλη μια φορά κομπασμοί, ότι σε διάστημα 18 μηνών θα έχει εκδοθεί το Π.Δ. ώστε να επιτραπεί η δημοπράτηση του έργου του κεντρικού λιμένα Χίου.
Αυτή τη φορά από τον νέο Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου. Μάλλον δεν γνωρίζουν ότι η βασική δομή του «ξαναζεσταμένου» σχεδίου έχει απορριφθεί από την Ε.Σ.Α.Λ. (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων). Ως συνδυασμός, προεκλογικά, είχαμε τονίσει την ανάγκη για μια άλλη προσέγγιση στο θέμα του κεντρικού λιμένα, αφού πρώτα διεξαχθεί συζήτηση, ανάλυση, προσδιορισμός αναγκών και διαμόρφωση τελικής πρότασης. Αντ΄ αυτού επαναφέρεται, από το παρελθόν, μια παρωχημένη και κοστοβόρα πρόταση με αρκετά αρνητικά και μη προσδιορισμένα επαρκώς σημεία.
Ενδεικτικά αναφέρουμε την ανυπαρξία οδηγιών της Υ.Π.Α, αναφορικά με το διασυνδέσεις, επεμβάσεις στην υπάρχουσα λιμενολεκάνη που την στενεύουν ακόμα περισσότερο ,παράβλεψη της επίδρασης των καιρικών συνθηκών ,αλλά
και της γειτνίασης με τις εγκαταστάσεις του ΝΟΧ και των χρήσεων τους. Τέλος ,τεράστιες κατασκευές τσιμέντου στα ανατολικά , ανυπαρξία έρευνας σχετικά με τα μεγέθη των πλοίων της ακτοπλοΐας, που πρόκειται να ναυπηγηθούν και θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες για τις επόμενες δεκαετίες.
Η βασική δομή της υπάρχουσας πρότασης, που ανάγεται τουλάχιστον μια επταετία πίσω και είχε απορριφθεί από την Ε.Σ.Α.Λ,, υιοθετήθηκε αιφνιδίως και από την προηγούμενη δημοτική αρχή με μικρό – αλλαγές, που προσπάθησε να εμφανίσει ως σημαντικές, ώστε προεκλογικά να επιδείξει «έργο» αφού πριν εγκατέλειψε μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση που εξεταζόταν στα τέλη του 2019.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η παρούσα δημοτική αρχή, μικρό – αλλαγές και παρουσίαση της ίδιας πρότασης!Το σημαντικότερο αρνητικό σημείο είναι ο αποκλεισμός της κρουαζιέρας από το λιμάνι της Χίου, αφού οι προτεινόμενες λύσεις δεν καλύπτουν ούτε στο ελάχιστο τις προϋποθέσεις προσέγγισης μεγάλων κρουαζιεροπλοίων. Σήμερα στη διεθνή αγορά κρουαζιέρας τη μερίδα του λέοντος έχουν τα μεγάλα πλοία, που εξαιτίας του μεγέθους και κατάσυνέπεια της χωρητικότητας τους κατέστησαν δυνατή την κρουαζιέρα και στα χαμηλότερα εισοδήματα.
Εν κατακλείδι, προβάλλουν μια πρόταση δημιουργίας ενός τρίτου λιμένα για την ακτοπλοΐα με ένα προϋπολογισθέν αρχικό κόστος 30 εκ. που σαφώς στην τελική του διαμόρφωση θα είναι περισσότερο.
