Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Συμπαράταξη Πολιτών: «Με τη λογική «ότι κι αν γίνεται καλό είναι» και τις “λίστες Νύκτα” πορεύεται η Περιφερειακή Αρχή και το 2022»

Έντονη κριτική από την «Συμπαράταξη Πολιτών» σχετικά με τον προϋπολογισμό του 2022 που ανακοίνωσε η Περιφερειακή Αρχή.

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση της «Συμπαράταξης Πολιτών»:  

«Ο προϋπολογισμός του 2022 συζητήθηκε και ψηφίστηκε με τη λογική «υπάρχουν ανάγκες και ό,τι και αν γίνει καλό είναι»Καμία εξειδίκευση των δράσεων ανά τομέα, καμία στρατηγική, κανένα πολιτικό αποτύπωμα, κανένας προσδιορισμός των αναγκών. Και βέβαια χωρίς να απαντάει στην αγωνία των άνεργων, των υποαπασχολούμενων, των αγροτών, των μικροεπιχειρηματιών, γενικά των πολιτών του Βόρειου Αιγαίου.

Ετσι μοιράζοντας χρήματα με το πρόσχημα του αθλητισμού, του πολιτισμού, της προβολής των νησιών και των προϊόντων τους με αδιαφανείς διαδικασίες και με τη λογική που αςκάνουμε κάτι ό,τι να ναι. Όλα αυτά θα τα ανακαλύπτουμε τόσο οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι, όσο  και οι πολίτες των νησιών μας σταδιακά μέσα από τα δελτία τύπου για τη δράση της Περιφέρειας, που συνήθως συμπίπτουν με τις επισκέψεις του Περιφερειάρχη σε χωριά «για έρθει σε επαφή με τα προβλήματα των συμπολιτών μας».

Όπως αποδεικνύεται οι πρακτικές της Κυβέρνησης Μητσοτάκη τελικά έχουν ευρεία απήχηση και εφαρμόζονται και στη δική μας Περιφέρεια. Μοιράζοντας χρήματα στα ΜΜΕ που έχουν φτάσει το ποσό των 180.000 με το πρόσχημα της τουριστικής προβολής όλα φαίνονται ωραία. ΜΟΝΟ που η προβολή αυτή γίνεται στο εσωτερικό της Περιφέρειας, με λίγα λόγια γίνεται για να προσελκύσει κόσμοαπό το ένα νησί στο άλλο. Δεν λείπουν μάλιστα και τα «τραγελαφικά φαινόμενα» όπου οι κάτοικοι ενός νησιού καλούνται μέσα από διαφημίσεις να επισκεφτούν το ίδιο τους το νησί.

Με την ίδια λογική κατά τη συζήτηση για το πρόγραμμα Τουρισμού 2022 που συζητήθηκε στο χθεσινό Περιφερειακό Συμβούλιο ο κ. Νύχτας «βάφτισε» προώθηση του εναλλακτικού τουρισμού τον αγώνα αυτοκινήτων στη Χίο που κόστισε 17.000€, Χρήματα που δόθηκαν σε τοπικές επιχειρήσεις (φιλικές κατά προτίμηση) για να καλύψουν τα έξοδα 80-90 ατόμων για ένα διήμερο. Με λίγα λόγια ξοδεύτηκαν περίπου 200€ ανά άτομο που πήγαν σε κάποιες τσέπες, αλλά με ποιο όφελος για τον τουρισμό όλης της Χίου;

Με ανάλογο τρόπο διοργανώθηκε και η φιέστα στο Αίπος της Χίου τον περασμένο Οκτώβριο, που στοίχησε αυτή τη φορά περίπου 35.000€, με πρόσκληση «επωνύμων» και στόχο «να φέρουν και άλλους». Ακούσαμε μάλιστα από κάποιον άλλοΑντιπεριφερειάρχη ότι χρειάζεται διαφήμιση και προς τους Χιώτες ομογενείς. Για να μάθουν το νησί της καταγωγής τουςκαι να έρθουν, ρωτάμε εμείς.

Κατά τα άλλα ο κ. Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, αλλά και όσοι από την περιφερειακή αρχή έσπευσαν να τον υποστηρίξουν ότι τα παραπάνω είναι τουριστική προβολήαρνήθηκαν να δουν τη καταστροφική πραγματικότητα της τουριστικής σαιζόν που τελείωσε. Μια πραγματικότητα που περιγράφουν τα στοιχεία της ίδιας της εισήγησης. Και που έδειχνε μείωση των αφίξεων εξωτερικού στη Σάμο κατά 65% σε σύγκριση με το 2019, και 75% σε Λέσβο και Λήμνο, όταν στα υπόλοιπα νησιά της χώρας η μείωση είναι μικρότερη του 50% και σε ορισμένα μάλιστα έφτασε τον αριθμό ρεκόρ του 2019.

Όλες οι δικαιολογίες είναι καλές για να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα, αλλά στην τελικά ας παραδεχτούμε ότι:

Η τουριστική προβολή γίνεται χωρίς καμία μελέτη,ακολουθούμε την τακτική κατά όπου φυσάει ο άνεμος και αφορά σχεδόν αποκλειστικά στη εσωτερική αγορά
Στρατηγικό σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης δεν χρειάζεται και αρκεί η επίκληση των διαφορετικών μορφών τουρισμού από τον αντιπεριφερειάρχη για να αναπτυχθούν αυτόματα
Η ηλεκτρονική προβολή μέσα από τη σελίδα της Περιφέρειας … ίσως, μπορεί να αναβαθμιστεί προσεχώς
Η εκπαίδευση των εργαζόμενων στον τουρισμό … έχουμε και βλέπουμε
Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου θα γίνει άγνωστο με ποιες δράσεις και όχι με την ανάπτυξη του τουρισμού ευεξίας με αξιοποίηση των θερμών πηγών των νησιών
Η σύνδεση της αγροτικής παραγωγής με τον τουρισμό παραμένει ευχολόγιο, ενώ εμείς προτείναμε να προχωρήσουν οι «Δρόμοι της Ελιάς» αλλά και η ηλεκτρονική πλατφόρμα διασύνδεσης των παραγωγών με τουριστικές επιχειρήσεις και επισκέπτες.
Δεν αποτελεί διαβούλευση με τους φορείς του τουρισμού, η αποστολή μιας επιστολής και απαντήσεις μόνο από τέσσερις, ενώ η δημιουργία ενός Φορέα Διαχείρισης Προορισμού (DMO) αποτελεί μονόδρομο.

Για όλα αυτά η ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΠΟΛΙΤΩΝ κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις που περιλάμβαναν και ενεργή εμπλοκή των αναπτυξιακών Εταιρειών της Περιφέρειας. Το ότιέπεσαν πάνω στη κλειστή πόρτα της Περιφερειακής Αρχής δεν μας εκπλήσσει, αλλά δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα να λέει ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ.

Για την Περιφέρεια η ανάπτυξη προφανώς μπορεί να περιμένει, γι΄ αυτό άλλωστε και ο κ. Περιφερειάρχης διόρισε ως Διευθύνοντα Σύμβουλο της αναπτυξιακής εταιρείας τηςΠεριφέρειας (ΕΛΟΡΙΣ), στενό του συνεργάτη με την ειδικότητα του μουσικού. Η κα Αντωνέλλη βαφτίζει νοικοκυροσύνη τη μη απορρόφηση και κατά συνέπεια τη μη διοχέτευση στην τοπική οικονομία 16 εκ €, ο κ.Μουτζούρης την ανάκληση των επενδυτικών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ ως αντίσταση κατά των «σκαφάτων», ενώ η αποζημίωση των ελαιοπαραγωγών από τα έντονα καιρικά φαινόμενα χάθηκεμεταξύ του «γραφείου» ΕΛΓΑ της Λέσβου και της μελέτης για τις επιδράσεις της κλιματικής αλλαγής που ανακοινώθηκαν πομπωδώς το περασμένο καλοκαίρι.

Όσο για τα «αδειανά πουκάμισα» των διορισμένων αντιπεριφερειαρχών, που με τις παρεμβάσεις ή την αφωνία τους τους αρκούνται στο να δικαιολογούν τα αδικαιολόγητα και την αντιμισθία τους υπερψηφίζοντας ότι και αν έρθει, υπάρχει ένας και  μοναδικός στόχος: η επανεκλογή τους. Και αφού έργο δεν υπάρχει, στόχος είναι η τεκμηριωμένη αντιπολίτευση της ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ έξω από τα όρια της πολιτικής αντιπαράθεσης.

Η ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΠΟΛΙΤΩΝ, παρά τις πολλαπλές προκλήσεις και σε προσωπικό επίπεδο, δεν θα αλλάξει στόχευση που είναι η κριτική στο έργο και στιςπαραλήψεις της Περιφερειακής Αρχής με στόχο το συμφέρον των πολλών και του τόπου. Θα συνεχίσει τις δημόσιες της παρεμβάσεις προς τους πολίτες των νησιών, ώστε να γίνει απόλυτα κατανοητό ότι τα προβλήματα που βιώνουμε έχουν ονοματεπώνυμο και είναι συνέπεια των πελατειακών πρακτικών. Εμάς μας ενδιαφέρει πως θα μπορέσει η «φτωχή» Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου να ανταποκριθεί στις σύγχρονες προκλήσεις και στις ανάγκες των πολιτών της. Ένα ερώτημα στο οποίο καμία απάντηση δεν πήραμε στη χτεσινή συνεδρίαση για τονΠροϋπολογισμό και το πρόγραμμα Τουριστικής προβολής του έτους που ακολουθεί».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Παρουσιάστηκε η νέα πεζοπορική διαδρομή της Χίου «Λιθί-Αγιάσματα», μία διαδρομή 92 χιλιομέτρων η οποία βρίσκεται πλέον στη φάση της οριστικής της ολοκλήρωσης. Δημοσιογράφοι από το...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το δεύτερο μοντέλο που κατασκευάζεται στην πλατφόρμα Large Architecture της Mazda μετά το CX-60, το νέο CX-80 είναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο που διαθέτει...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το Piaggio Style Center δημιούργησε ένα μοντέλο στο οποίο οι συλλέκτες έχουν ήδη στραμμένο το βλέμμα τους επειδή θα κατασκευαστεί σε περιορισμένο αριθμό για...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η Kosmocar- Volkswagen παρουσιάζει τα “Volkswagen Deals” και καθιστά την απόκτηση κάθε ετοιμοπαράδοτου μοντέλου Volkswagen πιο εύκολη από ποτέ. Με το πρόγραμμα “Volkswagen Deals”,...

Advertisement