Σε μια από τις πιο προσωπικές του εξομολογήσεις, ο Θοδωρής Αθερίδης άνοιξε την καρδιά του μέσα από την εκπομπή «Στούντιο 4» το απόγευμα της 24ης Ιουνίου. Ο γνωστός ηθοποιός μίλησε έντονα για τη δύσκολη σχέση του με το αλκοόλ, εστιάζοντας στην ψυχολογία πίσω από τις εξαρτήσεις και την καθοριστική στιγμή που αποφάσισε να αλλάξει τη ζωή του. Οι προβληματισμοί του και η ψυχική του κατάσταση καθρεφτίζουν μια πραγματική μάχη που τόσοι άνθρωποι βιώνουν καθημερινά.
Η Σχέση του Θοδωρή με το Αλκοόλ
Ο Θοδωρής Αθερίδης μοιράστηκε εμπειρίες που τον συγκλόνισαν: «Έχω κάνει πολλά πράγματα στη ζωή μου που μένω με το στόμα ανοιχτό και εγώ ο ίδιος. Όπως αυτό, το παιδί, το αλκοόλ. Πώς μπήκα και πώς βγήκα», είπε. Για εκείνον, το αλκοόλ ήταν τρόπος αυτοθεραπείας, μια έκφραση μίας βαθύτερης ανάγκης. «Όπως όταν διψάς για να πιεις νερό, έτσι και το αλκοόλ το εκλαμβάνεις ως μια μορφή χαλάρωσης», εξήγησε.
Αυτή η ανάγκη, όπως επισημαίνει κι ο ίδιος, πολλές φορές δεν είναι καθαρά προσωπική, αλλά σχετίζεται με το ευρύτερο ψυχολογικό περιβάλλον του ατόμου. «Αν δεν έχεις βρει έναν τρόπο να χαλαρώνεις, το άγχος γίνεται σπιράλ, μια περιδίνηση από την οποία πρέπει να βγεις», τόνισε.
Η Καθοριστική Στιγμή στην Πορεία του
Η συζήτηση πήρε μια ιδιαίτερα συγκινητική τροπή όταν ο Θοδωρής αναφέρθηκε στη στιγμή που συνειδητοποίησε ότι η νοσηρή του πορεία δεν μπορούσε να συνεχιστεί. Περιέγραψε αυτήν την κατάσταση ως «απελπισία», τονίζοντας ότι η βύθιση μπορεί να οδηγεί σε αδιέξοδα: «Όταν βυθίζεσαι στα σκοτάδια, μπορεί να νιώσεις ότι δεν μπορείς να κάνεις κάτι, αλλά αν αγωνιστείς, μπορεί να έρθει και η άνωση».
Η πιο αποκαλυπτική του στιγμή ήρθε όταν εξέφρασε τη συνειδητοποίηση ότι έπρεπε να κόψει οριστικά το αλκοόλ. «Τη μέρα που κατάλαβα ότι θα πεθάνω. Ότι δεν πάει κάπου αυτό, μόνο εκεί οδηγεί», σημείωσε. Με γλαφυρότητα περιέγραψε πώς τον Αύγουστο του 1999, ένα κύμα αλλαγής ήρθε: «Κοιμόμουν μία ώρα και έπινα 23. Μάλιστα, στις 7 Σεπτεμβρίου ήταν η πρώτη μέρα που δεν ήπια».
Η Ανταπόκριση στον Σεισμό
Αυτό το διάστημα το Σεπτέμβριο συνέπεσε και με τον σεισμό που συγκλόνισε την Αθήνα. Ο Θοδωρής θυμάται την ψυχολογική του κατάσταση, υποστηρίζοντας ότι ο σεισμός αντικατόπτριζε αυτό που συνέβαινε μέσα του: «Νόμιζα ότι εγώ τον δημιούργησα. Ήμουν σίγουρος», είπε χαρακτηριστικά. Στη διάρκεια αυτής της κρίσιμης στιγμής, η αντίδρασή του ήταν ασυνήθιστη: «Έφυγα πρώτος από τη σχολή, άφησα όλα τα παιδιά μέσα. Δεν είχα καμία σκέψη, ήταν αντανακλαστική η αντίδραση».
Καθώς τοποθετούμε την κατάθεση του Θοδωρή μέσα σε ένα πλαίσιο ψυχολογικής ανάλυσης, γίνεται σαφές ότι οι αλλόκοτες αντιδράσεις μας σε κρίσιμες καταστάσεις συχνά συνδέονται με παλαιότερα τραύματα. «Μετά, άκουσα ψυχολόγους να λένε ότι όταν σε έναν σεισμό φέρεσαι αλλόκοτα, ως ενήλικας συνήθως ξυπνά ένα παλιότερο τραύμα», κατέληξε.
Στην Αναζήτηση της Υγείας
Η διαδρομή του Θοδωρή Αθερίδη προσφέρει πολύτιμα διδάγματα για όλους μας. Η ειλικρίνειά του σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετώπισε, καθώς και η βούληση να αλλάξει, μας υπενθυμίζει ότι η ζωή είναι γεμάτη από σκαμπανεβάσματα. Καθώς βιώνουμε προκλήσεις, είναι σημαντικό να αναγνωρίζουμε την ανάγκη για αλλαγή και να αναζητούμε υποστήριξη.
Η αναπαράσταση της δικής του μάχης με το αλκοόλ και οι συμβουλές του μπορούν να ενθαρρύνουν άλλους να αναγνωρίσουν τους δικούς τους λόγους και να επιδιώξουν μια πιο υγιή ζωή. Κλείνοντας, ο Θοδωρής μας προτρέπει να αναζητούμε τις δικές μας «άνωσες» ακόμα και όταν βυθιζόμαστε στα σκοτάδια.






















