Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μηταράκης: Τι ισχύει με τη σύμβαση 717 – Σε ένα κράτος δικαίου πρέπει να σεβόμαστε το Σύνταγμα

Για την πορεία της σύμβασης 717, τις ευθύνες του σταθμάρχη αλλά και την πορεία των έργων που αφορούσαν τον σιδηρόδρομο, μίλησε μεταξύ άλλων ο βουλευτής Χίου της Νέας Δημοκρατίας, κατά τη συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής επί του πορίσματος της εξεταστικής επιτροπής για τα Τέμπη.

Συγκεκριμένα, το βράδυ της Πέμπτης ο κ. Μηταράκης κατά την τοποθέτησή του, αναφέρθηκε αρχικά στον πόνο που αισθάνονται οι συγγενείς των θυμάτων αλλά και όλοι οι υπόλοιποι, ειδικά οι γονείς για την απώλεια 57 ανθρώπων μεταξύ των οποίων και πολλά παιδιά.

Ο βουλευτής ξεκαθάρισε πως «προφανώς υπάρχουν ευθύνες. Δική μας υποχρέωση, στα πλαίσια της συνταγματικής μας αποστολής να δούμε τα στοιχεία, να τα εξετάσουμε διεξοδικά και να καταλήξουμε σε ασφαλή συμπεράσματα».

Παράλληλα αναφερόμενος στο πόρισμα της εξεταστικής επιτροπής, σημείωσε πως «καταλήγει σε συγκεκριμένες σχετικές διαπιστώσεις, πλήρως αιτιολογημένες. Παρουσιάζει επτά παραβάσεις του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως (ΓΚΚ), του Εθνικού Μηχανισμού Κανόνων Ασφαλείας, παραβάσεις του σταθμάρχη Λάρισας και των μηχανοδηγών. Παραβάσεις, που σύμφωνα με το πόρισμα, οδήγησαν στο δυστύχημα».

Σχετικά με τη σύμβαση 717 επεσήμανε πως υπεγράφη επί Κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας τον Σεπτέμβριο του 2014 και έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2016. «Επί ΣΥΡΙΖΑ, το έργο είχε «βαλτώσει», με αποτέλεσμα να έχει ολοκληρωθεί μόνο στο 18%. Και τελικά ολοκληρώθηκε επί κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας, στις 20 Σεπτεμβρίου 2023» είπε. Αναφορικά δε με το εάν θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα εάν είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση 717 νωρίτερα, όπως είπε «η απάντηση, όπως δόθηκε από τους μάρτυρες είναι ότι αυτό δεν είναι σίγουρο, δεν είναι δεδομένο ότι θα είχε αποφευχθεί. Διότι αυτό που κατέστη σαφές κι από τους μάρτυρες στην Εξεταστική, είναι πως τα δυστυχήματα αποφεύγονται αποκλειστικά και μόνο αν εφαρμόζεται κατά γράμμα ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης (ΓΚΚ)».

«Είχε ηλεκτρονικά μέσα ο Σταθμάρχης; Όπως κατέθεσε στην Επιτροπή ο πρόεδρος του ΟΣΕ, ο κ. Π. Τερεζάκης, ο τοπικός πίνακας ελέγχου που είχε στη διάθεσή του ο Σταθμάρχης για να κάνει αυτόματη χάραξη, του παρείχε ίδιες δυνατότητες με έναν πίνακα τηλεδιοίκησης, απλά σε μικρότερη εμβέλεια. Κι όμως, ο Σταθμάρχης όχι μόνο παρέκαμψε το σύστημα κι επέλεξε να κάνει τη χάραξη χειροκίνητα, αλλά ούτε καν παρακολούθησε στον πίνακα ελέγχου τη λανθασμένη πορεία που είχε δώσει στο τρένο», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Μηταράκης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το Automated Shift Assistant βασίζεται σε μια έξυπνη τεχνολογία με δύο ηλεκτρομηχανικούς ενεργοποιητές να αυτοματοποιούν τη λειτουργία του συμπλέκτη και την αλλαγή σχέσεων στο...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Μια τελευταία ρύθμιση στο ζήτημα έκδοσης στοιχείων κυκλοφορίας για χρήση οχημάτων κατηγορίας Ο1 και Ο2 (ρυμουλκούμενα – τρέιλερ), συμπεριλαμβανομένων και των ειδικής χρήσεως ειδικού...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

H κατασκευή μιας μονάδας συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης έχει ξεκινήσει, μαζί με έργα επέκτασης των χώρων κατασκευής αμαξωμάτων, συναρμολόγησης και logistics. Συνολικά 800 εκατομμύρια...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το νέο Cupra Formentor έρχεται με υψηλές φιλοδοξίες, βαδίζοντας στα χνάρια του επιτυχημένου προηγούμενου SUV. Το Cupra Formentor είναι το best seller της εταιρείας...

Advertisement